Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektioäidit! Miksi sektio tehtiin?

Vierailija
21.09.2008 |

Minkä kokoinen vauva oli? Oletko itse minkä kokoinen? Millaisen arvion sait synnytystapa-arviossa ja tehtiinkö sitä lainkaan?

Itselläni syynä ahdas lantio, ekalla kerralla ei laskeutunut lainkaan 3,5kg lapsi. Toisella kerralla synnytys ei vaan käynnistynyt lainkaan, 3kg vauva. Itse olen pieni kokoinen 152/50.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jotain 2,5cm liian ahdas. Tutkittiin ennen lapsen syntymää, tätä ollut myös suvussa.

Lapsi oli 3,2kg ja 50cm pitkä

Vierailija
2/35 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistymätön perätila, eikä synnärini käynnistä perätiloja, koska päätyvät kuitenkin todennäköisesti sektioon.

Vauva syntyi suunnitellulla sektiolla rv 41+5 ja oli kooltaan 51cm ja 3950g. Itse olen kooltani 172cm/62kg. Synnyttäjänlantio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi jaksanut tulla alakautta. Kaksi päivää odotimme mutta edes käynnistäminen ei auttanut, kiireellinen sektiohan siitä tuli. Minulla reippaasti ylipainoa, lapsi myöskin isokokoinen.

Vierailija
4/35 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoi myös muille hitaammin älyäville provon mahdollisuuden. Mutta, tuo alapään venyminen oli perimmäinen totuus. Sektion sain pelkoon vedoten.

Vierailija
5/35 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... on kaksi erillistä kohtua ja emätin väliseinällä. Kohtu normaalia pienempi ja suipompi. Eka vauva oli perätilassa eikä edes harkittu synnyttämistä. Toinen vauva vatsassa ja sektio edessä käänty eli ei...

Vierailija
6/35 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla synnytystapa-arvio käsikopelolla,että mahtuu normaalikokoinen(mikä se sitten onkaan..)syntymään alakautta.Pyysin päästä tähän lantion tutkimukseen itse,kun meidän lähisuvussa on monta ahdaslantioista naista,oma äitini lähimpänä.Käynnistetyssä synnytyksessä sitten kiduin melkein 20 tuntia ja avauduin jopa viiteen senttiin,sitten tuli lopulta päätös leikkauksesta,syynä ahdas lantio.Lopulta kaikki meni hyvin vaikka vauvan sydänäänet välillä olivat heikentyneet.Ja lapsi oli sitten jopa 2890 kg painava..Oma terkkari myöhemmin sanoi,että kannattaisi tehdä valitus,että lantio olisi pitänyt ehdottomasti kuvata,ettei sitä näe riittävän hyvin käsituntumalla.Eipä sellaseen ollut sitten voimia,kun sain vielä kaupanpäällisiksi veritulpankin.

Vierailija
7/35 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli perätilassa sivuttain. Kaksi lääkäriä suositteli sektiota, ja sille kannalle itsekin kallistuin.

Tyttö tuli maailmaan suunnitellulla sektiolla - ja painoi 3,4kg...

Eli hieman painoarvio heitti.

Vierailija
8/35 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydänäänet romahti, jouduttiin siis hätäsektioon. Lapsi painoi 2 kg.

Vierailija
9/35 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi kestänyt alatiesynnytystä, sydänäänet heikot, rv 29+6

Vierailija
10/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystapa-arvio tehtiin.

Lapsen syntymäpainoksi arvioitiin 3800g. Rtg-kuvasta lääkäri mittasi, että lantioni on sen verran kapea, että on aika suuri riski, ettei lapsi mahdu perätilassa syntymään alateitse.

Kun siihen lisättiin se, että en ollut suostuvainen lapsen kääntöyritykseen ja se, että en ollut suostuvainen perätilasynnytykseen alateitse, sektiopäätös oli lääkärin mielestä helppo tehdä.

Vierailija
11/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kohdunsuu ei aiennut kuin kahdelle sormelle. 2,5 vuorokautta oli supistellut, mutta synnytysyrityksen kestoksi merkittiin jotain 18 tuntia, kun synnytys ei voi kestää yli vuorokautta.

jäi kammo alatiesynnytystä kohtaan. sektiopäätös oli armahdus.

M

Vierailija
12/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ei laskeutunut ja synnytys oli pysähtyneenä jotain 6 tuntia, täysin auki paikat mutta ei vaan laskeutunut millään. Sitten kun se tuli alas, niin se humpsahti sellaista vauhtia että paikat repesi samantein, mutta ulos silti piti vielä pinnistää 2 tuntia! Ja korjaamattomat vauriot alapäähän. Mikään kipulääke ei auttanut vaikka sain koko arsenaalin.

Toinen tuli siis suunnitellulla sektiolla. Ja sekään ei ihan helpolla käynyt, vaan meinasin kuolla verenvuotoon.

Kolmatta varoittelivat tekemästä komplikaatioiden takia, ja uskon todella.

Vierailija
13/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ite olin/olen ihanteellisen keskimittainen ja lantio synnyttäjän ihannelantio. Mutta kudokset ja kohdun supistumistaipumus ovat toista mieltä.

Vierailija
14/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kohdunsuu ei aiennut kuin kahdelle sormelle. 2,5 vuorokautta oli supistellut, mutta synnytysyrityksen kestoksi merkittiin jotain 18 tuntia, kun synnytys ei voi kestää yli vuorokautta.

jäi kammo alatiesynnytystä kohtaan. sektiopäätös oli armahdus.

M

Minulla synnytyskertomuksiin merkattu esikoisen kohdalta synnytyksen kestoksi 26h20min. ja kuopuksen kohdalle 19h30min.

t.5

Vierailija
15/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskonen ja muutenkin aika heikossa hapessa. -5 käyrillä, syntymäpaino viikoilla 34 1970 gr

Vierailija
16/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ylittyy ainakin esikoisen kohdalla. Ja olisi ylittynyt kuopuksenkin kohdalla, mutta sektio päätös tuli herkemmin esikoisen sektion vuoksi.

t.5/31

Vierailija
17/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnistusvaiheen kestettyä yli 2 tuntia

Vierailija
18/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infektio, vihreä vesi, huono käyrä, huonot pH:t.

Vierailija
19/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 3700g, itse pieni, mutta sillä ei ollut merkitystä. Olen kyllä aiemmin synnyttänyt 4300g painoisen vauvan alakautta.

Vierailija
20/35 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ei laskeutunut ja synnytys oli pysähtyneenä jotain 6 tuntia, täysin auki paikat mutta ei vaan laskeutunut millään. Sitten kun se tuli alas, niin se humpsahti sellaista vauhtia että paikat repesi samantein, mutta ulos silti piti vielä pinnistää 2 tuntia! Ja korjaamattomat vauriot alapäähän. Mikään kipulääke ei auttanut vaikka sain koko arsenaalin.

Toinen tuli siis suunnitellulla sektiolla. Ja sekään ei ihan helpolla käynyt, vaan meinasin kuolla verenvuotoon.

Kolmatta varoittelivat tekemästä komplikaatioiden takia, ja uskon todella.

Mulla on ollut vastaava tilanne. Ensimmäinen jättänyt sellaisen vauriot (3-4. asteen repeämä) että tullut suositus että seuraavat tulevat sektiolla. Koskaan ei ole ollut puhettakaan että olisin synnytänyt kaksi muuta alakautta. Lääkäri sanoi ekan jälkeen että hän ei voi taata että hän saa minut kuntoon jos uudestaan synnytän alakautta. Ja tätä lääkäriä saatiin "tilattua" Helsingistä kuromaan mut umpeen kun ei kerran "omasta" sairaalasta asiantuntemusta tuolle alueelle löytynyt....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä