Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soitin ystävälleni vaihtaakseni kuulumisia ja hän puhui mnulle tunnin KOIRASTAAN !

Vierailija
08.08.2025 |

Olisin halunnut kertoa oman perheeni kesälomareissusta, lapseni koulun alkamisesta, kysellä hänen lapsensa rippijuhlista, vanhemman lapsen opiskelupaikasta ja heidän kesälomastaan.... mutta ei. Koko puhelu oli monologi hänestä ja koirastaan, jonka  kanssa harrastaa jotain. Huoh.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Sinulla, avaaja on noin ärsyttävä ihminen ystävänäsi, jos teillä ei ole mitään yhteistä?

Itse en pidä koirallisia ihmisiä ystävinäni, jos se koira on heidän elämänsä ainoa keskipiste. 

Vierailija
62/76 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en olis tuntia kuunnellut vaan vaihtanut aihetta tai lopettanut puhelun. Etkö saanut suunvuoroa vai uskalla sanoa?

No sepä juuri, yritin kyllä monesti ja aiheeni sivuutettiin yhdellä sanalla ja palattiin samantien koiraharrastukseen. Hän oli itse niin innostunut, että en kehdannut sanoa, että ei kiinnosta. Ap

Ja sä vaan kiltisti kuuntelit. Olisit lopettanut puhelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä siinä kaikki. Koirat ovat pääsyy punkkien leviämiseen Suomessa

https://www.kaleva.fi/tutkija-koirat-paasyy-punkkien-vinhaan-leviamisee…

Räjähdysmäisesti kasvanut lemmikkikoirien määrä on oululaistutkijan mielestä pääsyy punkkien nopeaan leviämiseen.

Koirat luvanvaraiseksi!

Ap

Tämä ei ole minun, ketjun aloittajan, kirjoittama. Kuka häirikkö allekirjoittaa ketjuja toisen nimissä ja pilaa koko keskustelun? Ap

Vierailija
64/76 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran ekologinen jalanjälki on suurempi kuin etiopialaisen ihmisen

Keskikokoisen koiran ruokkiminen aiheuttaa vuodessa 0,84 hehtaarin ekologisen jalanjäljen. Tämä on kaksinkertainen siihen verrattuna että ajaa 4,6 litran moottorilla varustetulla katumaasturilla 10 000 kilometriä vuodessa, vaikka laskelmassa otetaan mukaan auton valmistuksesta aiheutuvat päästöt. Koiran ekologinen jalanjälki on myös suurempi kuin etiopialaisen ihmisen.

YLE

https://yle.fi/a/3-5978744

AP 😡

Tämäkään ei ole minun kirjoittama. Miksi varastit ketjuni? Minä ihan pidän koirista, mutta liika on liikaa. Ap

Vierailija
65/76 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä viestittelen kaverini kanssa hänen koirastaan päivittäin. Tosin WAssa jutellaan päivittäin todella paljon muustakin... myös perheen kuulumisista, sukulaisista, politiikasta, uutisaiheista jne. Kovin olet itsekin yksipuolinen, AP.

Tämä on jo kiusaamista. Ei ole minun viestini. t. Oikea Ap

Vierailija
66/76 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole koiraa, mutta VIHAAN näitä kirjoituksia, joissa kerrotaan kuinka koiran hiilijalanjälki on suurempi kuin jonkun afrikkalaisen tai kuinka lemmikkien ruoka lisää ilmastonmuutosta jne. Ja nyt sitten punkkien leviäminenkin on koirin syytä. Mitäpä, jos ihan katsoisitte peiliin munapäät ja miettisitte, miksi niin monet nykyään valitsevat lemmikin ihmisen sijaan? 

Juuri näin. 

Vierailija
67/76 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sama jolla äskettäin samanlainen trollialoitus ?  Silloin ystäväsi puhui tunnin DI-miehestään. 

Huomasin. Hän oli kopioinut tämän aloitukseni sanasta sanaan trollatakseen. Lienee sama, joka esiintyi minuna tässä ketjussa. Aloitusviestin jälkeen en kirjoittanut enää mitåän. Ennenkuin nyt, kun huomasin, että joku häirikkö pilasi tahallaan keskustelun allekirjoittamalla ap.

Oikea ap

Vierailija
68/76 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en olis tuntia kuunnellut vaan vaihtanut aihetta tai lopettanut puhelun. Etkö saanut suunvuoroa vai uskalla sanoa?

No sepä juuri, yritin kyllä monesti ja aiheeni sivuutettiin yhdellä sanalla ja palattiin samantien koiraharrastukseen. Hän oli itse niin innostunut, että en kehdannut sanoa, että ei kiinnosta. Ap

Väännetäämpä nyt rautalangasta: Ystävä ei halunnut keskustella kanssasi kyseisistä aiheista joten hän käänsi keskustelun muualle, tässä tapauksessa koiraan. Sinä ilmeisesti vaan jatkoit jankkaamista. 

Vierailija
69/76 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirajutut ovat kiinnostavia, sinun jutuistasi en ole ihan varma 

Ihan kamalaa, ettei hän unohtanut koiraansa ja suunnannut koko huomiotaan sinuun ja vain sinuun!

Vierailija
70/76 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minulla on lapsi ja hän on minulle maailman tärkein asia. Ja tiedän, että toisten lapset ja oma perhe on tärkeintä heille. Mutta en jaksa kuunnella tilitystä kenenkään toisen perhelomareissusta tai lapsen koulun alkamisesta. Kuka oikeasti soittaa ystävälleen kertoakseen jostain reissusta? Ymmärtäisin jos kyseessä olisi joku erikoinen extremereissu, mutta ap:n 'perheloma' haisee allaskloorille ja aamupuurolle. Ei tulisi itselle mieleenkään rasittaa jotain toista jollain reissuyksityiskohdilla. Vähän sama kuin ennenvanhaan kyläreissuilla otettiin valokuva-albumi esiin ja esiteltiin ne enonkaimankummien kuvat. Ketä kiinnostaa. 

Kaiken huipuksi ap soittaa ystävälle, joka on intohimoinen koiraharrastaja. Pitäisi nyt oma järkikin sanoa, että sellainen kaveri ei ole otollisinta kuulijakuntaa jonkun lapsiarjen asioiden veivaamiselle. Herää kysymys ap, että kuinka hyvä kaveri edes on kyseessä, jos et häntä tuon enempää tunne? Vai ajattelitko lörpötellä ihan vaan puolitutulle?

Vierailija
71/76 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko tekee tota samaa. Vaikka vaihtaisin puheenaihetta kuinka monta kertaa ja yrittäisin ketoa omia asioita, aina juttu kääntyy hänen töihinsä tai lapsiinsa.

Mulla oli myös tällainen "kaveri", en enää jaksanut kuunnella jotain mummonsa sairauksia, joten en en enää vastannut puheluihin. Tosi pitkiä monologipuheluita ei vaan pystynyt enää kuuntelemaan. Ei se muutu paremmaksi näiden ihmisten kanssa, jotenkin autistista touhua.

Vierailija
72/76 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko tekee tota samaa. Vaikka vaihtaisin puheenaihetta kuinka monta kertaa ja yrittäisin ketoa omia asioita, aina juttu kääntyy hänen töihinsä tai lapsiinsa.

Mulla oli myös tällainen "kaveri", en enää jaksanut kuunnella jotain mummonsa sairauksia, joten en en enää vastannut puheluihin. Tosi pitkiä monologipuheluita ei vaan pystynyt enää kuuntelemaan. Ei se muutu paremmaksi näiden ihmisten kanssa, jotenkin autistista touh

Minullakin on tällainen entinen työkaveri. Yritän vältellä mahdollisuuksieni mukaan.

Vierailija
73/76 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nytpä sulla on onkelma suuri. Kaverin koira on onkkelman juuri. Huono tuuri. Tulppa, puhe, muuri. Puheessa ero on suuri.

Vierailija
74/76 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä teen juuri noin kun joku idi... tunti puhuja soittaa ja alkaa kertomaan ja räkäistä pennuistaan selostamaan minä alan kyselemään mikähän sana tähän ristikkoon sopisi kyselen myös hänen puheen päälle. nyt 2 kesseliä on lopettanut soittelut yksi vielä jatkaa pitää tehdä vaikeampi ristikko eiköhän lopu. mikä ihme kun nykyään syytellään "kavereita" todellisuudessa eivät jaksa kuunnella paskanjauhantaa. 

Vierailija
75/76 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiedät, miltä tuntuu, kun joku puhuu tunnin lapsestaan, työstään... 

Vierailija
76/76 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ei se muutu paremmaksi näiden ihmisten kanssa, jotenkin autistista touhua."

Aika loukkaavaa kielenkäyttöä autisteja kohtaan.