Mikä oli sinun rock bottom, jolloin tajusit että sinun on pakko laihduttaa?
Itselleni asia tuli tajuntaan kun kädet eivät enää yltäneet laittamaan tamponia kuukautisten aikana. Vatsa oli niin iso. Mieli kyllä huijaa, en koskaan tajunnut olevani niin suuri, paitsi nyt laihduttuani tämän ymmärrän valokuvista.
Kommentit (114)
Huomasin laihtumisen olevan helpompaa kuin hushållini 13 oven suurennuksen.
Kun paino lähestyi sataa kiloa. 98 kg oli korkein näkemäni lukema. Se tuskin oli korkein, sillä vähensin vaa'alla käyntiä, etten vain näkisi kolminumeroista lukua.
Menin karkki- ja sipsilakkoon sekä palasin lenkkipoluille. Painoa on keväästä pudonnut viitisen kiloa ja vyötärö on kaventunut. Vyötärönympärys on miehelle painoindeksiäkin tärkeämpi mittari. Lihaksikkailla menee helposti ylipainon puolelle.
M 185 cm
No. On diabetes, verenpainetta, uniapnea, olen kaatunut enkä päässyt ylös, en saa myöskään laitettua peräpuikkoa esimerkiksi. On nivelvaivoja. Mikään näistä ei ole vielä saanut laihduttamaan.
Kun näin itseni sovituskopin peilistä ja luulin peilikuvaa sumopainijaksi.
Miten vaihdevuotinen laihduttaa, kun hormonit ja unet on sekaisin? Tämä on mulle mysteeri. Ilmeisesti en siis vielä ole pohjalla. Mut hanskat on tiskissä, koska en vaan jaksa, edes ajatella laihduttamista tai kitukuureja. Kortisolit pitäs saada laskettua alas, mut miten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vaaka näytti 60kg. Ja ei, en ole ylipainoinen, mutta paino ollut vuosia välillä 53-56kg, enkä halua että se salakavalasti lähtee siitä kipuamaan. Vaatteet myös ahdistaa, enkä halua ostaa uusia vain painon vuoksi.
N43 160cm
Tää oli sun rock bottom?
Ymmärrän hyvin, itsekin tismalleen samoissa mitoissa olin, kunnes olin sen muutaman kilon lihonnut. Kyllä se näin pienessä ihmisessä heti näkyy. En ymmärrä miten jollekin voi tulla yllätyksenä että on lihonnut 6 kg, saati sitä enempi eikä mitään ole huomannut. Huhhuh! Kyllä on laiskoja ne läskit ihmiset. Sitten itketään kun mies käy vieraissa. Eihän sellaista lihavuorta kukaan halua painaa.
Jatkuvat sydämen lisälyönnit ja polviin pisti, kun meni portaita suuntaan tai toiseen. Painoin tuossa vaiheessa 86 kiloa (olen 162 cm pitkä).
Nyt painoa on 10 kiloa vähemmän ja sydänoireet poissa. Polvet vielä ajoittain kiukuttelevat. Haluan saada vielä ainakin 15 kiloa pois, mielellään enemmän, että vaatteetkin näyttäisivät taas hyvältä päälläni. Kroppani on sen mallinen, etteivät vaatteet näytä kivalta ennen kuin painan reilusti alle 60 kiloa. Kevyimmilläni aikuisena olen painanut 52-53 kiloa, silloin en enää näyttänyt silikonilla pumpatulta pennin portolta.
Mies lähti toisen naisen matkaan ja jätti yksin kahden pienen lapsen kanssa. Sinänsä jätetyksi tuleminen ei ollut tuo rock bottom, vaan se, että yksinhuoltajan elämä on aivan mielettömän rankkaa, ja tajusin, että minun on pakosta saatava jostain lisää energiaa ja jaksamista. Myös sairaudet alkoivat huolettaa, vaikka niitä ei minulla vielä ollut. Miten lasten kävisi, jos sairastuisin vakavasti?
Minäkin menin puntarille ja oli 101 kiloa. Siitä alkoi laihdutus ja sokerilakko ja aloin treenaamaan hulluna joka päivä. Kuntopyörää tunti joka päivä ja muutenkin liikuntaa. Olen siis mies. Paino putosi 20 kg 5 kuukauden aikana.
Johan se on kumma, kun ei suomen kieltä osata mitenkään päin. Kohta ei ole jäljellä koko kieltä. Jos nyt kirjoitetaan suomea, niin kirjoita sitä. Jos kirjoitat englantia, niin kirjoita sitä. Rock bottom suomeksi lienee pohjakosketus.
Mun poikani viime viikonloppuna saunassa alkoi kauhistella kuinka kauhea läski äitinsä on. Varmaan puoli tuntia kauhisteli ja selitti ettei kukaan pääse edes minun ohi ylälauteelle, kun olen niin kauhean leveä. Neuvoin kyllä, että ei kannata muille samalla tavalla puhua, joku herkkänahkainen vielä suuttuu ja poika saa turpiinsa. Mutta onhan se totuus että olen lihonut aika paljon.
Pitkät housut eli mahdu enää jalkaan. Enkä aio ostaa uusia jonku lihomisen takia.