Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen lompakosta löytyi puhelinnumero ja nimi, jotka kuuluu

Vierailija
03.04.2007 |

lastenvalvojalle.

Meillä on mennyt välillä huonosti, mutta viime aikoina paremmin, niin ainakin kuvittelin. Eropaperitkin on jätetty viime kesänä, mutta emme olleet aikeissa hoitaa eroa loppuun saakka, niin luulin.

Nyt sitten löysin (sattumalta, kun hain rahaa ihan miehen luvalla) tämän lastenvalvojan nimen ja numeron miehen lompakosta. Näin etunimen (naisen nimi) ja vilkaisin... en sanonut mitään miehelle, mutta selvitin kuka on kyseessä, ja se on sossun numeroita, lastenvalvojan työnumero siis. Katsoin miehen kännykkää hänen ollessaan suihkussa, ja perjantaina hän on soittanut lastenvalvojalle (ensin sossun keskukseen, myöhemmin suoraan tähän nroon) ja keskustellut tämän kanssa yli 15 minuuttia. Tiedän, en saisi urkkia miehen puhelinta enkä ole aiemmin niin tehnytkään, mutta mielestäni tämä oli hyvä syy.

Ilmeisesti mies siis petaa eroa, ja aikoo ottaa lapsetkin itselleen. Sellaista hän uhkasi joskus viime kesänä, mutta pääsimme siitä kriisistä yli, ainakin tietääkseni. Nyt tuntuu siltä, että mies on vain esittänyt kaiken olevan kunnossa, ja salaa suunnitellut koko ajan sitä, että kun olen vähiten varuillani, hän ottaa eron ja lapset.

Tätä peliä voi pelata kaksikin. Soitan itse tänään lastenvalvojalle, kysyäkseni onko meille varattu aika. Ehkä mies on varannut meille ajan, muttei aio kertoa siitä mulle, ja lastenvalvojalle väittää ettei minua kiinnosta lasten asiat ja siksi en saapunut paikalle.

Voikohan mies oikeasti saada lapset? He ovat 3v8kk ja juuri 1v täyttänyt, imetän vielä nuorempaa. Mies on ollut paljon poissa kotoa työasioidensa vuoksi, ja itse olen ollut kotiäitinä esikoisen syntymästä saakka. Minulla on koulutus, ja työpaikka johon palata. En juo, en polta, laskuni olen aina maksanut ajallaan, en ole väkivaltainen, olen kaikin puolin ihan kelpo äiti. Harrastan lasten kanssa, jne, toisin kuin mies.

Kiitos jos jaksoit lukea ja jos osaat jotenkin auttaa, edes kertomalla omia kokemuksiasi ja mielipiteitäsi.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuommosia miehiä on, valitettavasti, voimia ap sulle!

Vierailija
2/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämästäni kolmisen vuotta sitten, sillä erolla ettei mies kaltoin kohdellut lapsiaan, hoiti heitä muutaman kerran vuodessa jne. Mutta minua arvosteli ja haukkui sekä manipuloi yli yhdeksän vuoden ajan, hän oli narsisti ja voin kertoa, että osaavat kyllä puhua ihmiset pyörryksiin, kuinka mahtavia ovat, meilläkin tuli ero yllätyksenä kaikille.. Itse olin henkisesti ja fyysisesti ollut loppu jo muutaman vuoden ajan, kunnes tein eropäätöksen, jota en ole sekunttiakaan katunut!!!!!!!!!!

Ero oli vaikea ja silloin Narsisti puhkeaa oikein kukkaan saa luvan kanssa ylistää itseään ja mollata puolisoaan, valehteli silmät kirkkaana kaikilleen uskomiaan juttuja, kuinka hän oli aina vaan töissä ja muija valitti ettei jaksa, mitä muija valittaa kun oli aina neljän lapsen kanssa yksin.. Hän uhkasi tappaa, ottaa lapset yms. ja muijien perseen levitys elatusmaksun muodossa on näille miehille oikein kauhun paikka

Nyt kun elän terveen ihmiosen kanssa olen huomannut kuinka sairaassa liitossa elin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ainoa asia jota kadun on se, etten nähnyt tilannetta aiemmin, kuinka itsekin uskoin uhkailuihin ja solvauksiin, kuinka muka minä pärjäisin yh:na..

Menetin monta monta nuoruus vuotta saamatta itse mitään, elin avioliitossa jota ei olisi pitänyt edes solmia... Ostin perintörahoillani huonekaluja, vaatteita, maksoin häämme ja häämatkamme, jopa oman vihkisormuksen, olin niin nuori ja tyhmä, kuvittelin että se on rakkautta..Mies vaati erossa kaikki hänen sukunsa häälahjat itselleen, häistä kulunut 9vuotta...Lahjoja joita ei olisi edes tullut jos en olisi kemuja rahoittanut. Kaiken huippu oli kun hän vaati parisänkymme minun runkopatjaamme, yritin että kumpikin saa omansa, mutta hän jaksoi jauhaa kuukausia kuinka hänelle kuuluu molemmat, koska oli maksanut, siinä kohtaa ei muisteltu kuinka monta vuotta nukuimme minun maksamallani sängyllä..Jopa ulosottomies jättää ihmiselle sängyn, mutta ex aviomies ei...

Auton jouduin maksamaan ylihintaisena, jo ostaessani maksoin puolet, erossa puolet lisää..Joten monta kertaa tuli kärry maksettua, mutta siinä lasten, töiden ja kriisin keskellä ei vaan joka asiasta jaksanut taistella, autoa tarvitsin, koska minä vein lapset hoitoon ja kävin autolla töissä.

Vierailija
4/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanhempani erosivat teki kaikkensa että mut ja veli olisi sijoitettu hänen luokseen. Haukkui äitiäni ja kertoi hänestä uskomattomia valheita. Onneksi äitini oli tehnyt hänen hakkaamisestaan lopuksi rikosilmoituksen ja poliisitkin olivat käyneet, joten meidät sijoitettiin äidille. Isä ei ole meistä koskaan välittänyt, mutta haukkunut meitä sitäkin enemmän. Valitettavasti isäni veli oli samassa tilanteessa ja haukkui oman KOTIÄITI-vaimonsa lastenvalvojalle. Äidillä on toki koulutus yms, mutta hän ei lähtenyt puolustelemaan itseään ja keräämään miehestään todistusaineistoa, vaan uskoi että kyllä ne sossussa uskoo häntä, sillä hän lapset oli hoitanut. Mies oli ollut menossa kokoajan. Lopputulos oli se että kaikki 5 lasta sijoitettiin isälle, äiti joutuu maksamaan elatusmaksuja, mutta lapset karkaavat kokoajan äidille. Sitä mukaa kun ovat täyttäneet 12v. ja saaneet itse päättää asuinpaikkansa, niin ovat muuttaneet äidille. osa siis vielä virallisesti isällä.

Nyt panet ylös KAIKEN! Haukkumiset, väkivallan, vääristelyt, seksin vaatimiset, hoito-ongelmat sinun ollessa kipeä ja nämä sinun seläntakanasi puuhailut, uhkailut yms.

Tee kaikkesi että saat lapset.

Vierailija
5/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistin piinapenkistä..Minua ei olisi mikään mahti maailmassa saanut perääntymään ja onneksi näin, sillä nyt olen jo muutaman vuoden elänyt terveessä, kunnioittavassa parisuhteessa ja voin kertoa, ettei " narsissin" kanssa tuntunut hetkeäkään näin rauhalliselta, onnelliselta, kun koko ajan sai olla varuillaan.

Voimia sinulle nyt kun on vaikeaa, usko pois elämällä on sinullekin vielä paljon tarjottavana, varsinkin kun maailmankuvasi alkaa saada oikeamman kuvakulman!

Vierailija
6/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääset tuosta miehestä eroon. toivottavasti. Nyt älä vaan luovuta. Minulla on samanlainen mies. JOka kuukausi vähintään kerran lupaa /uhkailee eriolla, ja koskaans e ei tapahdu. Olenn niin väsynyt siihen. Väsynyt tähän kaikkeen. Mies kiukuttelee, uhkailee ja huutaa joka asiasta. Itse en voi lähteä pois, koska silloin luultavasti tulisi ja hakkaisi niin pahasti, että ei tunnistettaisi (kuten on luvannut).

Vierailija
7/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ero sattuu-ja lujaa sattuukin, parempaa on edessä! Itse olen vapautunut samanlaisen miehen alaisuudesta. Nimenomaan alaisuudesta, tasavertaisesta suhteesta ei kai tässä yhteydessä voida puhua. Voimia!

Vierailija
8/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kirjoitat kaiken ylös mitä muistat, esim. sen, että on uhannut mennä pimeisiin hommiin välttääkseen elatusmaksut. Vaikken asiasta mitään tiedäkään, oletan, että tällaisella tulee olemaan merkitystä, jos mies yrittää luistaa velvollisuuksistaan.

Mä en kyllä antais tollaselle lapsiani hoitoon. Itsekäs paska, miksi ihmeessä olet jaksanut tuollaista??? Ja heti soitto poliisille, jos se yrittää viedä sulta tavaroita joita sillä ei ole oikeutta viedä. Koita pysyä rauhallisena tän kaiken keskellä, hysteeriset kohtaukset on varmaan vaan sitä, mihin se pyrkii saadakseen annettua susta mahdollisimman huonon kuvan. Ja älä tosiaan hauku isää lapsille, ne kyllä tulee tajuamaan sen myöhemmin ihan itsekin.

