Soitin ystävälleni vaihtaakseni kuulumisia ja hän puhui mnulle tunnin KOIRASTAAN !
Olisin halunnut kertoa oman perheeni kesälomareissusta, lapseni koulun alkamisesta, kysellä hänen lapsensa rippijuhlista, vanhemman lapsen opiskelupaikasta ja heidän kesälomastaan.... mutta ei. Koko puhelu oli monologi hänestä ja koirastaan, jonka kanssa harrastaa jotain. Huoh.
Kommentit (76)
Et kehtaa sanoa että "heippa, nyt täytyy mennä", mutta kehtaat kuitenkin haukkua julkisesti ystäväsi. Että sellaista kehtaamista.
Vierailija kirjoitti:
Koira on perheenjäsen ja siitä puhuneelle varmasti tärkeämpi kuin utelias kyylä, muka ystävä ihminen. Hön puhui itselleen tärkeää asiaa, jos ap kuunteli sitä tunnin, se on apn moka.
Lue aloitus. Ap olisi halunnut vaihtaa kuulumisia molempien LAPSISTA, mutta sinullehan omat lapset eivät ole perheenjäseniä. Älä kuitenkaan hätäile, en soita sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en olis tuntia kuunnellut vaan vaihtanut aihetta tai lopettanut puhelun. Etkö saanut suunvuoroa vai uskalla sanoa?
No sepä juuri, yritin kyllä monesti ja aiheeni sivuutettiin yhdellä sanalla ja palattiin samantien koiraharrastukseen. Hän oli itse niin innostunut, että en kehdannut sanoa, että ei kiinnosta. Ap
Tämä on tuttua!
Minä: "Aloitan ensi viikolla opinnot"
Pirjo: "Aijaa. Mun miniä aloitti kans just opinnot. Mikäs se hänen koulutusohjelma olikaan..? Joku terapeutti se taisi olla. Ehkä puheterapeutti vai olikohan se toimintaterapeutti. No kuitenkin sellasen se aloitti. Kerroinko jo, että he muuttivat nyt isompaan asuntoon?.."
Ehkä hän aavisteli, eikä halunnut kuunnella, kun olisit tunnin puhunut lapsistasi.
Minä viestittelen kaverini kanssa hänen koirastaan päivittäin. Tosin WAssa jutellaan päivittäin todella paljon muustakin... myös perheen kuulumisista, sukulaisista, politiikasta, uutisaiheista jne. Kovin olet itsekin yksipuolinen, AP.
Mulla on tuttava, joka puhuu joka ikinen kerta koiristaan. Hänellä on siis monta koiraa ja yksi sijoituskoira on nyt saanut pentuja. Some on täynnä näitä koirapäivityksiä ja koiravideoita. En enää tykkäile niistä, niin tämä lähettää niitä minulle sitten wa:lla. Kun näemme, hän kertoo minulle, miten koiraa kuuluu kouluttaa jne. Eikö tule mieleen, että koiratonta ihmistä ei kertakaikkiaan kiinnosta muiden rakkien kuulumiset. Tämä on ihan sama lasten kanssa. Heidän kuulumisiaan on mukava kuulla, mutta jos ei puhu mistään muusta, niin ei ketään aidosti kiinnosta.
Koiraihmiset ovat hulluja :D
Mielestäni koira ei ole tuossa se suurin pointti, vaan se, että toinen juttelee yksipuolisesti omasta harrastuksestaan (mitä myös koirat tavallaan ovat, vaikka olisivatkin vain perhekoiria).
Ei silloin ole kyseessä ystävä, vaan ns. kaveri. Sellaiset tykkäävät ihan yleisesti esitelmöidä lähinnä vain omia juttujaan, eikä heitä kiinnosta juurikaan muiden kuulumiset.
On normaalia, että ystäviä on hyvin vähän (jos ollenkaan) ja kavereita enemmän, mutta ne kaveritkin kannattaa valita sellaisista, joilla on samat kiinnostuksen kohteet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttava, joka puhuu joka ikinen kerta koiristaan. Hänellä on siis monta koiraa ja yksi sijoituskoira on nyt saanut pentuja. Some on täynnä näitä koirapäivityksiä ja koiravideoita. En enää tykkäile niistä, niin tämä lähettää niitä minulle sitten wa:lla. Kun näemme, hän kertoo minulle, miten koiraa kuuluu kouluttaa jne. Eikö tule mieleen, että koiratonta ihmistä ei kertakaikkiaan kiinnosta muiden rakkien kuulumiset. Tämä on ihan sama lasten kanssa. Heidän kuulumisiaan on mukava kuulla, mutta jos ei puhu mistään muusta, niin ei ketään aidosti kiinnosta.
Jep! Tää on kyllä jännä, miksi nimenomaan koirahullut ovat oikeasti todella syvässä päädyssä ja jotenkin niin reppanoita. Tunnen pari kissakasvattajaa, eivätkä hekään ole lähimainkaan noin sekaisin. Saatan kysyä kisukuulumiset mielelläni, kun tiedän, että puheenaihe vaihtuu sosiaalisten normien mukaisesti.
No itsehän olette ystävänne valinneet? Jos ei aiheet kiinnosta tai toinen ei koskaan osaa antaa suunvuoroa, niin älkää soitelko sille ystävälle. Tai voit ottaa asian puheeksi niin kuin aikuiset tekevät. Ihme nillitystä omista valinnoista.
Minulle kävi kerran samoin, "ystävä" ei osannut enää puhua muuta kuin koiristaan vaikka tietää että minulla ei niitä ole (vahva vihje että ihminen ei ole kiinnostunut koirista). Sanoin että en pidä koirista ylipäätään ja kerroin koirien ympäristövaikutuksista. Vuosikymmenien ystävyys loppui kuin seinään.
En ymmärrä, miten joku heittää ihmissuhteet pois koirien takia, mutta oma on valintansa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni koira ei ole tuossa se suurin pointti, vaan se, että toinen juttelee yksipuolisesti omasta harrastuksestaan (mitä myös koirat tavallaan ovat, vaikka olisivatkin vain perhekoiria).
Ei silloin ole kyseessä ystävä, vaan ns. kaveri. Sellaiset tykkäävät ihan yleisesti esitelmöidä lähinnä vain omia juttujaan, eikä heitä kiinnosta juurikaan muiden kuulumiset.
On normaalia, että ystäviä on hyvin vähän (jos ollenkaan) ja kavereita enemmän, mutta ne kaveritkin kannattaa valita sellaisista, joilla on samat kiinnostuksen kohteet.
Normaalikäytöksinen ihminen ei jauha tuntia omasta kiinnostuksen kohteestaan oli se sitten kaveri, ystävä tai työkaveri.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset joilla ei ole lemmikkejä ovat mielestäni hullumpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ei terve, normaali aikuinen ihminen mitään lemmikkieläimiä tarvitse! Kukaan eläimiä ja luontoa arvostava ei myöskään sellaisia ehdoin tahdoin hanki.
Välit poikki. Itse olisin keksinyt 5 min kohdalla tekosyyn, että pitää lopettaa puhelu.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oli tuntia kuunnellut koirasta.
Mä olisin mieluummin jutellut tunnin pelkästä koirasta kuin ystävästä itsestään. Näitä riittää joilla on se minä- minä-minä- aihe koko ajan esillä.
Törmäsin vanhaan tuttuun joka kertoina 10 minuutissa sairautensa ja aloitti kertomaan vaimonsa sairauksista.... ja heidän vaellusmatkansa peruuntumisesta... siinä vaiheessa sanoin että nyt on pakko mennä työkiireitä moikka. Huh!
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi kerran samoin, "ystävä" ei osannut enää puhua muuta kuin koiristaan vaikka tietää että minulla ei niitä ole (vahva vihje että ihminen ei ole kiinnostunut koirista). Sanoin että en pidä koirista ylipäätään ja kerroin koirien ympäristövaikutuksista. Vuosikymmenien ystävyys loppui kuin seinään.
En ymmärrä, miten joku heittää ihmissuhteet pois koirien takia, mutta oma on valintansa.
Jep. Kuuntelin kans jonkin aikaa ex-kaverin koirahorinoita. Nostin kytkintä aika nopeasti sen jälkeen, kun tämä neropatti oli tuomassa koiraansa meille kotiin vaikka meillä on täällä allerginen lapsi ja kissa. Hän on aina ollut sosiaalisesti kömpelö ja aika tylsäkin ihminen. Ei ole iso menetys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ei terve, normaali aikuinen ihminen mitään lemmikkieläimiä tarvitse! Kukaan eläimiä ja luontoa arvostava ei myöskään s
Tämä ja niin tämä! Siis jos arvostaa eläimiä, niin ei sellaista oteta neljän seinän sisään vain omaksi seurakseen.
Et sinä ap voi päättää mistä toinen haluaa puhua. Ei ystävä ole tilivelvollinen kertomaan sinulle joistain tietyistä asioista ja tyydyttämään sinun uteliaisuutta. Ja mitä ihmettä kenenkään lasten opiskelut sinulle kuuluu? Kävikö sulla edes mielessä, että ystävä ehkä halusi puhua OMISTA asioistaan (tässä tapauksessa koiraharrastuksesta) eikä esim selostaa lastensa asioista ?
Mun koirallinen kaverini roudaa sen piskinsä kaikkialle. Itse olen koiraton ja myös minun kotiini tämä lemmikki tuli. Siinä vaiheessa kun hyppäsi sängylleni, niin korotin ääntäni, pois sieltä. Kaveri selkeästi närkästyi asiasta. Siis miten voi olla noin puusilmä ettei ymmärrä, että koirien paikka ei ole sängyssä, ainakaan kylässä. Tämä rakki viedään tosiaan kaikkialle. Myös autokaupoille. Kaverini oli kuvannut, miten koira oli hypännyt tuolille. Siis tuolille, missä istuu muitakin ihmisiä. Onpa kiva, kun takamuksessa on jonkun vieraan piskin karvoja. Yök!!!!
Koira on kehitysvammaiseksi "jalostettu" susi, joista useimmat ei pärjäisi ilman ihmistä. Siinä meidän eläinrakkaat koiraharrastajat.