Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palasiko halut vaihdevuosien jälkeen?

Vierailija
08.08.2025 |

Pieni gallup perjantaille. Kun vaihdevuotesi oli kokonaan ohi, niin miten kävi seksielämälle?

Palasiksi halut vaihdevuosien jälkeen?

Vaihtoehdot

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä että hormonikorvaushoidosta saa moni apua, mutta kaikille sekään ei sovi. Mun vaimoni on aika yliherkkä kaikelle ylimääräiselle, lääkkeille tms, eikä välittäisi lainkaan jos ilman vaan mitenkään pärjää. Ja ymmärtäähän sen, jos siitä muuten kurja olo tulee.

Että jäädään nyt katselemaan, miten vaihdevuosista selvitään luomumenetelmällä ilman apuaineita. Taitaa tuo parisuhteen toimivuus ja onnellisuus nousta entistä tärkeämpään asemaan, eikä vain se että voitelu pelaa että seksi toimisi. Seksi on meillä kyllä pitkään tuonut paljon onnellisuutta parisuhteeseen, mutta nyt se taitaa kääntyä niin päin, että siitä onnesta ammennetaan seksihaluja vuosien vieriessä.

M55

Vierailija
42/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henk koht kokemus, seksihalut ovat menopaussin jälkeen kovemmat kuin ikiaikoihin. Käytän hormonikorvaushoitoa (systeeminen + paikallinen) ja elämäntilanne on sellainen, että yli 20 v rinnalla ollut mies on alkanut himottaa paljon enemmän kuin ennen. Ukko on vähän ihmeissään mutta tyytyväinen.

Vaihdevuodet eivät mene ohi. Kun menopaussi on saavutettu, eli vuosi ilman kuukautisia, tila jatkuu kuolemaan asti.

Hormonikorvaushoito on hieno apu. Estrogeenia voi käyttää systeemisesti ja paikallisesti. Paikallisestrogeeni auttaa hienosti kuivuuteen - eli pitää seksinkin kivana - ja virtsatieongelmiin. Virtsatietulehdukset voivat olla tappavia, joten estrogeenihoidon pitäisi olla selviä kaikille iäkkäille naisille!

Libidoon auttaa pieni testosteronilisä jos löytää lääkärin joka suostuu määräämään. Nainenhan tuottaa testosteronia itsekin, mutta määrä laskee iän myötä.&nbs

Kylläpä Patella on mennyt herne nenään, kun sen vaimon kuiva pillu on tuotu esille. Tai itsehän se niin on tehnyt. No se onkin miehestä kiinni, onko se pillu kuiva vai märkä. Miehen teot ja se kuinka naistaan kohtelee näkyy myös pillussa. Sori Pate tästä ja yritä muuttaa toimintatapojasi paremmiksi. Ehkä se pillu siitä vielä voi kostua ihan luonnollistakin tietä. Häviäähän ne vaihdevuosien oireetkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henk koht kokemus, seksihalut ovat menopaussin jälkeen kovemmat kuin ikiaikoihin. Käytän hormonikorvaushoitoa (systeeminen + paikallinen) ja elämäntilanne on sellainen, että yli 20 v rinnalla ollut mies on alkanut himottaa paljon enemmän kuin ennen. Ukko on vähän ihmeissään mutta tyytyväinen.

Vaihdevuodet eivät mene ohi. Kun menopaussi on saavutettu, eli vuosi ilman kuukautisia, tila jatkuu kuolemaan asti.

Hormonikorvaushoito on hieno apu. Estrogeenia voi käyttää systeemisesti ja paikallisesti. Paikallisestrogeeni auttaa hienosti kuivuuteen - eli pitää seksinkin kivana - ja virtsatieongelmiin. Virtsatietulehdukset voivat olla tappavia, joten estrogeenihoidon pitäisi olla selviä kaikille iäkkäille naisille!

Libidoon auttaa pieni testosteronilisä jos löytää lääkärin joka suostuu määräämään. Nainenhan tuottaa testosteronia itsekin, mutta määrä laskee iän myötä.&nbs

Itsestään huolehtiva ja seksistä nauttiva nainen pitää pillunsa kunnossa ja yksistään jo säännöllinen seksi auttaa pitämään limakalvot ja pillun märkänä.

Mutta sun vaimohan on kuiva kun Saharan autiomaa. No syy voi hyvinkin löytyä seikoista, joita itse juuri luettelit.

Vierailija
44/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestään huolehtiva ja seksistä nauttiva nainen pitää pillunsa kunnossa ja yksistään jo säännöllinen seksi auttaa pitämään limakalvot ja pillun märkänä.

Mutta sun vaimohan on kuiva kun Saharan autiomaa. No syy voi hyvinkin löytyä seikoista, joita itse juuri luettelit.

Että joku incel voi olla katkera toisten seksistä. Seksiä haluava ja orgasmeja saava vaimoni ei ole ollut vielä tähän päivään asti kuiva, eikä ollut eilenkään. Luulsi tyhmemmänkin miehen tietävän, että orgasmeja saava nainen vs kuiva pillu ovat toistensa vastakohtia. Mutta tämä ääliö ei ymmärrä sitäkään, kun ei naisista ilmeisesti mitään muutakaan. Säälittävä urpo joka jatkuvalla syötöllä todistaa tyhmyyttään ja kerjää huomiota. Seuraavaa kertaa odotellessa.

Vierailija
45/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että joku incel voi olla katkera toisten seksistä. Seksiä haluava ja orgasmeja saava vaimoni ei ole ollut vielä tähän päivään asti kuiva, eikä ollut eilenkään. Luulsi tyhmemmänkin miehen tietävän, että orgasmeja saava nainen vs kuiva pillu ovat toistensa vastakohtia. Mutta tämä ääliö ei ymmärrä sitäkään, kun ei naisista ilmeisesti mitään muutakaan. Säälittävä urpo joka jatkuvalla syötöllä todistaa tyhmyyttään ja kerjää huomiota. Seuraavaa kertaa odotellessa.

Sä siis sait eilen vaimoltasi "tänään seksiä" viestin. Siistiä esileikkiä teillä kyllä on. Ettei vaan olisi niin, että työmaalla muut miehet saa vaimosi halukkaaksi, kun teillä seksi tuntuu osuvan niin monesti vaimon työpäivän päätteeksi. Voihan se toki niinkin olla.

Sulla ei muuten tunnu oikein olevan käytöstapoja muita ihmisiä kohtaan. Haukut nimittäin muita täällä jatkuvasti. Vai eikö kasetti pysy enää kasassa? Silloin kannattaisi pitää pieni spammaustauko, mutta sun tapauksessa se ei ole mahdollista, koska olet spammausaddikti. Ja tuosta huomion kerjäämisestä en viitsi sanoa nyt yhtään mitään. Sun kullis varmaan surkastuisi, jos et olisi täällä jatkuvasti spammaamassa samoja satujasi.

Vierailija
46/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.Sulla ei muuten tunnu oikein olevan käytöstapoja muita ihmisiä kohtaan. Haukut nimittäin muita täällä jatkuvasti.

Ai mulla ei ole käytöstäpojja. Haukut jatkuvasti vaimoani kuivapilluiseksi ja kun nimitän aiheestakin, niin minulla ei ole käytöstapoja. En ole haukkunut ketään muuta kuin vaimoani ja minua panettelevia jotka ovat ihan itse ansainneet haukut. Kenelläköhän täälllä ei ole käytösttapoja??  En ihan hevillä hauku koskaan ketään, mutta vaimoni panettelu  poistaa kaikki estot ihan satavarmasti. Voin toki alkaa liputtamaan joka ikisen kerran kun vaimoani panetellaan, kun mode ei sitä näytä tekevän.

Vierailija
47/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.Sulla ei muuten tunnu oikein olevan käytöstapoja muita ihmisiä kohtaan. Haukut nimittäin muita täällä jatkuvasti.

Ai mulla ei ole käytöstäpojja. Haukut jatkuvasti vaimoani kuivapilluiseksi ja kun nimitän aiheestakin, niin minulla ei ole käytöstapoja. En ole haukkunut ketään muuta kuin vaimoani ja minua panettelevia jotka ovat ihan itse ansainneet haukut. Kenelläköhän täälllä ei ole käytösttapoja??  En ihan hevillä hauku koskaan ketään, mutta vaimoni panettelu  poistaa kaikki estot ihan satavarmasti. Voin toki alkaa liputtamaan joka ikisen kerran kun vaimoani panetellaan, kun mode ei sitä näytä tekevän.

Mitä sä pappa taas oikein raivoat? Eikö tämä sama keskustelu käyty jo eilen kertalleen läpi. Itse olet tuonut esille vaimon tarpeen liukkarin käyttöön. Sitä tarvitaan silloin, jos luonnolliset mekanismit pillun kostuttamiseksi ei toimi.

Sun olisi ehkä ihan hyvä pitää pieni tuumaustauko aina ennen lähetä nappulan painamista. Itse kailotat kaikin, ihan kaikkien luettavaksi ja sitten alat raivoamaan, jos sun juttuihisi joku puuttuu. Ja joo, se liputtaminen voisikin olla parempi vaihtoehto, kun tollanen lapsellinen itkeminen. Grow up!

Vierailija
48/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi papparainen on kyllä aikamoinen herkkä hipiäinen prinsessa. 

Vierailija
49/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisihan se aika kurjaa, jos omalla puolisolla olisi kuiva pillu. Eihän sitä voisi ikinä tietää, onko nainen halukas vai ei. Nyt tiedän se kostuneesta vaosta.

