Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisillä pitkät housut ja takit päällä pk-seudulla

Vierailija
07.08.2025 |

Iltapäiväksi luvattu +20. Ei täällä ole kylmä. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan kalenteria, ei mittaria. Meilläkin töissä puhutaan jo syksystä, vaikka iso osa porukasta vielä kesälomalla. Itse istun parvekkeella t-paidassa ja shortseissa, kohta siirryttävä sisälle, kun aurinko alkaa porottaa.

Vierailija
22/29 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pitkät housut kovimmalla helteelläkin, kuka hullu nahkaansa haluaa polttaa.

Kukin tavallaan, mutta vaihtoehtoja on muitakin, jos haluaa ihon peittää. Toki miehillä vaikeampaa, mutta naisilla mekot ja hameet. Itse en oleskele niin paljon auringossa, että iho pitäisi peittää, pieni altistus tekee hyvää d-vitamiinin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eilen illalla oli kohtalaisen vilpoista jo kun keikalta tultiin, hemmetinmoinen tuuli ja vain 17C

Sääsovelluksen mukaan lämpötilan tuntuu kuin -lukema oli kuitenkin ihan sama kuin lämpötilakin vaikka tuulta oli 6-9 m/s.

Vierailija
24/29 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eilen illalla oli kohtalaisen vilpoista jo kun keikalta tultiin, hemmetinmoinen tuuli ja vain 17C

Sääsovelluksen mukaan lämpötilan tuntuu kuin -lukema oli kuitenkin ihan sama kuin lämpötilakin vaikka tuulta oli 6-9 m/s.

Ihminen tottuu niin helposti lämpötiloihin. En väitä, ettenkö olisi kärsinyt kovista helteistä, mutta viime viikolla piti vetää pihalla pitkät housut ja college päälle, kun lämpötila oli 21, palelin jo hytisten.

Vierailija
25/29 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olekaan. Eilen näin hesassa jopa talvimallisia takkeja joissa karvareunus hupussa. Vammasta sakkia...Miten ne pärjäävät talvella. Talvi on juurikin Suomessa parhautta.

Vierailija
26/29 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen päälleni sitä mikä tuntuu mukavalta, eikä se kuulu paskan vertaa kenellekään.

Vierailija
27/29 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. :D

Kävin eilen pihalla moikkaamassa tätiäni t-paita päällä, ja hän (72 v nainen) oli melkein shokissa kun mulla oli t-paita päällä. Takki päälle heti! Ei saa kylmettyä! Apua, nyt kyllä jäädyt!

Ulkolämpötila oli 15 astetta.

En tiedä missä asut, mutta eilen illalla oli Helsingissä niin voimakkaita tuulenpuuskia, että  tuntui huomattavasti kylmemmältä kuin mitä lämpömittari näytti. Sekään ei näyttänyt isoja lukemia. Panin ohuen toppatakin päälleni, kun lähdin ulos pitemmäksi aikaa ja oli tarkoitus istua paikoillaan kuuntelemassa puheita Hiroshiman muistotilaisuudessa.

Vierailija
28/29 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottuneet lämpimämpiin ilmoihin, jolloin 29,5 ºC tuntuu kolealta.

Vierailija
29/29 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan kalenteria, ei mittaria. Meilläkin töissä puhutaan jo syksystä, vaikka iso osa porukasta vielä kesälomalla. Itse istun parvekkeella t-paidassa ja shortseissa, kohta siirryttävä sisälle, kun aurinko alkaa porottaa.

Monien mielessä syksy yhdistyy koulun alkamiseen, joka yapahtuu tänään. Ennen koulualkoi syyskuun ensimmäisenä päivänä, jolloin tosiaan oli syksyisempää.