Pidätkö kuivakakuista? Itse pidän.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Pula-ajan jauho-&rasvakakkuja halvoista aineksista.
Laitapa joku resepti. Itse nykyään välttelen sokeria ja kuivakakuissahan on sitäkin paljon. Pula-ajan kakuissa ehkä vähemmän, kun sokeristakin on varmaan ollut pulaa.
todellakin. kahvi maistuu hyvälle niiden kanssa. on tiikeriä,taatelia,sitruuna,arabialaista ,hedelmäkakkuja jn jne,, kaikki käy. ai on mukka yks hyvä suklaakakkukin jossa aavistus mokkaa taikinassa. itse tehdyt siis, niillä kaupan ei tee mitään. ja munakakku joka simppelein on ok jos nopsaan jotain. yleensä vanhetessaan paranevat. ai mikä lempi,,, vaikeeta... no ehkä sitruunakakku, etennii keväällä-kesällä. menneenkä tekemään kun ilmat jäähtyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voit työntää sen pula-ajan pérseesees.
Sun perseeseen mieluusti. Taitaa olla oikein seitsemän leivän uuni.
Sulla ei ole mitään annettavaa tähän keskusteluun. Aloita vaikka sellainen keskustelu, jossa annetaan parhaat vinkit luuserielämään.
Ei sullakaan. Aloita vaikka yksinäisen lihavan naisen itkuketju.
On mulla, koska olen kirjoittanut viestejä myös keskustelun aiheesta, joka on kuivakakut. Miksi ihmeessä mä sellaista keskustelua aloittasin. En ole yksinäinen enkä lihava.
Minäkin myös olen kirjoittanut keskusteluun viestejä aiheeseen liittyen. Liity nyt vaikka Painonvartijoihin ja aloita ketju siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa joku resepti. Itse nykyään välttelen sokeria ja kuivakakuissahan on sitäkin paljon. Pula-ajan kakuissa ehkä vähemmän, kun sokeristakin on varmaan ollut pulaa.
Sitruunakakku. Jauhoja, rasvaa, sitruunaa.
Täällä yksi saivartelija jonka mielestä ne ei ole kuivakakkuja vaan kahvikakkuja. Ja parasta on tiikerikakku, myös sitruunakakku on hyvää, tai suklaarouhekakku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voit työntää sen pula-ajan pérseesees.
Sun perseeseen mieluusti. Taitaa olla oikein seitsemän leivän uuni.
Sulla ei ole mitään annettavaa tähän keskusteluun. Aloita vaikka sellainen keskustelu, jossa annetaan parhaat vinkit luuserielämään.
Ei sullakaan. Aloita vaikka yksinäisen lihavan naisen itkuketju.
On mulla, koska olen kirjoittanut viestejä myös keskustelun aiheesta, joka on kuivakakut. Miksi ihmeessä mä sellaista keskustelua aloittasin. En ole yksinäinen enkä liha
Minäkin myös olen kirjoittanut keskusteluun viestejä aiheeseen liittyen. Liity nyt vaikka Painonvartijoihin ja aloita ketju siitä.
Et ole. Olet vain inissyt. Painonvartijat lopetti Suomessa 15 vuotta sitten. Sä voit käydä kertaamassa peruskoulun äidinkieltä, koska lukeminen tuottaa selvästi haasteita. En ole lihava.
Kuivakakut on ihan hyviä, aika harvoin tulee tehtyä. Lemppareita ehkä maustekakku (tällä oli nimikin jonkun poliitikon vaimon mukaan mutta ei tule nyt mieleen) ja sitruunakakku. Lisäksi kuivakakku, jossa on puolukoita ja valkosuklaakuorrutus, näitä olen joskus tehnyt joulunajan viemisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kunhan ei oo liian kuivaa. Taatelikakku ja kardemummakakku eivät uppoa.
Oletko jotenkin tuhonnut makuhermosi vai miten tuo on mahdollista?
Oletko ikinä kuullut, että ihmisillä on erilaisia makumieltymyksiä? Ja jos just noi oli sun lempparit, niin se ei ole henkilökohtainen hyökkäys sun mieltymystä vastaan, että joku toinen ei tykkää. Itsekään en tykkää taatelin mausta. Tiedän ihmisiä, jotka ei laita pullataikinaan kardemummaa, koska eivät pidä sen mausta. Itse tykkään, enkä ajattele, että muissa on jotain vikaa ja minä oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi saivartelija jonka mielestä ne ei ole kuivakakkuja vaan kahvikakkuja. Ja parasta on tiikerikakku, myös sitruunakakku on hyvää, tai suklaarouhekakku.
Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Mulle tulee kahvikakusta mieleen sellainen kuivakakku, jossa on kahvinmakuinen kuorrutus. Yhden kaverin äiti teki sitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin halvoista aineksista. Voita,sokeria,munia,jauhoja ym . No, jos leivot kakut margariinin niin sitten kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Mulle tulee kahvikakusta mieleen sellainen kuivakakku, jossa on kahvinmakuinen kuorrutus. Yhden kaverin äiti teki sitä.
Ja kahvikakusta tulee mieleen, että pitäisi syödä kahvin kanssa. Voihan sitä ottaa kyytipojaksi teetä, maitoa tai mehua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kunhan ei oo liian kuivaa. Taatelikakku ja kardemummakakku eivät uppoa.
Oletko jotenkin tuhonnut makuhermosi vai miten tuo on mahdollista?
Oletko ikinä kuullut, että ihmisillä on erilaisia makumieltymyksiä? Ja jos just noi oli sun lempparit, niin se ei ole henkilökohtainen hyökkäys sun mieltymystä vastaan, että joku toinen ei tykkää. Itsekään en tykkää taatelin mausta. Tiedän ihmisiä, jotka ei laita pullataikinaan kardemummaa, koska eivät pidä sen mausta. Itse tykkään, enkä ajattele, että muissa on jotain vikaa ja minä oikeassa.
En nyt ihan tosissani tuota kyllä kirjoittanut, vähän saa olla pilkettä silmäkulmassa. Kukin tykätköön mistä tykkää, itselleni nuo vaan sattuu olemaan ihan niitä ykköslemppareita, niin pakko vähän kiusotella.
Kyllä pidän, en ĺeivo mutta ostan tiikerikakun tai sitruunakakun joskus. Ässässä on ihanaa hedelmäkakkua.
Jeanne Robertsonin 7up cake. Juuri niin ällöttävän amerikkalainen kuin olla voi, mutta oikeasti herkullinen.
Toinen Amerikan herkku on zucchini bread. Vaikka nimensä perusteella kuvittelisi kyseessä olevan kesäkurpitsaleipä, niin kyllä se vaan makeaa kakkua on, mutta niin ihanan moist.
Tykkään. Lapsena kotona tehtiin joskus kuivakakkua nimeltään hiekkakakku. Se oli erityisen hyvää.
Onko kellään hyvää banaanikakun reseptiä, johon tulee paljon banaaneja? Tein itse joskus reseptillä, johon tuli vain 1 banaani, ei ollut kovin ihmeellistä. Sitten söin Tahitilla tien varressa myytyä banaanikakkua, se oli parasta mitä olen ikinä syönyt. En osaa hyvin ranskaa, mutta banaania siinä oli paljon.
Pula-aikalänkyttäjä ei tiedä yhtään minkälaista kakkua pula-aikana leivottiin. No minäpä sivistän, kun hyllystä löytyy ihan oikea Pula-ajan keittokirja vuodelta 1941. Niissä ei voilla tai sokerilla mässäilty. Jauhotkin olivat usein vehnäjauhon jatkeeksi ohraa. Moni ohje sisältää piimää. Sokerin määrä tyyliä 1 desi, muniakin ohjeessa vain 1.
Mustaherukka-kuivakakku on todella hyvää!
On mulla, koska olen kirjoittanut viestejä myös keskustelun aiheesta, joka on kuivakakut. Miksi ihmeessä mä sellaista keskustelua aloittasin. En ole yksinäinen enkä lihava.