Urpo mikä urpo. Toivottavasti pysyy sinkkuna loppuelämänsä.

Vierailija
9/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli töistä kotiin, ilmeisesti muutaman mutkan kautta. Alkoi heti uhittelemaan että minäpä tästä nyt sitten lähden enkä takaisin tule, paitsi joskus myöhemmin hakemaan loput tavarani. Sanoin vaan, että ahaa, moikka sitten. Mies oli silminnähden yllättynyt, kun en heittäytynytkään hänen jalkojensa juureen kerjäämään että älä mene. Hän alkoi keräämään vaatteita kassiin, hokien että lähtee nyt. En sanonut mitään. Sitä vaatteiden keruuta kesti ihan liian kauan, ressukka odotti että tulisin sanomaan älä mene, mutta sitä iloa en hänelle anna! Lopulta sen sitten oli pakko lähteä ettei menetä kasvojaan, huikkasi vielä ovelta että älä soittele perään, kun en tule kotiin vaikka miten kerjäisit :D Sanoin, että ei pelkoa, en soita, mene nyt vai lupaatko vaan?

Nyt se soitti mulle jokin aika sitten, mutta en vastannut. Avaimen jätti eteisen pöydälle, ovikellosta otin patterit pois ja kotipuhelimen irti seinästä. Eli ei pääse sisälle ainakaan tänä yönä :) Meni varmaan veljensä tai kaverinsa luo, ihan sama minne, kunhan ei tänne!

Ap

Vierailija
10/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos, en koskaan hankkinut lasta hänen kanssaan!

Joku kyseli, miten et ole tuollaisesta miehestä aiemmin hankkiutunut eroon...

Narsistin kanssa eläessä kietoutuu itsekin siihen valheiden verkkoon ja uskoo, että tämä on normaalia arkielämää...

vaikka ahdistaa, niin ei vaan pääse pois...

Vierailija
11/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain tukeva tukijoukko taaksesi sitä tulet tarvitsemaan!

Älä usko miehen lupauksia miten korjaa asiat, hän on kyntensä ja luonteensa noina vuosinaan jo näyttänyt, tilanne vain pahenee ennestään jos uskot ja annat hänelle mahdollisuuden! Voimia ja virtuaalirutistus, saman kokenut mutta nyt onnellisessa tasa arvoisessa parisuhteessa elävä.

Vierailija
12/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa sä ilmoitit et teillä menee paremmin kuin aikoihin ja nyt oot haukkunut miehes ihan lyttyyn ja heittänyt pihalle. ei tainnutkaan mennä milloinkaan kovin hyvin.

Vierailija
13/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti toimittu. Nyt kun sä tiedät ettet voi luottaa mieheesi sun täytyy juuri toimia niin ettei mies missään tapauksessa saa sinusta yliotetta. Ei mitään mitä voi käyttää sinua vastaan. Ota lasi viiniä ja rentoudu. Ajattele jotain positiivistä ja lupaa itsellesi ja lapsillesi jotain kivaa kun pahin on ohi. Vaikka loma tai ihan mitä vain. Yritä keskittyä lapsiin niin paljon kun voit ja näytä miehelle et olet myös onnelinen ilman sitä.

Vierailija
14/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Onko miehelläsi lapsi jonkun muun kanssa ja tästä asiasta on menossa tekemään sopimusta lastenvalvojan kanssa, elatusmaksuista ja tapaamisista keskustelemaan. Salalapsi ????

Tuo salasuhteen lapsi voi asua missä päin tahansa ja elaripaperit voi allekirjoittaa asuinkuntansa soskussa.

B. Onko kenties menemässä kyselemään neuvoja tms. tilanteesta jos te eroaisitte - esittämään hyvää isää tai kysymään elatusmaksuasioista erotilanteessa.

Vierailija
15/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän muuten olisi salaa valmistellut eroa?

Itselläni ei ole ollut enää suuria tunteita häntä kohtaan, mutta kivaahan hänen kanssaan on ollut, kun hän on ollut hyvällä tuulella ja mukava mulle ja lapsille. En aikoihin enää ole kuvitellut että vanhenisimme yhdessä, mutta ajattelin että ollaan yhdessä niin kauan kuin hyvää vaihetta kestää. Nyt hyvä vaihe on niin ohi kuin olla voi, en enää mene lankaan enkä usko miehen esityksiin. Pihalle en häntä heittänyt, itse lähti, mutta en todellakaan estellyt.

Nyt tuntuu siltä, että oli todella typerää lykätä sitä, mikä oli väistämätöntä, eli avioeroa!

Ap

Vierailija:

Alussa sä ilmoitit et teillä menee paremmin kuin aikoihin ja nyt oot haukkunut miehes ihan lyttyyn ja heittänyt pihalle. ei tainnutkaan mennä milloinkaan kovin hyvin.

Vierailija
16/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tuskin tarvittaisiin selvittelemään mahdollisen salalapsen elatusta ;)

Lastenvalvoja sanoi, että käynnin syynä on meidän avioeromme, sekä lastemme (jotka mainitsi nimeltä) huoltajuus ja elatus.

Ap

Vierailija:

A. Onko miehelläsi lapsi jonkun muun kanssa ja tästä asiasta on menossa tekemään sopimusta lastenvalvojan kanssa, elatusmaksuista ja tapaamisista keskustelemaan. Salalapsi ????

Tuo salasuhteen lapsi voi asua missä päin tahansa ja elaripaperit voi allekirjoittaa asuinkuntansa soskussa.

B. Onko kenties menemässä kyselemään neuvoja tms. tilanteesta jos te eroaisitte - esittämään hyvää isää tai kysymään elatusmaksuasioista erotilanteessa.

Vierailija
17/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuuden hakeminen voisi olla paras ratkaisu. Mietin vaan, kun miehesi tuntuu tekevän kaiken hankaloittaakseen sinun elämääsi -ja eron jälkeen voi yrittää kostaa. Silloin hän voi lasten kautta vaikeuttaa omaa elämääsi. Olen kuullut tapauksista, joissa mies ei suostu allekirjoittamaan lapsen passihakemusta tai muita tarvittavia papereita yms.

Mutta itse tietenkin mietin, mikä tuntuu parhaalta....

Vierailija
18/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen eronnut tänä vuonna vastaavanlaisesta miehestä. Ei ollut helppoa, mutta jälkikäteen täytyy ihmetellä, miten sitä on oikeen jaksanut. Mekin aloitettiin nuorena yhdessä. Ehkä sitä vain tottui ja sopeutui kaikkeen ja ei tajunnut, miten alistettuna elää. Nyt helpottaa huomattavasti, kun voi tehdä asioita niinkuin itse haluaa, vihdoinkin 36-vuotiaana!

Joku ihmetteli, että onko tuollaista oikeasti. On ihan varmasti ja paljon pahempaakin.

Elämä ei voi kuin kääntyä parempaan suuntaan, vaikka raskasta tulee olemaan kaikki huoltajuus- ja elatusmaksujen selvittäminen.

Onnea uuteen elämääsi!

Vierailija
19/98 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rupeat haukkumaan lasten isää annat huonon kuvan kypsyydestsi. Eli kaikessa mitä sanot yrität ottaa lasten edun ensisijalle. Pieni juttu esim. sen sijaan että sanot minun lapseni, sano meidän lapset.

Toiseksi kaikkea mitä erotilanteessa sanotaan ei voi eikä kannata otta totena. Miehesi kuulostaa aika lapselliselta ja joutuu käymään kovan koulun. Toivottavasti joku aikuinen mies puhuu hänelle järkeä, koska jos hän jättää elarit maksamatta ym. Se vaikuttaa hänen tulevaisuuden tyollistymiseen. Ei kukaan halua palkata vastuutansa pakenevaa tyyppiä. Oletko puhunut miehen vanhempien kanssa? En voi ymmärtää kuinka häneltä puuttuu empatiageeni täysin, eikä tajua kuinka arvokasta on sinun ja lapsien suhde. Hän voi porhaltaa eteenpäin ja luottaa siihen että lapset on hyvin hoidettu, turvassa ja ruokittu.

Minä keskustelisin miehen vanhempien kanssa.

Hienosti handlasit tilanteen, kovasti voimia sinulle. Takaan sen että aivan upeita asioita ihan nurkan takana sinulle, hali.

Vierailija
20/98 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni rauhallisesti, kiitos kysymästä. Anoppi ehti jo soitella, mies oli ollut siellä yötä. Anoppi on ihana ihminen, hän on minulle kuin toinen äiti. Hän ymmärtää kantani tässä asiassa. Onneksi hän ymmärtää myös sen, etten ole ilkeyttäni viemässä lapsia hänen pojaltaan, tai heiltä. Ainakin tällä hetkellä. Sitä, miten hän suhtautuu kun asiat lähtevät etenemään, en tietenkään voi tietää. Anoppi tuntee poikansa, tietää että tämä ei ole helppo ihminen, vaikka toki onkin äidilleen rakas.

Yksinhuoltajuutta olen jo ajatellutkin hakevani, kunhan se vaan ei poistaisi isän viimeistäkin mielenkiintoa osallistua lastensa elämään.

En aio haukkua lasten isää missään, mutta kerron kyllä asiallisesti hänen käytösongelmistaan lakimiehelle ja lastenvalvojalle.

Olen tällä hetkellä erittäin tyyni, hyvällä tuulella ja energiaa täynnä!

Ap