Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä on todella pitkät etäisyydet

Vierailija
11.07.2025 |

Kun on tottunut kaupunkiin, jossa kaikki on kävelyetäisyydellä.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Koko Helsinki-Espoo-Vantaa on kuin laajalle levitetty pannukakku. Pk-seudun laidasta laitaan kulkeminen eri julkisia vaihtaen voi olla hitaampaa ja raskaampaa kuin tulla sieltä pikkupitäjästä yhdellä junalla, tai bussilla Helsinkiin. 

Vierailija
2/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on sulle pitkä matka, mutta itse kyllä kävelen keskustasta esim Pasilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä on sulle pitkä matka, mutta itse kyllä kävelen keskustasta esim Pasilaan.

Jos haluaa vaikka Itä-Helsingistä Töölöön, niin on siinä aika matka kävellä.

Vierailija
4/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten on joukkoliikenne.

Vierailija
5/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kaupungit on niin pieniä, että voi kävellä toiselta laidalta toiselle helposti? Itselle ei tule monikaan mieleen, isot kaupungit on syystä isoja, pienemmät on pieniä väkiluvultaan, mutta saattaa olla pinta-ala lataan vielä suurempia.

Vierailija
6/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrolla pääsee 20-30 minuutissa helsingin läpi.

Vierailija
7/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki kaupoista ja optikosta kuntosaliin ja lääkärikeskukseen ja kuntorataan ja rantaan on kilometrin säteellä. Ap

Vierailija
8/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki kaupoista ja optikosta kuntosaliin ja lääkärikeskukseen ja kuntorataan ja rantaan on kilometrin säteellä. Ap

Ja helsingissäkö ei ole? Itä-helsingissä on kaikki nuo. Keskustassa on kaikki nuo.

Vierailija
9/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta itse kaupunki, mikä se sitten onkin, lienee isompi kuin neliökilometrin kokoinen?

Kyllä Helsingissäkin voi halutessaan järjestää asiansa niin, että kaikki tarvittava on kilometrin säteellä. Tiedän, koska olen itse asunut niin.

Vierailija
10/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ala ensin kävellä pysäkille, odottaa bussia, kävellä pysäkiltä kuntosalille ja sama toisin päin! Puhumattakaan vasteostoksille menosta. Ap

Vierailija
11/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesessä on kaikki vaikeaa.

Vierailija
12/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain toiseen suuntaan

Vierailija
13/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta itse kaupunki, mikä se sitten onkin, lienee isompi kuin neliökilometrin kokoinen?

Kyllä Helsingissäkin voi halutessaan järjestää asiansa niin, että kaikki tarvittava on kilometrin säteellä. Tiedän, koska olen itse asunut niin.

No jossain Triplan vieressä, sen rumempaa ympäristöä ei ole. Ap

Vierailija
14/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ala ensin kävellä pysäkille, odottaa bussia, kävellä pysäkiltä kuntosalille ja sama toisin päin! Puhumattakaan vasteostoksille menosta. Ap

Sitten muutat esim Töölöön tai Kallioon jossa on kaikki kävelymatkan päässä.

Vierailija
15/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka, jossa kaikki on kävelyetäisyydellä, ei ole kaupunki vaan kirkonkylä.

Vierailija
16/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein ymmärrä ap ongelmaa. Miksi pitää mennä kuntosalille bussilla? Optikolle toisella? Rantaan toisella? Valitsee asuinpaikan sellaisesta Helsingin kaupunginosasta, jossa on itselle kaikki tarvittava. Vaikea keksiä paikkaa, jossa ei ole tarvittavia palveluita kävelyetäisyydellä.

Vierailija
17/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanaton. Kuka haluaa mennä metroon?

Vierailija
18/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta HSL:n hitaita, huonokuntoisia ja epäturvallisia yhteyksiähän ei saa Suomessa julkisesti kritisoida. Heti tulee joku vihervasemmiston edustaja selittämään, kuinka  mitään busseja tai metroja ei eded tarvita, kun kaikkihan pääsee pyörälle. HSL rustailee medialle tiedotteita, joissa ongelmista ei mainita ja johto saa maksaa itselleen bonareita, kun kritiikkiä ei tule.

Vierailija
19/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin päästä metrolla täältä paloheinästä katajanokalle mut sanoivat et ainakin sata vuotta menee.

Olisiko niin että se pippelin mittainen metronnysä ei oikeasti palvelisi yhtään ketään jos vaihtoehtona olisivat kaikki ne bussilinjat jotka lakkautettiin pakolla jotta voidaan luoda illuusio metron tarpeellisuudesta Helsinkin kaltaisessa periferian kyläyhteisössä.

Vierailija
20/88 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jossain Triplan vieressä, sen rumempaa ympäristöä ei ole. Ap

Ymmärrän hyvin, että ulkopaikkakuntalainen ei välttämättä tunne Helsingistä muuta kuin Rautatientorin tai Triplan, mutta täällä on kyllä paljon asuinalueita, joissa on hyvät palvelut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän