Mikä oli sinun rock bottom, jolloin tajusit että sinun on pakko laihduttaa?
Itselleni asia tuli tajuntaan kun kädet eivät enää yltäneet laittamaan tamponia kuukautisten aikana. Vatsa oli niin iso. Mieli kyllä huijaa, en koskaan tajunnut olevani niin suuri, paitsi nyt laihduttuani tämän ymmärrän valokuvista.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä, tämä ei ole mitään vittuilua; miten ei ole aikaisemmin tullut muuttaneeksi elintapojaan vaan antaa mennä tilanteen niin pahaksi ettei esim pysty huolehtimaan hygieniastaan koska ei kädet yletä omaan alapäähän tai että ei mahdu tuoleihin istumaan?
Tiiätkö kun elämäntilanne voi olla sellainen, että hiihtelet menemään venyvissä trikoissa kuukaudesta toiseen, istut työksesi koneen ääressä, olet niin jumalattoman väsynyt, että illat nukut ja nukut vielä 10-12h yöunet päälle, stressi jyllää, ketuttaa, hautaudut vaan syvemmälle sohvan uumeniin ja toivot ettei sieltä tartte enää poistua. Paino nousee kuin huomaamatta kun liikunta vähenee, väsyneenä teet huonoja valintoja jne.
Itse vaihdoin jopa työtä, jotta pääsen tuosta jatkuvasta stressistä eroon ja olisi virtaa ajatella itseäänkin. En olisi 5v sitten uskonut olevani tässä tilanteessa, entinen salipirkko
Oli vähän tuhti olo ja vaaka paljasti karun totuuden! Painoa oli 105kg. Tästä sitten reipastuin ja aloin painon pudotukseen. Tässä nyt jo vuosia laihduteltu ja paino tänään 76kg. Eli ihan hyvin laihtunut, mutta liian nopeaa kehitystä ei ole haettu. Ruokavalio ehkä tärkein laihdutuksen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kieli?
Onko palstalla joku sääntö, että on pakko kirjoittaa suomeksi?
Suomalainen palstahan tämä on. Jos haluaa kirjoitella englanniksi, silloin olisi syytä kirjoittaa koko litaniansa englanniksi.
Jäkäjäkä, voi taivas että kaltaisesi nipot on rasittavia.
Se et pelkään verenpaineen olevan korkea ja suonien tukossa. Muuten en laihduttaisi. 😬
Minulla kävi pikemminkin niin päin, että kun elämäntilanne parani, oli jaksamista alkaa liikkua ja laihduttaa. Toki tiesin, että jossain kohtaa pitää kilot saada pois, mutta huonosti nukkuvana, ahdistuneena ja kiireisenä en vain jaksanut. Sitten kun oli voimia, aloitin salilla käymisen ja kalorien tarkkailun sekä samalla painonpudotuksen.
Piti lähteä etelään perheen kanssa, mutta eivät ottaneet mua lentokoneeseen. Piti tulla rahtikoneella perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä, tämä ei ole mitään vittuilua; miten ei ole aikaisemmin tullut muuttaneeksi elintapojaan vaan antaa mennä tilanteen niin pahaksi ettei esim pysty huolehtimaan hygieniastaan koska ei kädet yletä omaan alapäähän tai että ei mahdu tuoleihin istumaan?
Tiiätkö kun elämäntilanne voi olla sellainen, että hiihtelet menemään venyvissä trikoissa kuukaudesta toiseen, istut työksesi koneen ääressä, olet niin jumalattoman väsynyt, että illat nukut ja nukut vielä 10-12h yöunet päälle, stressi jyllää, ketuttaa, hautaudut vaan syvemmälle sohvan uumeniin ja toivot ettei sieltä tartte enää poistua. Paino nousee kuin huomaamatta kun liikunta vähenee, väsyneenä teet huonoja valintoja jne.
Itse vaihdoin jopa työtä, jotta pääsen tuosta jatkuvasta stressistä eroon ja olisi virtaa ajatella itseäänkin. En olisi 5v sitten uskonut olevani täss
Sama juttu. Ja kun aivot on niin stressitilassa koko ajan, niin ei tule edes mietittyä painoa, tai että mikä tämän ruoan energiapitoisuus on. Tärkeintä saada ruoka äkkiä tehtyä, suihkuun ja nukkumaan, ja huomenna samat uusiksi. Töihin eväät, joista niin ikään ei käy mielessäkään energiamääriä, kunhan saa nopeasti syötyä.
Vierailija kirjoitti:
115kg ja 190cm ja polvikivut pakottivat elämäntapamuutokseen. Se oli yksi vaaalla käynti joka pysäytti. Isukkimaha ärsytti myös. 12kg lähti pois ja paino on pysynyt poissa, mutta varsinkin ruokailutottumusten muokkaus oli helvettiä. Ravitsemusterapeutilla ramppasin ja liikuntaa lisäsin. Puoli vuotta meni etten kokenut jatkuvaa tuskaa, nyt on enemmän lihasta ja vähemmän läskiä. Helppoa ei ollut, tsemppiä teille muutoksessa. Älkää olko liian ankaria itsellenne
m50
Jatkan. Painoindeksin mukainen ihannepaino olisi joku 93kg mutta olen aika lihaksikas kaveri, joten en pidä tuota realistisena enää.
Tämä tapahtui eräänä koronakevään päivänä. Se ei ollut se ensimmäinen kevät vaan ehkä toinen tai kolmas kevät. En muista tarkkaan, koska elämässäni on ollut jo niin monta kevättä. Olin irtisanottu työpaikalta ja sitä ennen oli lomautuksia ja etätyöpäiviä.
Kävelin loskassa ja myrtsinä tietenkin, kuunnellen soittolistaa spotifystä. Työttömyyshän on huono juttu suomalaiselle miehelle, joka on tottunut korkeaan elintasoon ja pikaaruokalohin. Pakaroiden välissä oli jotain tahmeaa ja liukasta. Ehkä askel luisti sinä päivänä niin hyvin. Mene ja tiedä. Ei luultavasti toimistohikeä kuitenkaan ollut. Lihavana ollessa ei oiken alapääpesukaan onnistunut hyvin, vaan tarvitsin sitä varten kättäpidempää.
Usein kotimaisessa pikaruokaketjussa käydessä vatsa ei kestänyt sitä majoneesia tai salaattia, niin järkyttäviä llmavaivoja pidätellen ja niiden mukana lihavana saattoi ilmetä paljonkin vuotoa työpäivän jälkeen matkalla autolle ja autossa varsinkin. Nykyäänhan on miehillekin kuukautissuojia. Eniveis, en käy enää pikaruokaloissa, joten en tarvitse edes alushousuja, eikä pieruni edes haise enää.
Olin astumassa katumaasturiini, joka kesti painoni, niin soittolistaan ilmestyi uusi kappale.
Soundi provosoi niin pahasti jo alussa, että aloin nytkyä. Kaksoisleuka nyki kuin käynnistetty moottori ja sitten pärähti.
Otin ensimmäiset juoksuaskeleet sitten lukion. 17 vuotta sitten harrastin juoksua, siinä laitetaan jalkaa toisen eteen. Juoksin kaksi kilometriä kotiini kirjaimellisesti paskat housussa suoraan suihkuun kuunnelen samaa kappaletta. Työttömänä olessa aloitin juoksemisen ja kiitos Ufolle siitä. Olen taas vinttikoira ja pieruni ei haise, enkä tarvitse alushousuja tai mitään. Olen täysin housuvapaa mies.
Oon 180cm ja mun pohjat oli 86kiloa, kertoili pois 18kg, tästä on viitisen vuotta aikaa. Nyt paino haluaa taas alkaa hinautumaan ylös, olin päättänyt että yli 70kg ei saa enää mennä. Onneksi käyn vaakalla säännöllisesti niin huomasin pian painon nousun. Nyt olen laskenut kaloreita muutaman viikon ja pyrin pitämään ne aisoissa. Tänään paino oli 69.5.
Joskus 25v sitten laihdutin reilu 20kg kun näin itsestäni pikkujouluissa otetun valokuvan. Ihan hirveä näky. Painoin reilu 80kg silloin. Sen jälkeen olen yrittänyt pitää painon 65kg tietämissä, 70kg on ehdoton yläraja jolloin on pakko tehdä jotain. Siinä on jo itsellä niin kamala olo kun mitään vaate ei istu ja peilikuva vituttaa.
Toinen herätys on tapahtunut ihan hiljakkoin liikunnan suhteen, kun olen nähnyt miten 77v äitini liikuntakyky on aivan olematon koska ei harrasta mitään liikuntaa. En halua itse samaan pisteeseen.
Vaihdoin painoluokkaa pykälän alaspäin. Tai parikin.
Muuten en olisi päässyt kilpailemaan niihin painoluokkiin joihin halusin.
38-vuotiaana kuukautiskiertooni alkoi tulla pahoja häiriöitä. Lääkärissä tutkittiin menopaussihormonit jne ja siinä samassa kävi ilmi, että maksa-arvoni ovat nousseet lyhyessä ajassa aika paljon. Ultraäänessä todettiin rasvamaksa.
Lääkäri pakotti vaa'alle ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen. Olin ajatellut että olin lihonut hieman vaikean elämänvaiheen aikana, mutta olin sysännyt pois kaikki painoon liittyvät kysymykset. No, olinkin saanut valmiiksi lievän (6kg) ylipainon päälle 19kg vain muutamassa vuodessa. Lääkäri sanoi, että näillä spekseillä sulla on 5-10v vuotta aikaa tehdä muutoksia, mutta sitten maksa ei enää kestä.
Minulla ummetus ja yleiset vatsavaivat sekä vessavaivat meni siihen pisteeseen ettei enää pystynyt jatkamaan syöpöttelyä samaan tapaan.
Aloitin pätkäpaaston ja liikunnan. Nyt vatsakin toimii hyvin.
Kummallista, että ette huomaa sitä ensimmäista lisäksi tullut kiloa. Sitten tulee heti alata toimia, paljon helpompaa, kun myöhemmin 20 kilon kanssa. Mutta se selittää Alastonsuomen pullukkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kieli?
Suomalainen palstahan tämä on. Jos haluaa kirjoitella englanniksi, silloin olisi syytä kirjoittaa koko litaniansa englanniksi.
Jäkäjäkä itsellesi. Finglishin työntäminen suomen sekaan on yleensä weetee-meininkiäkin pahempaa juntteilua, älykkyys oikein loistaa poissaolollaan.
Me ollaankin ylpeitä siitä ettei olla älykkäitä. Älyykkys johtaa aina pahuuteen ja itsekkyyteen ja ilkeyteen.
Harva meistä oikeasti tuntee mukavaa älykästä ihmistä. Ne yleensä riistää ja loisii muiden rahat ja kieroilee muiden kustannuksella.
Suurin osa maailman johtajista ja eliitistä on "älymystöä".
Ei tarvitse kuin vilkaista tuota sun viestiä missä dissaat myös weetee-piirit jne. Huomaa miten paha ihminen olet.
Olet meille vihollinen ja vihollinen tuhotaan, jos se tulee liian lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kieli?
Jäkäjäkä itsellesi. Finglishin työntäminen suomen sekaan on yleensä weetee-meininkiäkin pahempaa juntteilua, älykkyys oikein loistaa poissaolollaan.
Mee pois meidän ketjusta ja perusta oma keskustelusi. Me ei haluta sua tänne. Et kuulu meidän muuriin.
Kai se on nyt. Vaatteet kiristää. Näytän tantalta. Verikokeet näytti että kroppa alkaa kärsiä ylipainosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kieli?
Me ollaankin ylpeitä siitä ettei olla älykkäitä. Älyykkys johtaa aina pahuuteen ja itsekkyyteen ja ilkeyteen.
Harva meistä oikeasti tuntee mukavaa älykästä ihmistä. Ne yleensä riistää ja loisii muiden rahat ja kieroilee muiden kustannuksella.
Suurin osa maailman johtajista ja eliitistä on "älymystöä".
Ei tarvitse kuin vilkaista tuota sun viestiä missä dissaat myös weetee-piirit jne. Huomaa miten paha ihminen olet.
Olet meille vihollinen ja vihollinen tuhotaan, jos se tulee liian lähelle.
Voisitko lukea oman tekstisi ajatuksen kanssa ja hakea itsellesi apua! Heti! Kirjoitat ensin, että meidän älykkyys johtaa aina pahuuteen. Jo lopussa kuitenkin kirjoitat, että me ollaan teille vihollisia ja meidät tuhotaan! Kummat tässä nyt pahoja olikaan?
Kirjoituksestasi pitäisi tehdä nettivinkki poliisille, koska tuo on tappouhkaus ihmisryhmää kohtaan!
Ja tunnen monta mukavaa älykästä ihmistä. Sinä taas et ole älykäs, etkä selkeästi mukava!
115kg ja 190cm ja polvikivut pakottivat elämäntapamuutokseen. Se oli yksi vaaalla käynti joka pysäytti. Isukkimaha ärsytti myös. 12kg lähti pois ja paino on pysynyt poissa, mutta varsinkin ruokailutottumusten muokkaus oli helvettiä. Ravitsemusterapeutilla ramppasin ja liikuntaa lisäsin. Puoli vuotta meni etten kokenut jatkuvaa tuskaa, nyt on enemmän lihasta ja vähemmän läskiä. Helppoa ei ollut, tsemppiä teille muutoksessa. Älkää olko liian ankaria itsellenne
m50