Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palasiko halut vaihdevuosien jälkeen?

Vierailija
08.08.2025 |

Pieni gallup perjantaille. Kun vaihdevuotesi oli kokonaan ohi, niin miten kävi seksielämälle?

Palasiksi halut vaihdevuosien jälkeen?

Vaihtoehdot

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on miehen vika, jos pillu ei kostu.

t. ,Pate

Ai niin vaimoni pilluhan on rutikuiva...

Vierailija
22/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. ,Pate

Itselläsi on riiihikuiva korvien väli kun pitää hokea perätöntä väittämää.  Suosittelen päivittämään lääkkeet, jos ne nyt vaivaasi edes auttaa. Näyttää ollevan jollekin ahistavaa, että toiset saa jatkuvasti pillua ja itse jää ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penttiiiiii, nyt pois sieltä kännyltä. 😁

Vierailija
24/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ,Pate

Itselläsi on riiihikuiva korvien väli kun pitää hokea perätöntä väittämää.  Suosittelen päivittämään lääkkeet, jos ne nyt vaivaasi edes auttaa. Näyttää ollevan jollekin ahistavaa, että toiset saa jatkuvasti pillua ja itse jää ilman.

Kerran viikossa ei todellakaan ole jatkuvasti. Se on itseasiassa aika harvoin.

Vierailija
25/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ,Pate

Kerro Pate vielä siitä, kun pakoputkellasi ja vaimosi jellyjortikalla oli se herkkä hetki, ja löysit sisäisen sateenkaari-identiteettisi.

Vierailija
26/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapseni syntyi kun olin 33v, sen jälkeen minua ei enää haluttanut lainkaan, erosimme kun oli 35v, kuumat aallot alkoivat ollessani 39v enkä ole sen jälkeen ajatellutkaan mitään intiimiä, menopaussi oli viikko sen jälkeen kun täytin 45v.

Vierailija
27/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollani oli hetki hiljaista aikaa. Nyt sitten on löytänyt työtoveristaan itselleen läheistä seuraa. Eli hetkeksi vei, kunnes palasi uudestaan, mutta löyhemmällä moraalilla...

Vierailija
28/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä on oletuksena että katoaisivat vaihdevuosissa? Eivät minulla kadonneet minnekään.

Vierailija
29/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tässä on oletuksena että katoaisivat vaihdevuosissa? Eivät minulla kadonneet minnekään.

Koska suurelle osalle käy näin.

Vierailija
30/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministeiltä ei mikään oletus katoa.

Vierailija
31/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-60-vuotiaiden naisystävieni kanssa kun puhun, niin vain osalla on halut kadonneet. 

Vierailija
32/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille naisille niin käy, kun estrogeenit romahtavat. Samoin kävisi miehellä jos miehen testosteronit romahtaisivat.

Vierailija
33/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille naisille niin käy, kun estrogeenit romahtavat. Samoin kävisi miehellä jos miehen testosteronit romahtaisivat.

Eivät tarkoita samaa asiaa, eikä tarkoita, että naisten etrogeenitasot menisivät niin alas. Enemmistöllä miehistäkään ei testot katoa. Toisekseen naiset voivat jatkaa hormonian syöntiä, kuten ovat muutenkin syöneet koko ikänsä. Joten yleistys ei päde. 

Vierailija
34/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tarkoita samaa asiaa, eikä tarkoita, että naisten etrogeenitasot menisivät niin alas. Enemmistöllä miehistäkään ei testot katoa. Toisekseen naiset voivat jatkaa hormonian syöntiä, kuten ovat muutenkin syöneet koko ikänsä. Joten yleistys ei päde. 

Miehen biologiassa ei ole vaihdevuosia kuten naisen biologiassa on. Miehen elimistö tuottaa miehen sukuhormoneja hautaan asti, naisen elimistö tuottaa naisen sukuhormoneja vain menopaussiin asti, joka kirjataan naisille keskimäärin 51v ikäisenä.

Jos hormonien pumppaaminen naiseen auttaisi naisen haluttomuuteen, niin ei olisi kehitetty miljardeilla mm. Vyleesiä: https://www.health.harvard.edu/blog/a-new-drug-for-low-sexual-desire-in…

Vierailija
35/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen biologiassa ei ole vaihdevuosia kuten naisen biologiassa on. Miehen elimistö tuottaa miehen sukuhormoneja hautaan asti, naisen elimistö tuottaa naisen

Sinä et liene nainen eikä sinulla ole selvästi mitään kokemusta vanhemmista naisista. Mutta aina vain jatkat tuota mantraasi. 

Vierailija
36/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen biologiassa ei ole vaihdevuosia kuten naisen biologiassa on. Miehen elimistö tuottaa miehen sukuhorm

Sinä et liene nainen eikä sinulla ole selvästi mitään kokemusta vanhemmista naisista. Mutta aina vain jatkat tuota mantraasi. 

Massiivisessa 'Melbourne Women's Midlife Health Project' tutkimuksessa seurattiin 13 vuoden ajan 438 kpl naista, SPEQ kyselyarviointien ja hormonimittausten avulla. Tutkimukseen valittiin 45-55 ikäisiä sellaisia naisia (keskiarvo 48v) joilla kaikilla oli lähtötilanteessa vielä kuukautisvuotoa. Tulosten yhteenvetoa, käännöstä:

- Naisten seksuaalisen toiminnan kaikki osa-alueet heikkenevät iän myötä.

- Seksuaalitoimintoihin aiheutuu lisäheikennys kun naiset siirtyvät vaihdevuosien läpi. Tämä lisäheikennys liittyy estradioli-tasojen laskuun.

LÄHDE: Ilmainen, katso ainakin himograafi (kuva 1) joka osoittaa naisen libidon putoavan kuin kivi jo 9 vuotta ennen menopaussia (keskimäärin 9 vuotta ennen 51v ikää), Figure 1: The American Journal Of Medicine: 'Sexuality' - https://www.amjmed.com/article/S0002-9343(05)00890-9/fulltext

Vierailija
37/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin. 

Vierailija
38/64 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla ei ole kadonneet minnekään". Ei varmasti olekaan, ja hyvä niin. Siis sinulle.

Pitää erottaa kaksi asiaa: Kuinka asia on isossa mittakaavassa, ja sitten se oma tuntemus.

Esimerkiksi: Väitän että loton päävoiton saaminen on harvinaista. "Ei ole, minäkin olen voittanut" kirjoittaa joku ja on oikeassa, hän todellakin on voittanut, kuten on 3500 muutakin suomalaista.

Silti, onko se päävoiton voittaminen isossa kuvassa yleistä vai harvinaista?

Yleisesti, halukkuus vähenee tai loppuu vaihdevuosissa. Onneksi kaikille ei käy niin.

Vierailija
39/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk koht kokemus, seksihalut ovat menopaussin jälkeen kovemmat kuin ikiaikoihin. Käytän hormonikorvaushoitoa (systeeminen + paikallinen) ja elämäntilanne on sellainen, että yli 20 v rinnalla ollut mies on alkanut himottaa paljon enemmän kuin ennen. Ukko on vähän ihmeissään mutta tyytyväinen.

Vaihdevuodet eivät mene ohi. Kun menopaussi on saavutettu, eli vuosi ilman kuukautisia, tila jatkuu kuolemaan asti.

Hormonikorvaushoito on hieno apu. Estrogeenia voi käyttää systeemisesti ja paikallisesti. Paikallisestrogeeni auttaa hienosti kuivuuteen - eli pitää seksinkin kivana - ja virtsatieongelmiin. Virtsatietulehdukset voivat olla tappavia, joten estrogeenihoidon pitäisi olla selviä kaikille iäkkäille naisille!

Libidoon auttaa pieni testosteronilisä jos löytää lääkärin joka suostuu määräämään. Nainenhan tuottaa testosteronia itsekin, mutta määrä laskee iän myötä. 

Vierailija
40/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henk koht kokemus, seksihalut ovat menopaussin jälkeen kovemmat kuin ikiaikoihin. Käytän hormonikorvaushoitoa (systeeminen + paikallinen) ja elämäntilanne on sellainen, että yli 20 v rinnalla ollut mies on alkanut himottaa paljon enemmän kuin ennen. Ukko on vähän ihmeissään mutta tyytyväinen.

Vaihdevuodet eivät mene ohi. Kun menopaussi on saavutettu, eli vuosi ilman kuukautisia, tila jatkuu kuolemaan asti.

Hormonikorvaushoito on hieno apu. Estrogeenia voi käyttää systeemisesti ja paikallisesti. Paikallisestrogeeni auttaa hienosti kuivuuteen - eli pitää seksinkin kivana - ja virtsatieongelmiin. Virtsatietulehdukset voivat olla tappavia, joten estrogeenihoidon pitäisi olla selviä kaikille iäkkäille naisille!

Libidoon auttaa pieni testosteronilisä jos löytää lääkärin joka suostuu määräämään. Nainenhan tuottaa testosteronia itsekin, mutta määrä laskee iän myötä. 

No näihän se on, mutta nämä yhdet mies i.diootit ei tätä kirjoitusta ymmärrä, saati asiaa, kun aina vain väittävät kaikkia vanhempia naisia  kuivapilluiksi. Itsestään huolehtiva ja seksistä nauttiva nainen pitää pillunsa kunnossa ja yksistään jo säännöllinen seksi auttaa pitämään limakalvot ja pillun märkänä. Muttei mene näille i.diooteille jakelluun, ei sitten millään. Toki jos he on sinkkua ja saa kerran kk seksiä, niin eihän voi mitään tietääkään.Tietämättömyys kertoo ettei ole naisista hajuakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi