Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvittele miten menisit naimisiin, jos olisit yli 30v ja toisella kierroksella?

Vierailija
03.04.2007 |

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi summittainen aika, jossa " rikos olis jo vanhentunut" ? Esim 10 vuotta, 15? Mun kaveri vaan meni naimisiin ensin 18-vuotiaana ja sitten 34-vuotiaana ja isot häät oli kummallakin kerralla. Tosin ekoissa oli enimmäkseen vanhempien mukaan kutsuttuja vieraita ja toisissa hääparin. Luonnollisen poistuman ja muiden uusien pariutumisten myötä sukulaisjoukkokin tuntui tosi erilaiselta.

Vierailija
22/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ollaan menossa kesällä häihin, joissa sulho meni 3v. sitten viimeksi naimisiin. Sama kirkko ja porukka tulossa, morsian ja hänen sukunsa vaan tietysti eri. Ketään ei kiinnostaisi tulla mutta ei kehdata sulholle sanoa....

Jotenkin säälittävää.

Lyötiin jo vetoa milloin nämä sitten eroavat, meneekö vuosi vai peräti kaksi?

Ja sitten taas uusi kierros!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanini on mennyt naimisiin noin 6v sitten, todella isoin menoin. Hän ei ainakaan tällä mielellä haluaisi tyyliin samaa best mania ja samoja " kulisseja" kuin edellisellä kerralla.

Mulla itselläni ei ole mitään erityistä hinkun isoihin häihin, mutta haluaisin kyllä kuitenkin juhlia, koska MINÄ en ole kuitenkaan KOSKAAN aiemmin mennyt naimisiin, enkä IKINÄ aikaisemmin edes harkinnut sitä.

Joten en minä ihan vain siksi haluaisi jättää sitä kaikkea käymättä läpi, että miehen suku on osallistunut jo kertaalleen häihin.

ap.

Vierailija
24/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Haluaisin sellaiset ihan intiimit pienet häät. Ihan vain ne lähimmät ihmiset todistamassa. Ja vihkiminen voisi tapahtua vaikka autiolla meren rannalla, siellä missä miehellä on kesäpaikka. Haluaisin keskittyä vain tuohon mieheen, en tarvitsisi mitään isoja juhlia. Istuisimme meren rannalla, pitäisimme tulta nuotiossa, rakastelisimme, kuuluisimme toisillemme. Sitten voisimme jossain vaiheessa lähteä jonnekin upeaan paikkaan häämatkalle, vaikka Aruballe..... ( ja jos rakastettuni sattuu lukemaan tämän, niin hän arvaa tuosta Arubasta, että minähän olen tämän kirjoittanut:-))

Vierailija
25/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioitui ekan kerran 12 vuotta sitten melko perinteisin menoin. Meidän häät olivat myös peruskuvioltaan samanlaiset, siis ei tavoiteltu edellisten häiden kopiota vaan muutenkin haluttiin perinteiset sukuhäät. Miehen sukulaisissa oli alle 10 samaa vierasta kuin edellisellä kerralla. Kaveripiiri oli eri, monella sukulaisellakin oli tosiaan eri kumppani kuin viimeksi. Erilaisuutta toi tietenkin se, että häät olivat edelleen morsiamen kotipaikkakunnalla eli eri puolella Suomea. Vihkiminen oli kirkossa. Papin kanta avioeroon ja uudelleen avioitumiseen oli hyvin maallinen ja ymmärtäväinen: elämä ei aina mene kuten tahtoisi ja kuvittelisi ja on osattava myös aloittaa alusta. Mies ei myöskään halunnut suunnitella näitä juhlia vain sen mukaan, mitä saa tehdä ja mitä tavallaan on enää mahdollista. Häistä tuli sellaiset kun olisi tulleet vaikka kumpikin olisi mennyt naimisiin ensimmäistä kertaa (kuten minä).

En tiedä, mitä selän takana kuiskittiin, mutta miehen aiempi avioliitto on niin vanha juttu ettei sitä edes jokainen häävieras tiennyt ja miehen lähisuku ainakin sanoivat olevansa onnellisia miehen puolesta että löysi elämäänsä uuden kumppanin.

Näin siis toimi mieheni, joka on toisella kierroksella ja yli 30.

Vierailija
26/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tässä ollaan menossa kesällä häihin, joissa sulho meni 3v. sitten viimeksi naimisiin. Sama kirkko ja porukka tulossa, morsian ja hänen sukunsa vaan tietysti eri. Ketään ei kiinnostaisi tulla mutta ei kehdata sulholle sanoa....

Jotenkin säälittävää.

Lyötiin jo vetoa milloin nämä sitten eroavat, meneekö vuosi vai peräti kaksi?

Ja sitten taas uusi kierros!

Just tätä ajattelin, kun mies ehdotti SAMAA kirkkoa uusien häiden pitämiseksi... :) Ei tod.

Vierailija
27/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta eihän hääparin pidä ottaa vastuuta vieraiden näkemyksistä, vaan he tehköön kuten haluavat, ja ne jotka eivät halua kutsuun vastata, kieltäytyvät siitä.

Ihmettelen monesti sitä, että täällä av:lla moneen kertaan avioitumista pidetään tosi nolona ja kornina, mutta useita avoliittoja ja lapsia usean eri kumppanin kanssa pidetään vaan nykyaikaiseen elämään kuuluvana. Jos sitä ei ymmärrä, on kalkkeutunut moraalinviilaaja.

Vierailija
28/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jotain muuta kun ettei höpise edellisistä häistä tms. Ihan rennosti ja normaalisti ajattelin tällaiseen tilaisuuteen mennä, mutta pitääkö siis käyttäytyä jotenkin erilailla kuin tavallisissa häissä?

Vierailija
29/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

useita avoliittoja ja lapsia usean eri kumppanin kanssa pidetään vaan nykyaikaiseen elämään kuuluvana

se, että häihin tulo vaatii energiaa vierailta sekä usein ajallista panostusta (kaaso, bestman), usein myös rahallista (lahjat).

Kornia on seremonian uusiminen yhä uudestaan ja uudestaan.

Yhtä kornia on sekin, että yhä uudestaan ja uudestaan löytää " elämänsä rakkauden" (meni naimisiin tai ei, sai lapsia tai ei) - ja yhä uudestaan ja uudestaan tämä " ainutlaatuinen, spesiaali ja uskomaton elämän rakkaus" vetää vesiperän.

Seksiä kun nykyään suuri osa harrastaa jo esiaviollisesti, on lasten saaminen toisinaan merkki ehkäisyn pettämisestä, ei sitoutumisesta.

Vierailija
30/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis jotain muuta kun ettei höpise edellisistä häistä tms. Ihan rennosti ja normaalisti ajattelin tällaiseen tilaisuuteen mennä, mutta pitääkö siis käyttäytyä jotenkin erilailla kuin tavallisissa häissä?

tai vertailet tarjottavia " kuule mirkku, oliks teillä sen Pekan kanssa myös tällaisia tuulihattuja?" - tai vaikkapa " Jami kuule, olisitte vaan ottaneet sen saman bändin kuin viimekskin" / " meettekstekin sit hanimuunille pattayalle" ?, niin ehkä kaikki eivät ihan diggaa.

Vierailija
31/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin he suhdettaan kovin salailevat tai menneisyyttäänkään piilottelevat.

Vierailija:

Vierailija
32/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en myöskään mä haluaisi toisia perinteisiä häitä, mutta haluaisin tietysti juhlistaa tapahtumaa. Todennäköisesti häät olisivat hyvin vapaamuotoiset, ehkä jossain luonnon helmassa, eikä mulla olisi mitään morsiuspukua päällä, vaan ihan vaan vaalea juhlava asu. Enemmän biletyyppiset juhlat kuin Häät.

Mulla oli ihanat häät, kaikkine hääperinteineen, nykyisen aviomiehen kanssa, eikä musta kuulu oikein asiaan juhlia samalla tavalla toisia. Siinäkään kamalassa tilanteessa, että olisin itse leski. Ajatuksena se vaan tökkii. Prinsessahäät kuuluu nuorille pareille, itse en osaisi enää toistamiseen kuvitella itseäni siihen tilanteeseen, vaikka olen alle 30 edelleen!

Mutta onhan se toinenkin rakkaus varmasti kyseessä olevien ihmisten mielestä iso asia, ja sitä pitää juhlistaa, ehdottomasti. Saati jos on kyseessä toisen osapuolen ekat häät. Jokainen pari päättäköön itse, mikä parhaalta tuntuu.

Vierailija
33/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla tulisi honeymoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän