Millaisia ovat tuntemasi korvikeäidit ja osittaisimettäjät?
Tutkimusten mukaan täysimettävät äidit ovat muita useammin korkeakoulututkinnon suorittaneita, älykkäitä, hyväosaisia ja tunnollisia sekä terveitä ja elinvoimaisia.
Tästä voisi päätellä, millaisia ovat sitten korvikeäidit ja ne osittaisimettäjät, joilla imetys ei syystä tai toisesta " onnistu" .
Olen itse korvikeäiti ollut alusta asti. Olen suorittanut akateemisen tutkinnon ja olen entinen kilpaurheilija, kaunis ja hoikka. En siis sovi muottiin.
Miten kuvaisitte itseänne tai muita tuntemianne korvikeäitejä? Olemmeko todella niitä lähiöäitien rupusakkia, kuten tutkimukset väittävät?
Kommentit (45)
Olen teiniäiti, kouluttamaton...
Mutta: Sairaalassa ei saanut imetysohjausta ja siellä tuputettiin jo tuttelia lapsilleni.
Neuvolaltakaan en saanut tukea vaikeaan alkuun ja sielläkin (!) käskettiin vaan antamaan tuttelia jos tuntuu vaikealle.
Ohjauksella olisin voinut onnistua, mutta sitähän emme nyt koskaan saa tietää, voi voi.
Yleensäkin yhdistävä tekijä on se, että jakavat vauvanhoitoa esim. isovanhempien kanssa melko paljon (eihän se täysimettäjältä onnistu). Tuona omana aikanaan harrastavat ja käyvät miehen kanssa kahdestaan viikonloppumatkoilla vaikkapa ulkomailla.
Sitten maatilan emäntiä, joiden on pakko hoitaa navettatyöt vauvan tultua entiseen tapaan ja isovanhemmat hoitavat vauvaa tuon ajan.
Vierailija:
Tutkimusten mukaan täysimettävät äidit ovat muita useammin korkeakoulututkinnon suorittaneita, älykkäitä, hyväosaisia ja tunnollisia sekä terveitä ja elinvoimaisia.
Tästä voisi päätellä, millaisia ovat sitten korvikeäidit ja ne osittaisimettäjät, joilla imetys ei syystä tai toisesta " onnistu" .
Olen itse korvikeäiti ollut alusta asti. Olen suorittanut akateemisen tutkinnon ja olen entinen kilpaurheilija, kaunis ja hoikka. En siis sovi muottiin.
Miten kuvaisitte itseänne tai muita tuntemianne korvikeäitejä? Olemmeko todella niitä lähiöäitien rupusakkia, kuten tutkimukset väittävät?
Ja täysimetin molempia 6 kk, sen jälkeen vielä muutaman kuukauden osittain.
Ainut tuntemani taaperoimettäjä reilusti ylipainoinen..
Luin kaikki opukset etukäteen imetyksestä... Ja vaikka tieto oli, että maito ei lopu, niin silti vauvateho (vauva syntyi 3vk etuajassa), kuolema lähipiirissä synnytyksen kanssa samaan aikaa, aiheuttivat sen, että kroppa ei ollut vielä valmis imetykseen. Kun vauva oli 3 päivää vanha ja sain ekan maitotipan tiristettyä teholla vauvan sängyn vieressä, niin se tuntui lottovoitolta.... Missään vaiheessa en päässyt täysin eroon korvikkeesta. Ja lopulta kun vauva oli 5kk vanha hän ei halunnut rintaa enää. Lypsämällä en pystynyt pitkään pitämään maidon tuotantoa yllä.
Eli maisteri olen, kai minä ihan älykäskin olen, syyllisyyttä koen tuosta korvikkeesta edelleen, vaikka vauva on nyt 3v leikki-ikäinen.
Toivon, että nyt toisen lapsen kohdalla imetys lähtee paremmin käyntiin, kun luottamusta on itseen enemmän.