Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ei osta mitään eikä hanki lapsia - poliitikot aivan ulalla mistä kyse

Vierailija
07.08.2025 |

Rahat lopussa kansalaisilta ja tulevaisuudenusko 0%. Siinähän ihmetellään.

Kommentit (309)

Vierailija
101/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itse viisikymppisenä näen selvästi mistä on kyse. Oman ikäluokkani ihmiset ovat jättäneet lapsensa kasvattamatta. Meidän perheistä tulee nyt näitä parikymppisiä, jotka eivät halua elämältään mitään muuta kuin helppoutta. Heillä ei ole minkäänlaista pitkäjänteisyyttä, resilienssiä eikä mitään, mikä auttaisi heitä pärjäämään elämässä.

Näen tätä ympärilläni päivittäin. Lapsilta ei vaadita mitään, koska lapsi saattaa pahoittaa mielensä. Sen sijaan hetkellinen halu ollaan tyydyttämässä sekunneissa. Jos lapsella on vähänkin jano, niin juoma kannetaan eteen. Jos lapsi hiemankin hengästyy tauko pidetään heti. Jos lapsi ei heti suoriudu, niin tekeminen lopetetaan. Tämä toimintamalli palaa kiinni lapsen aivoihin ja ponnistelua vaativa, ikävältä tuntuva vaivannäkö ja sitä kautta vasta viikkojen, kuukausien tai jopa vuosien jälkeen saatava palkinto jää kokematta.

Vierailija
102/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen juttu tää on että nykyisin väitetään ettei ihmiset osta mitään? Tonne prismaan kun menee nyt niin siellä on ruuhkaa ja kaikilla ostoskärryt ruokaa tai ihan mihin vaan kun menee niin ihmiset siellä on tuhlaamassa rahojaan.

Lapsia tänne ei nyt kukaan järkevä halua koska suomi on mennyt koko 2000 luvun alaspäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan ruokakaupassa on käydä. Kaikki muu kulutus jääkin vähemmälle.

Vierailija
104/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki poliitikoille: epävarma, vaarallinen maailmatilanne. Rysälän uhka pistää osto- ja perheenperustamishalut jäihin.

Vierailija
105/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen juttu tää on että nykyisin väitetään ettei ihmiset osta mitään? Tonne prismaan kun menee nyt niin siellä on ruuhkaa ja kaikilla ostoskärryt ruokaa tai ihan mihin vaan kun menee niin ihmiset siellä on tuhlaamassa rahojaan.

Lapsia tänne ei nyt kukaan järkevä halua koska suomi on mennyt koko 2000 luvun alaspäin.

Kauppojen, ravintoloiden, kahvioiden, autokauppojen jne. myynti on laskenut rajusti. Asunto- ja autokauppa pysähtynyt jne. joka taas lisää konkursseja esim. joulukuussa v2024 yhdessä kuukausessa meno konkurssiin yrityksiä kuin edellisessä 3v yhteensä. Joka taas lisää työttömyyttä. Uusia autoja ei myydä, sama asunnoissa. Tämä tarkoittaa, ettei ihmiset osta ja laita rahaa kulutukseen, vaan säästävät ja valtiolta jää verotulot saamatta. 

Samaan aikaan, juuri eilen uutisoitiin, kuinka suomalaisilla yksityisellä henkilöillä makaa valtavasti käteistä rahaa pankissa,  ennätys määrä, ilman, että niitä olisi sijoitettu esim. heinäkuussa makasi kansalaisten rahaa monta kymmentä % enemmän kuin kesäkuussa ja trendi on ollut pitkään sama. 

Osittain tämä johtuu, että ihmiset odottavat pahinta, kun irrisanomisia helpotettu ja ollaan menossa syvään lamaan. 

Vierailija
106/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee nyt konkurssiin keskimäärin 10 yritystä päivässä. 300 kuukaudessa. Ne ovat hurjia lukuja.

Sitä voi miettiä mitä nämä yritykset ovt tehneet, jos niitä tuota tahtia laitetaan nurin. Yrityksiä kun voi perustaa kaikelaisia hämärähommiakin varten. Plus tietysti kun boomerit eläköityvät, heidän pikku yksityisyrityksensä laitetaan alas, sillä kukaan ei osta Marjatta 65v:n ompelimo-kukkakauppaa.

Lopettaminen tulee konkurssin lisäksi. Varsinkin osaamista myyvät yritykset vain lopettavat.  Juuri yksi arkkitehtitoimisto lopetti näin. Omistaja ja viimeinen työntekijä jäivät eläkkeelle. Nuoremmille ilmoittivat hyvissä ajoin että kannattaa ruveta etsimään muuta ennen kuin omistaja eläköityy. Myös oma työpaikkani lopettaa näin. Toimistotarvikkeet lahjoitetaan. Kirjanpidon 10 v pomo vie kotiinsa, lopuista kysytään asiakkailta ottavatko omiensa ylimääräiset ja jäljelle jäävät paperit tuhotaan. Ei konkurssia. 

Vierailija
107/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen supistanut hlökohtaista talouttamme varmasn puolella viimeisen vuoden aikana. Pois ravintolat, elokuvat, ulkona syöminen, pois pois pois.

Eikö hävetä olla köyhä? Itse voidaan mieheni kanssa voidaan noitten lisäksi matkustella monta kertaa vuodessa.

Vierailija
108/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kommaritkaan saa tätä asiaa enää miksikään muuttumaan. Ottavat vain helvetisti lisää syömävelkaa. Muuta eivät osaa.

Vierailija
109/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilmiöhän oli jo Rinteen/ Marinin hallituksen aikana huipussaan! Rinnehän kehotti ihmisiä hankkimaan lapsia. Niin että älkää nyt syyttäkö tästäkin Riikka Purraa.

Vierailija
110/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ihmisten heikko tulevaisuudenusko on kuin itseään toteuttava ennustus.

Kyllä, uskottava poliittikko voi saada paljon aikaan kun kertoo aikeistaan. Nykyisen hallituksen kostonhimoinen leikkausviesti saksien napsutteluineen oli sangen selvä, ja ihmiset toimivat loogisesti. Orpo yllättyi itsekin kun tuli lama. siitä sitten yritetään päästä eroon säästämällä kuumeisesti lisää....ja kansa vastaa säästämällä vielä enemmän....ja yritykset menee konkurssiin, verotulot vähenee, työttömyys lisääntyy ja valtiontalous velkaantuu. 

Kenelle tämä tulee yllätyksenä, paitsi provolle?

Vierailija
111/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö hävetä olla köyhä? Itse voidaan mieheni kanssa voidaan noitten lisäksi matkustella monta kertaa vuodessa."

Ei tainnut kertoa olevansa köyhä? Itse tein saman ja huomasin, että kuukausittain sijoitettava summa kasvoi aika merkittävästi enkä koe, että mistään oikeasti joutui luopumaan. Oikeastaan päin vastoin, kun opeteltiin itse tekemään todella maistuvaa ruokaa. Elokuvat on nykyisin ihan täyttä sontaa, joten jos aikaa haluaa tuhlata niin niitä voi katsoa kotonakin. Matkustelu taas on aika turhaa, mutta kerran vuodessa oon luvannut perheellä että jossain voidaan käydä.

Vierailija
112/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tästä aika hauskan sarjakuvan. Suomalaiset muuttavat muualle, ja kiintiöpakolaiset tulevat tilalle. Ovat huolissaan kun elättäjät lähtee maasta. Mutta tää vitsi voi muuttua ihan todeksi.

Vierailija
113/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouskasvua ei ole ollut 20 vuoteen ja kaikki mitä tienataan, menee eläkemaksuihin ja veroihin.

Toivoa ei ole. 

Vierailija
114/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan rahat lopussa ole, en vaan tunne mitään tarvetta kuluttaa yhtään sen enempää kuin mitä nyt kulutan.

Vierailija
115/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi hankkia lapsia kun ylikansoitus on jo nyt maapallon suurin ongelma ? 

Vierailija
116/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö hävetä olla köyhä? Itse voidaan mieheni kanssa voidaan noitten lisäksi matkustella monta kertaa vuodessa."

Ei tainnut kertoa olevansa köyhä? Itse tein saman ja huomasin, että kuukausittain sijoitettava summa kasvoi aika merkittävästi enkä koe, että mistään oikeasti joutui luopumaan. Oikeastaan päin vastoin, kun opeteltiin itse tekemään todella maistuvaa ruokaa. Elokuvat on nykyisin ihan täyttä sontaa, joten jos aikaa haluaa tuhlata niin niitä voi katsoa kotonakin. Matkustelu taas on aika turhaa, mutta kerran vuodessa oon luvannut perheellä että jossain voidaan käydä.

Aika tylsältä kuullostaa elämä jos ei voi matkustella. 

Vierailija
117/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aika tylsältä kuullostaa elämä jos ei voi matkustella. "

Tuossa taidettiin esittää että just se matkustelu on aika tylsää:).

Mutta joo, tätä on tullut pohdittua että mihinköhän se matkusteluinto katosi, vai oliko sitä oikeasti ollenkaan silloin nuorempanakaan. Toki poikien reissut oli hauskoja kun vedettiin viikko keittoa oikein kunnolla ja n*ssittiin kaikkea mikä liikkuu, mutta se huvittaa vain aikansa. Ja toisaalta, se oli ihan mukavaa myös kotimaassa. Tyttöystävien kanssa matkustelu taas oli melkoisen tylsää perus nähtävyyksien tuijottelua, museoita, retkiä, yms. Perheen kanssa .. no, se on oikeastaan ihan mukavaa, koska lapset kuitenkin tykkää siitä. Ja toisaalta taas perheen kanssa on mukavaa oikeastaan missä tahansa.

Vierailija
118/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tylsältä kuullostaa elämä jos ei voi matkustella. 

Päin vastoin, mitä oikein pakenet sillä matkustamalla.

Vierailija
119/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hiukan jarruttaa ostoja ja hankintoja kun tulevaisuus on epävarmaa, firmoja menee konkurssiin ja työt saattaa loppua. Kun sosiaaliturva on ajettu minimiin eikä töitä vaan löydy ...... 

Onko kiellettyä että poliittiset päättäjät joilla ei juurikaan ole osaamista valtiontalouden hoidosta käyttäisivät alan asiantuntijoita tukena päätöksenteossa. 

Vierailija
120/309 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tilastollinen fakta. Kulutus on loppunut, yritykset menee konkurssiin ihmiset menettää työnsä.

Ei sinun arkihavaintosi ole muuta kuin mututietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan