Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemasi korvikeäidit ja osittaisimettäjät?

Vierailija
03.04.2007 |

Tutkimusten mukaan täysimettävät äidit ovat muita useammin korkeakoulututkinnon suorittaneita, älykkäitä, hyväosaisia ja tunnollisia sekä terveitä ja elinvoimaisia.

Tästä voisi päätellä, millaisia ovat sitten korvikeäidit ja ne osittaisimettäjät, joilla imetys ei syystä tai toisesta " onnistu" .

Olen itse korvikeäiti ollut alusta asti. Olen suorittanut akateemisen tutkinnon ja olen entinen kilpaurheilija, kaunis ja hoikka. En siis sovi muottiin.

Miten kuvaisitte itseänne tai muita tuntemianne korvikeäitejä? Olemmeko todella niitä lähiöäitien rupusakkia, kuten tutkimukset väittävät?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vähän koulutettuja

- vaikeuksia yleisesti omaksua tietoa lukemalla tai suullisia ohjeita kuulemalla

- minkä ikäisiä vain

- monilla myös vahva suhde omaan äitiin, jonka neuvoja vauvanhoidosta kuunnellaan kuin jumalan sanaa (eikä uskota, että nykyisin on eri meininki kuin 70-luvulla)

Vierailija
22/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyneemmän oloisista (sallikaa ontuva jaottelu) muutamalla ei ole imetys onnistunut, mutta he ovat todella yrittäneet eivätkö luovuttaneet helpolla. Kaverin kavereista taas olen ymmärtänyt, että imetyksen (yrittämisen) aikainen lopettaminen on ollut helpotus.

Mäkin tulen katsomaan nelosta, kun se standupkoomikkoilee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imettänyt mutta pumppasin maidon ja annoin pullosta? Koin sen helpommaksi kuin imettämisen. Enkä tiedä miksi. Ja tuolla tyylillä olisin ruokkinut vaikka kaksoset kun mainoa tuli. Toisesta tissistä pakkaseen ja toisesta lapsen masuun.

Vierailija
24/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se siitä

Vierailija
25/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä neuvolan uhreja. Sitten on joukossa jokunen jotka eivät koskaan olen pitäneet imettämisestä ja lopettivat siksi lyhyeen. Itse olen akateeminen ja imettänyt yhteensä 3v9kk, kaksi lasta. En oikein jaksa uskoa, että tiedonjano sinänsä olisi koulutusasteesta kiinni, mutta tietty kaava suuremmassa mittakaavassa kyllä on ja se on mielestäni ihan luonnollista että toiset eivät osaa etsiä tietoa koska heitä ei ole siihen koulutettu.

Vierailija
26/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, piristit roimasti ankeaa oloani ja sait minut hymyilemään!

Vierailija
27/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana yksi ositatisimetys ja yksi korvikeäitiys. Olen akateeminen, sporttinen, fiksu ja kaunis :) . Ja imetysfanaatikko - imetys ei onnistunut itsestäni riippumattomista syistä.

Vierailija
28/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edellisen lapsen 2 kuukautta kestänyt täysimetys oli sellaista helvettiä että seuraavalla kertaa ostan purkkimaitoa valmiiksi kotiin. TÄysjärkisenä pysyminen menee tiedonjanon edelle. Ja lapsen jano menee muuten myös.

Vierailija
29/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai te nyt kuitenkin ymmärrätte, kun oikein tarkkaan ajattelette, että eihän teidän subjektiiviset kokemuksenne tätä tutkimustulosta mitenkään kumoa?

Vierailija
30/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä lastamme imetin melkein kaksi vuotta, mutta toisen lapsen syntymä jälkeen ilmeisesti tyhmistyin radikaalisti, kun en kyennyt kuin parin kuukauden osittaisimetykseen. Mitään tekemistä ei tietenkään ole sillä asialla, että lapsi oli myös pari kuukautta teho-osastolla ja nukkui melkein koko ajan. Voi hyvää päivää noita 0-tutkimuksia!

Vierailija
31/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat elää säkki päässä tai eivät omalta erinomaisuudeltaan näe kuin sen, minkä haluaa nähdä. Kyllä Siperia opettaa. Tuskin ihan noin voi yleistää, kuten varmasti molemmat ennen pitkään huomaatte. Eiköhän imetyksen kanssa kamppailleissa äideissä ole ihan jokaisesta sosiaaliryhmästä edustajia. Jos imetyksessä on pahoja ongelmia, ei silloin luetun ymmärtäminen auta.

Vierailija
32/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet, niin sinun pitäisi tietää, että tutkimustulokset eivät ole koskaan yleistettävissä populaation jokaiseen yksilöön. Sinun pitäisi myös tietää, että tutkimustuloksesta poikkeava yksittäistapaus (eli tässä tapauksessa sinä itse) ei riitä osoittamaan laajaan aineistoon perustuvan tutkimuksen tulosta vääräksi.

T. kaunis, hoikka ja liikunnallinen tohtori, jonka lapset eivät ole saaneet tippaakaan korviketta

Vierailija
33/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan on aiteja laidasta laitaan. taalla ulkomailla ei tuosta imetyksesta vedeta pulttia ja stressata, Imettaa ken voi ja haluaa, sehan ei muille kuulu

Vierailija
34/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä imettäjätkö olisivat olleet akateemisesti koulutettuja, älykkäitä ja hyväsosaisia? Ja ne äidit, jotka lopettivat imetyksen ja antoivat imettäjän hoitaa hommat, olivat ns. amisäitejä??

Vierailija
35/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- korkeastikoulutettu

- hyvässä työssä

- korkeahko elintaso

- ikää " keskiverrosti" eli esikoisen syntyessä 28

- asuu omakotitaloa ja elämä tasaista ja harmonista. Ei päihdeongelmaa tai vastaavaa

- valistunut eli tiedän tasan äidinmaidon merkityksen lapselle ja uusimmat suositukset

Meillä imetys loppui vauvan paino-ongelmiin eli paino ei noussut millään tarpeeksi, vaikka vauva oli tyytyväisen oloinen. Neuvolassa sanoivat pariin kertaan, että korviketta aina imetyksen päälle ja vauvan ollessa 2kk aloin sitten antamaan sitä korviketta. No, 1,5 kk aloituksen jälkeen oma maidontuotanto oli romahtanut nollaan. Vauvan paino ei noussut siltikään nopeammin.:( Jälkikäteen ajatellen vauva vaan laihdutteli pahimmat pois ensin ja 4kk:n iästä alkoi paino tulla tasaisesti omalla -15 -käyrällään. Pituutta on tullut koko ajan keskikäyrällä. Syntymäpaino oli hurja, joten haki vaan sitä omaa käyräänsä aluksi.

Vierailija
36/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista enkä kuopusta 4 lapsestani, kahta vain osittain, mutta olen hyvin toimeentuleva, koulutettu (ei akat.) ja hyvässä tehtävässä (mgr tasoinen). En asu lähiössä, mutta tilavassa ja uudessa omakotitalossa.

Lapset olleet aina terveitä ja onnellisia, menestyneet koulusssa ja muussakin elämässä.

Ei se korvike ketään pilaa, ei äitejä eikä lapsia.

Vierailija
37/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin 27 ku laps synty. Mulla oli maisterin paperit, vaki työ (tiiminvetäjä), mukava rivari ja teki mieli niin kovasti viinaa et aattelin et fuck it ja lopetin imetyksen 2 viikon jälkeen ja vedin perseet.

Vierailija
38/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten siinä nyt ei ole mitään eroja. Imettämättömiä ovat olleet keskosten ja kaksosten äitejä, lähinnä. Kerhoissa olen tavannut noita kouluttamattomia äitejä jotka sanovat että eivät halua imettää. Koulutetuilla kavereillani on aina ollut joku syy, miksi eivät imettäneet.

Vierailija
39/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä listattu korvikkeen antajiksi vain sellaiset, jotka ovat tehneet selkeän valinnan, että en imetä, koska meitä akateemisia, jotka eivät ole pystyneet joko omasta tai vauvasta johtuvasta syystä imettämään, on varmasti paljon? Onko tutkimuksessa pystytty ottamaan huomioon, että imetys on ehkä juuri sen vuoksi tuntunut hankalalta heti alkuunsa, että vauvalla ei ole ollut voimia imeä tai äidillä ei ole lähtenyt maidon tuotanto käyntiin? Riippuu myös siitä missä on synnyttänyt, koska joissakin synnytyssairaaloissa annetaan lapsille heti korviketta, jos äidillä ei nouse maito ja toisissa odotetaan kauemmin...

Vierailija
40/45 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissäni on melko paljon perus ammattikoulutuksen saaneita ihmisiä ja heissä hyvin paljon 6kk täysimettäneitä ja 1,5-2v ikään asti imettäneitä. Kyseiset henkilöt antavat myös imetystukea.

On myös akateemisia, jotka imettävät, eivät imetä tai joilla ei ole edes lapsia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme