Väitöstutkimus: Lapsen ADHD voi olla lapsen äidin aiheuttama. Raskausajan epäterveellinen ruokavalio aiheuttaa lapselle ADHD:n. 🍔🥤🍩🍫
https://www.hs.fi/tiede/art-2000011341415.html
"Raskausajan ruokavalinnat muovaavat syntyvän lapsen kasvua. Epäterveellinen ruokavalio voi lisätä adhd:n, autismikirjon häiriön ja diabeteksen riskiä."
Onko täällä yhtään äitiä, jolla on rohkeuttaa myöntää, että on syönyt lapselleen ADHD:n tai autismin kirjon? Mikähän järki tuossa teossa on? Onko se niin, että herkut ovat lapsen terveyttä tärkeämpiä?
Kommentit (116)
Impulssikontrollin puute liittyy aivojen etuotsalohkon toimintaan. Jos se toimii heikosti, ihminen on elämyshakuinen ja taipuvainen riippuvuuksiin. Hän voi helpommin sortua rikoksiin, ei tunne moraalista vastuuta eikä empatiaa yms. Tämä on pitkälti perinnöllistä. Myös raskauden aikainen äidin alkoholinkäyttö voi vaikuttaa aivojen kehitykseen.
On kuitenkin muistettava, että perinnöllisyys on vain yksi osatekijä. Hyvissä olosuhteissa monet perinnölliset sairaudetkaan eivät koskaan puhkea tai paranevat helposti.
Onneksi miehet eivät koe raskausaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Impulssikontrollin puute liittyy aivojen etuotsalohkon toimintaan. Jos se toimii heikosti, ihminen on elämyshakuinen ja taipuvainen riippuvuuksiin. Hän voi helpommin sortua rikoksiin, ei tunne moraalista vastuuta eikä empatiaa yms. Tämä on pitkälti perinnöllistä. Myös raskauden aikainen äidin alkoholinkäyttö voi vaikuttaa aivojen kehitykseen.
On kuitenkin muistettava, että perinnöllisyys on vain yksi osatekijä. Hyvissä olosuhteissa monet perinnölliset sairaudetkaan eivät koskaan puhkea tai paranevat helposti.
Ja impulssikontrolli lähtee laskuun kun tuijotetaan ruutua. Lopettakaa vanhemmat se puhelimen ja ruutujen räpellys lasten läsnä ollessa. Miettikää miltä se näyttää kun tuijotatte ruutua lasta nukuttaessa. Onko itsestäsi tullut jo niin impulssihakuinen, että pitää tuijottaa. Ajattelisit mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Tai ehkä ongelma on vaan lapsikuolleisuuden pienenemisessä joka johtaa siihen että noita ongelmallisia tapauksia on enemmän hengissä aikuiseksi asti?
Jos suvun historiaa katsoo taaksepäin niin aika monella on näitä sukulaisia jotka on kuolleet alta 1v vanhemmissa sukupolvissa.
Totta.Varmaan ennen vanhaan ei ehditty koko ajan paimentaa, putosivat kuolemaansa, hukkuivat tai söivät myrkkyä. Samoin jos olivat kovin vaikeita hoidettavia ja huusivat, voi kuritus olla niin kovaa, että lähti henki. Lähteehän joiltain nykyäänkin, eikä lastensuojelukaan mahda mitään.
Muutama kuukausi sitten naturessa kerrottiin tutkimuksessa jossa oli selvitetty ADHD:ole altistavista geenimutaatioista ja tämä oli tehty aivoskannauksen vahvistamana. Samalla selvisi ettei ADHD: llä ole yhteyttä autismi kirkon häiriöihin.
Tietysti. Olin taas kaukaa viisas ja söin raskausaikana äärimmäisen terveellisesti. Sitten nämä itkee jälkikäteen, että oli liikaa vaadittu kun mieli teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja impulssikontrolli lähtee laskuun kun tuijotetaan ruutua. Lopettakaa vanhemmat se puhelimen ja ruutujen räpellys lasten läsnä ollessa. Miettikää miltä se näyttää kun tuijotatte ruutua lasta nukuttaessa. Onko itsestäsi tullut jo niin impulssihakuinen, että pitää tuijottaa. Ajattelisit mieluummin.
Aikoinaan tv:tä pidettiin lasten ongelmien syynä. Silloin kun keksittiin junat, ajateltiin, että ihminen voi tulla hulluksi siitä kovasta vauhdista.
Vierailija kirjoitti:
Psykiatriset diagnoosit ovat yhteiskuntasidonnaisia. Yhteiskunnan arvoista riippuu, millaisia olosuhteita on päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt molemmissa voidaan huonosti ja alalta on työntekijöiden joukkopako.
Lapsia tutkitaan ja lääkitään koulun aloitteesta vaivattomiksi. Sama odottaa sitten vanhuksia, jotka makaavat ylilääkittyinä vaivattomiksi laitoksissa eivätkä pääse edes vessaan.
Tämä on varmaan osaksi totta. Nykylapset laitetaan tarhaan jo yksivuotiaana ja sitä pidetään ihan kelporatkaisuna vauvalle. Kukaan ei kyseenalaista lapsen tarvetta omiin vanhempiinsa ja kasvamista ensi vuotensa rauhassa sellaisten ihmisten kanssa, joilla on biologinen insentiivi huolehtia lapsen parhaasta. Aikaista tarha-aloitusta perustellaan kaikella turhalla, mutta taustalla on kasvatustieteessä vallalla oleva vasemmistolaisuus, jonka ydinteesi on se, että lapset pitää kasvattaa valtion toimesta oikein ajatteleviksi. Sivuoireena on sitten näitä ylivilkkaita mukuloita, joita pitää lääkitä.
Päinvastoin,en pystynyt edes kahvia juoda ja olin muussakin raskausajan vapaaehtoisessa tutkimuksessa jossa juuri syötiin terveellisesti. Geenit, raskausmyrkytys, on ne mitä epäilen enemmän ja uudempien tutkimusten mukaan juuri miesten siittiöiden huono laatu aiheuttaa jopa keskenmenoa. Nythän tiedetään parikymppisten miesten siittiöiden laadun olevan huono, joten tulevaisuudessa meillä on vain tällaisia ihmisiä kokonaan..
Vierailija kirjoitti:
Tämä tulos ei yllätä. Miksi muuten kouluttamattomilla potrilla tatska-mammoilla olisi yliedustus näissä erityislapsissa ? Siten nämä erityisperheet näyttäytyvät normaaleille perheille
Toisaalta tällä potralla tatska-mammalla on myös todennäköisesti. itsellään adhd ja vajausta elämänhallintataidoissa, koska hän on ehkä itsekin perheestä, jossa näitä taitoja ei opetettu.
Alempi sosiaaliluokka ja huonot elintavat voivat olla myös seurausta ADHD:sta. Asiaa voi lähestyä myös siitä näkökulmasta.
Tämä. Eli kun lapsen aivojen kehitystä ei välitetä huomioida, hänet laitetaan selviytymään eroon vanhemmistaan ympäristöön, joka on takuulla haitallinen pienelle kehittyvälle ihmistaimelle. Hän oppii lähinnä selviytymään hirveästä ärsykekuormasta ja tarpeestaan olla äidin tai isän lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tulos ei yllätä. Miksi muuten kouluttamattomilla potrilla tatska-mammoilla olisi yliedustus näissä erityislapsissa ? Siten nämä erityisperheet näyttäytyvät normaaleille perheille
Toisaalta tällä potralla tatska-mammalla on myös todennäköisesti. itsellään adhd ja vajausta elämänhallintataidoissa, koska hän on ehkä itsekin perheestä, jossa näitä taitoja ei opetettu.
Vai niin, ettei suvussa ole eväitä hyvään elämänhallintaan, koska perimässä kulkee keskittymis- ja impulssiongelmia? Ennenvanhaan tällaiset ihmiset olivat esim. Palvelusväkeä ja tarkassa kurissa ja toisaalta ylläpidossa muilla. Nykyään kun kaikkien pitää pärjätä itse, ongelmat ryöstäytyvät.
En muuten usko ap:n väitettä. Mulla on adhd, ja mun lapsella on adhd. Mutta mun äiti oli ihan hiton tarkka, mitä se söi ja mitä mä sain syödä. Vain terveellistä itsetehtyä ruokaa, ei karkkia, ei limsaa. Mutta oon alkanut epäilemään mun isää adhd:ksi, kun se on sellainen nopee säheltäjä kans.
Miksi sitten terveysfanaatikkojenkin lapsilla on näitä diagnooseja?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa minulle edes 1 asia joka ei ole äidin vika.
Poikalapsen pituus.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Eli kun lapsen aivojen kehitystä ei välitetä huomioida, hänet laitetaan selviytymään eroon vanhemmistaan ympäristöön, joka on takuulla haitallinen pienelle kehittyvälle ihmistaimelle. Hän oppii lähinnä selviytymään hirveästä ärsykekuormasta ja tarpeestaan olla äidin tai isän lähellä.
Vastaus viestille 69, palstan lainaus ei näköjään toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Muutama kuukausi sitten naturessa kerrottiin tutkimuksessa jossa oli selvitetty ADHD:ole altistavista geenimutaatioista ja tämä oli tehty aivoskannauksen vahvistamana. Samalla selvisi ettei ADHD: llä ole yhteyttä autismi kirkon häiriöihin.
Adhd aivoissa oli joku kalsiumiin liittyvä ongelma. En vain muista mikä.
Raakaana olevista naisista aina vitsaillaan, että heillä on ties mitä ruoanhimoja. Nyt on sitten sekin näemmä väärin. Mulla alkoi tehdä ensiksi mieli hampurilaisaterioita ja myöhemmin raskaudessa jäätelöä. Syntyi vahva poika jolla on reilusti lihasta käsissä ja jaloissa. Söin kyllä kaikkea muutakin ja liikuin reilusti raskauden loppumetreille asti.