Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pas luonnolliseen kiertoon ja Pregnyl?

03.04.2007 |

Meillä koitetaan tehdä pas luonnolliseen kiertoon. Minä kyllä kasvatan follikkelin, mutta munasolu ei aina irtoa. Onko kellekkään lisätty passissa Pregnyliä yms luonnollisen kiertoon ovulaatiota varmistamaan?

Sit vielä jatkokysymys. Kun ovulaatiotikku näyttää plussaa, koska Luget aloitetaan?

Lupiini

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle tehdään PAS eli siis pakastetun alkion siirto, niin en oikein näe mitään pointtia tuolle Pregnylille. Pregnylhän irroittaa kypsän munasolun munasarjoista, mutta PASsissa hedelmöitetty munasolu viedään suoraan kohtuun. Eli sikäli irroitusta ei tarvita. Pregnyliä käytetään ovulaation induktiossa, inseminaation yhteydessä tai IVF:ssä.

Korjatkaa, jos olen väärässä.

Lugejen aloitukseen saat varmasti opastuksen hoitavalta lääkäriltä, mutta muistaakseni aloitetaan päivän kuluttua plussasta (siis ainakin verestä testattuna). Tikkuhan näyttää plussaa todennäköisesti hieman myöhemmin, joten silloin luget voi aloittaa jo ennen plussaa.

Vierailija
2/4 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Lupiini!

Minulla ekassa ivf:ssä vuoto alkoi reilusti etuajassa Lugeista huolimatta. Silloin lääkäri puhui, että passiin voidaan ottaa tukihoidoksi Pregnyl, koska Luget ei ilmeisesti imeydy (näin käy kuulemma joillakin). Myöhemmin luomuraskaudessa Luget pitivätkin vuodon poissa (keskenmenosta huolimatta...), minkä vuoksi passit tehdäänkin nyt Luge-tuella. Kyllä ovulaatio pitää saada passiin alle, että muodostuu keltarauhanen pitämään kohdun limakalvoa yllä, näin olen ymmärtänyt. Kysäisepä omalta lääkäriltäsi vielä tarkemmin hoitovaihtoehdoista.

Tänään juuri kysyin lääkäriltä tuota Lugejen aloitusajankohtaa. Sanoi, että on kahta käytäntöä. JOko siirtoa edeltävänä iltana tai siirtopäivän iltana. Ja siirto on optimaalisinta tehdä 2-4 päivää ovulaatioplussan jälkeen. Toivottavasti näistä oli apua, onnea hoitoihin!

t. tipituu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Mielelläni kuulen niitä vielä lisää.

Löysin netistä pari ihmistä, joilla oli luomu passissa varmistettu ovulaatio Pregnylillä. Kunhan folli oli kasvanut tarpeeksi. Juuri siitä syystä, että se lääkkeetön pas tarvitsee sen lh-piikin eli ovulaation. Mutta kuinka tavallista sen käyttö on, sitä tässä huhuilen? Toki saan tietää tästä asiasta lisää sitten lääkäriltäni. Kyselen sitä vain näin etukäteen malttamattomana. :)

Viimeksi mulla koitettiin tehdä pas lääkkeellisenä, niin olen siksi epätietoinen tästä luomu vaihtoehdosta.

Mullakin muuten oli juuri noin että ekan icsin jälkeen vuoto tuli jo pp8. Tässä tokassa icsissä käytin sen vuoksi luteaalivaiheen tukena Pregnyliä, Lugea pienellä annoksella ja Zumenonia. Se piti tosi hyvin vuodon poissa sen tarvittavan ajan, mutta alkiot ei olleet kuitenkaan kiinnittyneet.

Lupiini

Vierailija
4/4 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vielä muillekin tiedoksi, jos tästä olisi jollekin muullekin apua.

Meille siis on suunnitteilla luonnollisen kierron pas. Tänään lääkärini varmisti epäilyni, että luonnollisen kierron ovulaatio voidaan varmistaa Pregnylillä. Seurataan follin kasvua (ihan kuin inseminaatiossa) ja pistetään Pregnyl kun folli on tarpeeksi iso.

Seuraan ovistesteillä sitä että ovuloinko jo ennen Pregnylin laittoa. Sithän sitä ei varmaan tarvita, jos näin sattuisi käymään.

Lugesteronista lääkäri sanoi että Lugea ei tässä hoidossa tarvitse, mutta jos haluan oman mielenrauhani vuoksi sitä käyttää varmistuksena, niin siitä ei ole haittaakaan.