Vierailija
50/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, muutkin laumasielut ja incellit yhty kuoroon. Näitähän täällä riittää. Sama levy alkaa aina alusta, joten ihan turha vastailla mitään saati yrittää keskustella tai perustella. Niin tyhmiä, että ovat kuin teflonia aina alkaa sama  alusta. Sitä se teettää kun ei ole omaa naista ja pää täynnä sitä itseään. 

Vierailija
51/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha, muutkin laumasielut ja incellit yhty kuoroon. Näitähän täällä riittää. Sama levy alkaa aina alusta, joten ihan turha vastailla mitään saati yrittää keskustella tai perustella. Niin tyhmiä, että ovat kuin teflonia aina alkaa sama  alusta. Sitä se teettää kun ei ole omaa naista ja pää täynnä sitä itseään. 

Sä muuten just haukuit muita kusipäiksi!

Ja saman levyn pyörittämisestä sä olet täysin väärä henkilö ketään arvostelemaan. Mutta narsistit on just tollasia. Väki alkaa olemaan jo hiukan kyllästynyt sun juttuihin. Liihotat ketjusta ketjuun kertomaan minä, minä ja minä tarinoitasi. Oli aloitus mikä tahansa, niin täysin samat jutut meille kerrot. Saatko jotain sairasta nautintoa tästä kaikesta?

ps. itket kun jokin pikkulapsi, jota kielletään tekemästä jotain

Vierailija
52/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mikä itseriittoisuus tästä puheenvuorosta purusaakaan.

Vierailija
53/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paten vaimon vaihdevuodet ne siirtyy, kun Pate käskee!

Vierailija
54/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaimolleni halut lähti eikä tulleet takaisin. Minun kannalta ongelmaa ei ole, koska rouvalle ei ole mikään ongelma tyydyttää minut käsillä, suulla tai leluilla. Yhdyntä ei oikein enää onnistu rouvan ohentuneiden limakalvojen takia.

Olen kyllä sanonut, että olen tyytyväinen tilanteeseen, mutta en minä mitään vaadi. Rouva totesi siihen että avioliitossa tehdään palveluksia. Hierotaan niskaa, tehdään ruokaa toiselle, ostetaan lahjoja, ollaan huomaavaisia jne. Joten miksei sitten otettaisi suuhunkin silloin tällöin.

Asiaan vaikuttaa tietysti sekin etten itsekään enää ole teinipoika joka olisi koko ajan muna pystyssä vonkaamassa.

Vierailija
55/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi, olen sinkku ja hyvä vaan että mitään seksiä ei enää tee mieli ollenkaan.

Vierailija
56/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Libidoon auttaa pieni testosteronilisä jos löytää lääkärin joka suostuu määräämään. Nainenhan tuottaa testosteronia itsekin, mutta määrä laskee iän myötä. 

Kyllä vaihdevuodet menee ohi. Vaihdevuosilla kun tarkoitetaan juuri niitä muutoksen vuosia, jossa hedelmällisen naisen hormonitasapainosta siirrytään hedelmällisen iän ohittaneen naisen luonnolliseen hormonitasapainoon. Useimmilla myöskin elimistö tottuu uuteen tasoon, ja hankalat oireet loppuvat. Itse olen 53 ja pari vuotta sitten ollut menopaussi. En ole missään vaiheessa käyttänyt hormonikorvaushoitoa, enkä ole kokenut tarvinneeni mihinkään, kun ei ole ollut oireita. Tapasin uuden kumppanin vuosi sitten, ja seksielämä on oikein hyvää. Eipä ole enää menkatkaan häiritsemässä.

Vierailija
57/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, sama tilanne. Ja voihan niitä reseptittömiä voiteita käyttää jos suun kautta/ iholle levitettäviä ei halua käyttää.

Vierailija
58/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tässä on oletuksena että katoaisivat vaihdevuosissa? Eivät minulla kadonneet minnekään.

Koska suurelle osalle käy näin.

Kaikille naisille niin käy, kun estrogeenit romahtavat. Samoin kävisi miehellä jos miehen testosteronit romahtaisivat.

Itse asiassa naisen halulle testosteroni on tärkeä. 

Vierailija
59/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä liukuvoiteen käytössä on niin hävettävää? Käytetäänhän sitä muutenkin esim. imetysaikana ja lelujen kanssa.

Vierailija
60/64 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä liukuvoiteen käytössä on niin hävettävää? Käytetäänhän sitä muutenkin esim. imetysaikana ja lelujen kanssa.

Moni haluaa nykyään asioita luomuna. Kyllä minäkin valitsen mielummin ihan luonnon omat liukasteet, kun tahmaavan liukuvoiteen. Anaaliseksi on sitten asia erikseen. Se onkin ainoa kohde, mihin liukkaria tarvitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi