Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli sinun rock bottom, jolloin tajusit että sinun on pakko laihduttaa?

Vierailija
08.08.2025 |

Itselleni asia tuli tajuntaan kun kädet eivät enää yltäneet laittamaan tamponia kuukautisten aikana. Vatsa oli niin iso. Mieli kyllä huijaa, en koskaan tajunnut olevani niin suuri, paitsi nyt laihduttuani tämän ymmärrän valokuvista. 

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaaka näytti 60kg. Ja ei, en ole ylipainoinen, mutta paino ollut vuosia välillä 53-56kg, enkä halua että se salakavalasti lähtee siitä kipuamaan. Vaatteet myös ahdistaa, enkä halua ostaa uusia vain painon vuoksi.

N43 160cm

Vierailija
22/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vain sokeana isompaa ja isompaa kokoa vaatekaupasta. Housut hajosivat päälle haaruksista. Iholla hautumia rintojen alla. Reisissä hiertymää yhteenhankauksesta. Niin raskas ja väsynyt olo koko ajan, ei olisi edes suihkussa jaksanut käydä. Ruokaa meni kattilallinen tai pellillinen yksin kunhan pääsi vain yksin syömään ja mässyttämään. Sitten vain päätin, että en mä tällaistakaan elämää jaksa, kumpi on raskaampaa, tämä vai laihduttaminen. Lähtöpaino 130 kg, nyt 85 kg. Vielä on muutama kilo jäljellä ja sitten jatkuu uusi elämäntapa jota olen harjoitellut tässä nyt jo pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vaaka näytti 60kg. Ja ei, en ole ylipainoinen, mutta paino ollut vuosia välillä 53-56kg, enkä halua että se salakavalasti lähtee siitä kipuamaan. Vaatteet myös ahdistaa, enkä halua ostaa uusia vain painon vuoksi.

N43 160cm

Tää oli sun rock bottom?

Vierailija
24/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyh hyh

röh röh 🍕🍟🍔🌭🥓🍿🍰🍪🍦🍨🍫🍩🧁🥤🧃🥃🐷

Vierailija
25/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaapa joo. Kyllä mulle riittä jo se, että saa pelätä turhan aikaista kuolemaa lihavuuden takia, joten olkoon se mun rokkipohjani.

Eli kun pumppu alkaa hölmöilemään

Yöunet apneilevat ja pitää nousta muutama kerta kesken nukkumisen pissille

Kipeä sieltä ja täältä ja tuoltakin

Lääkäriin? Ei jaksa.

Vierailija
26/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43 160cm

Tää oli sun rock bottom?

Meillä lähisuvussa (äiti, isä, sisarukset) mm. 2-tyypin diabetestä, uniapneaa, verenpainetautia ja kolesterolia. Vaihtoehdot on nostaa kädet pystyyn ja todeta, että nää nyt vaan tulee perinnöstä, tai yrittää taistella mahdollisimman pitkään niitä vastaan. Itse olen valinnut taistelun.

Vierailija
27/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin pelottelu siitä mitä lihavuus kroonisen sairauteni osalta aiheuttaa ja että lihavuus voi olla este ikävän sairauteni hoidon yrittämiseenkään.

Vierailija
28/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä oli useampi, jotka yhteen kasautuneena saivat vihdoin jotain aikaan:

- yksi tuoli hajosi alta

- eräs tuttava kysyi laskettua aikaa

- lääkäri kirjoitti Omakantaan "obesiteettia", vaikka olin ihan muilla asioilla vastaanotolla

Voi apua, minullekin tultiin lähes kyynelsilmin onnittelemaan raskaudesta. Ei, en tosiaan ollut raskaana, en vaan ollut tajunnut kokoani ja olin pukeutunut liian kireään ja vatsaa oikein korostavaan paitaan.

Yhtä kiusallista tilannetta en toista ihan heti muista, kun toisella on tyyliin kädet vatsallani ja totean hiljaisella äänellä "en ole raskaana ".

Vierailija
29/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun en enää mahtunut tuoleihin monessa paikassa, tai tuolit hajosivat altani. Ensin se kävi elokuvateatterissa. Jouduin poistumaan, kun perseeni ei kerta kaikkiaan mahtunut tuoliin. Silloin vielä ajattelin, että onpa surkea teatteri ja naurettavat minituolit! No, sitten niin kävi kampaajalla, en mahtunut hiustenpesupaikan tuoliin. Siinä vaiheessa aloin tajuta, että ei hitto, minä olen tainnut lihoa niin isoksi että olen hyvin epänormaalin kokoinen. Sitten vielä yhdessä ravintolassa, jossa oli muoviset tuolit, kävi niin, että istuessani tuolissani aloin ikään kuin vajoamaan koko ajan. Sitten huomasin, että tuolin muovijalat vääntyivät kaarelle pahasti, eli tosiaan tuoli antaa periksi massani alla ja perseeni lähestyy maata koko ajan :D 

Painoin tuossa kohtaa 125 kg, olen viisikymppinen nainen 165 cm pitkä. Yllättävää kyllä mulla ei ollut mitään jaksamis- tai vointiongelmia muuten, johtunee siitä kun kuitenkin ulkoilutan koiriani pari tuntia päivässä eli en ole ollut liikkumaton. Nyt laihdutan kuntosalit pt:n antamalla ravinto- ja liikuntaohjelmalla. Hyvin se tuntuu menevän näin menopaussi-ikäiselläkin.

Vierailija
30/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso sanoi suoraan että ei kiinnosta seksi lihavan miehen kanssa sori. Sitä ennen oli myös vuosia sitten saunakaljoisa puhetta että hän inhoaa kaljan hajua ja menee seksihalut. Seksihalut oli häneltä menneet lapsen myötä jo ajat sitten.

Lopetin alkoholin käytön ja kertoi että olisi hyvä, jos kotitöitä olisi hänelle vähemmän ja ottaisin lapsista enemmän vastuuta. Otin ja tein ja teen. Pudotin 23kg neljän kilon kuukausivauhdilla. 

Olen nyt hoikempi tai urheilullisempi kuin hän on. Aluksi hän kiinnostui, mutta nyt tilanne on sama kuin lihavana ollessa. Nyt syynä on että hän ei tunne lihavana oloaan seksikkääksi kanssani, kun näytän ihan mallilta.

Öööh. öööh ööh.

Vierailija
31/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui jo 15 vuotta sitten. Olen 180 cm mies. Joka kerta kun ostin uudet housut, niin niiden piti olla yhden tuumakoon isommat ja sitten lopulta piti katsoa peiliin, kun olin ihan pohjalla. Vaaka näytti yli 90 kg! Maksimit oli 92 kg vaatteet päällä. Nyt minulla on paino ollut 82 kg tienoilla jo kymmenen vuotta. Eihän tämäkään ole mikään hyvä, mutta paljon parempi kuin kymmenen kiloa painavampana ja ison mahan kanssa.

Vierailija
32/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin ystävän tupareissa istumassa alas, ja ystävä kuiskasi varovasti, että siinä tuolissa luki joku painoraja, ota tämä toinen tuoli.

En suuttunut ystävälle sillä hän tiesi painoni ja halusi suojella noloudelta jos tuoli hajoaa alta, mutta herätti ajattelemaan, miten kauheaa on, etten voinut käyttää edes ihan tavallisen näköistä tuolia. Olen ollut vajaan vuoden ozempicillä ja paino pudonnut jo 20 kiloa.

Vierailija
33/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso sanoi suoraan että ei kiinnosta seksi lihavan miehen kanssa sori. Sitä ennen oli myös vuosia sitten saunakaljoisa puhetta että hän inhoaa kaljan hajua ja menee seksihalut. Seksihalut oli häneltä menneet lapsen myötä jo ajat sitten.

Lopetin alkoholin käytön ja kertoi että olisi hyvä, jos kotitöitä olisi hänelle vähemmän ja ottaisin lapsista enemmän vastuuta. Otin ja tein ja teen. Pudotin 23kg neljän kilon kuukausivauhdilla. 

Olen nyt hoikempi tai urheilullisempi kuin hän on. Aluksi hän kiinnostui, mutta nyt tilanne on sama kuin lihavana ollessa. Nyt syynä on että hän ei tunne lihavana oloaan seksikkääksi kanssani, kun näytän ihan mallilta.

Öööh. öööh ööh.

Laihdutit turhaan :D :D

Vierailija
34/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin ystävän tupareissa istumassa alas, ja ystävä kuiskasi varovasti, että siinä tuolissa luki joku painoraja, ota tämä toinen tuoli.

En suuttunut ystävälle sillä hän tiesi painoni ja halusi suojella noloudelta jos tuoli hajoaa alta, mutta herätti ajattelemaan, miten kauheaa on, etten voinut käyttää edes ihan tavallisen näköistä tuolia. Olen ollut vajaan vuoden ozempicillä ja paino pudonnut jo 20 kiloa.

Olen suoraan sanoen kateellinen tuollaisesta ystävyydestä, jossa asiat voi esittää noin suoraan. Omaa lihomista voi oikeasti olla vaikea itse huomata, itsekin luulin olevani lähes hoikka, kun oikeasti vaakalukema oli ylipainon puolella, ja siltä myös näytinkin.

Olin käyttänyt jo hyvän aikaa ihan liian pieniä vaatteita, ne venyy kyllä ihmeen hyvin kun riittävästi on tahtoa. Vasta kun pyynnöstäni yksi kaverini otti minusta valokuvan yhden nähtävyyden luona, niin näin tositilanteen. Ja kyllä hävetti siinä kohtaa, kun kuvasta näki miten vaatteet olivat ainakin pari numeroa liian pieniä.

Vierailija
35/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päästä itseäni "rock bottomiin" asti, vaan seuraan syömisiäni ja painoani säännöllisesti. Jos paino alkaa nousta, teen heti korjausliikkeen.

En osta uusia vaatteita, jos vanhat alkavat kiristää - kiristän mieluummin itseäni, ja parempi niin. Muu on mielestäni itsensä huijaamista. En ymmärrä, miten kukaan voi väittää lihoneensa "huomaamatta".. =/

Vierailija
36/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en päästä itseäni "rock bottomiin" asti, vaan seuraan syömisiäni ja painoani säännöllisesti. Jos paino alkaa nousta, teen heti korjausliikkeen.

En osta uusia vaatteita, jos vanhat alkavat kiristää - kiristän mieluummin itseäni, ja parempi niin. Muu on mielestäni itsensä huijaamista. En ymmärrä, miten kukaan voi väittää lihoneensa "huomaamatta".. =/

Se tulee ikääntyessä se kuorma pikkuhiljaa. Jos laihdutat pikkuhiljaa, niin ei kukaan huomaa sitäkään.

Minä en oikein liho koskaan, mutta olen seurannut paljon äidin puolen suvun ongelmia lihavuuden kanssa. Itse saan syödä melkein mitä vain ja en liho. 

Vierailija
37/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen kieli?

Onko palstalla joku sääntö, että on pakko kirjoittaa suomeksi? 

Suomalainen palstahan tämä on. Jos haluaa kirjoitella englanniksi, silloin olisi syytä kirjoittaa koko litaniansa englanniksi.

Vierailija
38/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, ne vanhat vaatteet saattavat venyä pitkällekin painon noustessa :D

Elämäntilanteet vaihtelee, itselläni oli vuosia stressaava tilanne, jolloin en noin yleensäkään ehtinyt montaa minuuttia miettiä itseäni ja ulkomuotoani. Eipä tullut vaa'alla käytyä, eikä kiinnitettyä huomiota siihen, että vanhat vaatteet ei istu enää kuten ennen.

Sitten kun elämäntilanne sen salli, alkoi olla aikaa aikaa ja energiaa taas itsellenikin. Mutta ei siinäkään kohtaa sitä kautta, että olisin itseäni ruoskinut. Vaan lempeä puhe itselleen, ettei tämä nyt ole maailmanloppu, ja olen vuosia antanut itsestäni enemmän muille, kuin mitä itselleni, ja nyt on vuoro miettiä enemmän itseäni.

Sitä myöten paino lähtenyt laskemaan, samalla olen muutenkin kiinnittänyt enemmän huomiota itseeni. Pitää olla itse itsensä paras kaveri.

Vierailija
39/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä, tämä ei ole mitään vittuilua; miten ei ole aikaisemmin tullut muuttaneeksi elintapojaan vaan antaa mennä tilanteen niin pahaksi ettei esim pysty huolehtimaan hygieniastaan koska ei kädet yletä omaan alapäähän tai että ei mahdu tuoleihin istumaan? 

Vierailija
40/103 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yli 70 kg on vihoviimeinen hälytysraja. Olen vain 160 pitkä. Jos paino ylittää tuon, ei todellakaan tunnu omalta itseltä eikä muutenkaan hyvältä.  Tiukassa on kilot, monta kuukautta menee saada edes 5 kg alas. Ikääni ja vartalonmalliini nähden ihannepainoni nykyään on  suunnilleen 62 kg, tällä hetkellä muutama kesäkilo tiputettavana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan