Toimintaohjeet ruokakaupassa asiointiin: lue ja noudata!
1) älä ota isoja kärryjä ellet tarvitse
2) älä seiso keskellä käytävää kärryjesi kanssa
3) älä sormeile jokaista leikkelepakettia vaan ota viimeistään toinen käteesi ottama paketti (on ok laittaa ensimmäinen takaisin ja kaivaa hyllyn takaosasta paremmalla päiväyksillä oleva)
4) jos olet jonossa ja edellämenevä pakkaa ostoksiaan muttei ole maksanut niin älä tunge siihen maksupäätteelle vaan odota vuoroasi
5) kassalla swaippaa bonuskorttisi heti kun myyjä on lukenut ensinmäisen tuotteen koneelle
6) laita muovikassit hihnalle ostosten edelle
7) ala pakkaamaan ostoksia heti äläkä odota maksua
8) lopeta pakkaus kun näet että viimeisiä tuotteitasi swaipataan, ota maksukortti valmiiksi käteesi
9) Maksa ja sano oma-aloitteisesti jos et halua kuittia, älä odota että myyjä kysyy
10) suksi kuuseen kaupasta ja älä kolhi muiden autoja ovillasi
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt muutaman kerran niin, että kun jonossa olen päässyt siihen kassahihnan kohdalle ja kumarrun nostamaan sieltä alapuolelta muovipussia, niin sillä välin se takana oleva on laittanut oman ostoksensa siihen kassahihnalle, joka parhaimmillaan pyörii sitten sinne kassan luo. Mitähän nämä ihmiset kuvittelee, että minä maksan heidän ostoksensa? En edes ole mitenkään raihainen tai hidas, vaan nuori ja vetreä, mutta joskus siinä muovipussin irrottamisessa saattaa kestää pieni hetki.
Et siis älynnyt ilmeisesti laittaa kapulaa ostostesi perään. Se on yksinkertainen ja hyvä konsti, et maksa jälkeesi tulevan asiakkaan yhden ainutta ostosta.
Kohta 6. Älä osta muovikassia, vaan käytä kassia, jonka otit kotoa mukaasi.
Vierailija kirjoitti:
jos olen ottanut isot kärryt, niin ei ole ollut muun kokoisia tarjolla.
2) älä seiso keskellä käytävää kärryjesi kanssaaika usein on pakko jäädä seisomaan keskelle käytävää, kun edessä on kuusikymppiset papparaiskaverukset kohdanneet toisensa kaupassa pitkästä aikaa ja jääneet vaihtamaan kuulumisia tukkien koko käytävän. Siinä menee heteki ennenkuin papparaiset kuulee ja huomaa muutkin ihmiset
5) kassalla swaippaa bonuskorttisi heti kun myyjä on lukenut ensinmäisen tuotteen koneelleMeillä myyjät on niin nopeita, että en ole edes ehtinyt laittaa kaikkia ostoksiani hihnalle, kun myyjä alkaa niitä jo lukea.
Ja mitä hyötyä siitä bonuskortin lukemisesta alussa on, kun saman kortin joutuu kuitenkin syöttämään lopuksi, kun maksukortti ja bonuskortti ovat yksi ja sama kortti.
Kun kassahihnalla edellä oleva teini asettaa kassahihnalle energiajuoman, ymmärrät, että sinulla on aikaa tarkistaa päivän uutiset puhelimestasi, ennen kuin ladot hihnalle ne tuhata ja sata tuotetta joita ilman et voi elää, ja voit palata tähän maailmaan vasta, kun kassahenkilö kutsuu sinua viidennen kerran.
Näin voi haistatella niille jonossa jälkeesi oleville. Koska se on elämäsi tarkoitus, olet varakas ja yksinkertainen, mutta ennen kaikkea varakas, ja pitäähän sinun se jotenkin näyttää. 🤣😂🤣
Hyvät ohjeet. Mutta aina on vähä-älyisiä edessä. Esim. vanhuksilla kestää se maksaminen aivan älyttömän kauan. Miten toimenpide, jonka olet tehnyt tuhansia kertoja, voi olla niin saatanan vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Ex temppre kauppareissulla kamat vaan syliin, niinkö tolvana meinasit? Meillä tulee varsinkin monipaikkaisesti asuvina näitä tilanteita, että joskus on käytävä suunniittelematta kaupassa. Ollaan esim. mökille menossa ja muistetaankin vasta matkalla, että eihän siellä ole sitä ja tätä syötävää, eli kaupan kautta on mentävä. Mistä teitä aivottomia pöllöpäitä oikein siunaantuu, häh?
Älä parfymoi itseäsi haisevaksi. Älä hiero haisevia partavesiä. Se voi haista kuin voimakas kemikaali muille, eikä halpa tuoksu edes hyvältä. Astmaatikko kiittää ja muut. Älä hamstraa kaikkia päärynäsiidereitä ja parasta olutta kuumalla säällä.
Mulla kyllä kestää ostosten hihnalle laittaminen sen verran, etten ehdi pakata ostoksia, ennen kuin jo pitää maksaa. Lisäksi eihän se hihna ole kovin pitkä, enkä halua tunkea kaikkea päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt muutaman kerran niin, että kun jonossa olen päässyt siihen kassahihnan kohdalle ja kumarrun nostamaan sieltä alapuolelta muovipussia, niin sillä välin se takana oleva on laittanut oman ostoksensa siihen kassahihnalle, joka parhaimmillaan pyörii sitten sinne kassan luo. Mitähän nämä ihmiset kuvittelee, että minä maksan heidän ostoksensa? En edes ole mitenkään raihainen tai hidas, vaan nuori ja vetreä, mutta joskus siinä muovipussin irrottamisessa saattaa kestää pieni hetki.
Et siis älynnyt ilmeisesti laittaa kapulaa ostostesi perään. Se on yksinkertainen ja hyvä konsti, et maksa jälkeesi tulevan asiakkaan yhden ainutta ostosta.
Minä ainakin ymmärsin tuon niin, että se perässä oleva alkaa mättää ostoksiaan hihnalle ennen kuin edellä menevä on edes saanut ensimmäistäkään omaa tavaraansa hihnalle. Kun on vasta ottamassa muovipussia kassahihnan alta.
Mä keväällä lippasin ostoksiani kärrystä hihnalle ja kun käännyin kärryltä laittamaan lisää tavaraa hihnalle niin olikin hihnalle ilmestynyt kapula ja jo joitakin eläkeläispariskunnan ostoksia. Mä työnsin kapulan ja tavarat kauemmas ja sanoin rauhallisesti, että mulla on vielä kesken tässä. Nainen tuhahti kiukkuisena. Siis mitä hittoa tuon äm män päässä liikkui!?! Ei mitään? Kauhea kiire eläkeläisillä päästä laittamaan ostokset hihnalle vaikka selvästi edellisellä vielä kesken omien ostoksien laittaminen. Mua ottaa päähän tuollaiset perseilijät.
Älä kailota puhelimeen kaupassa tai lähellä uloskäyntiä. Muista että kun avaat suun, pisarat lentävät. Hanki kakskerrosvisiiri kasvojen suojaksi. :s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex temppre kauppareissulla kamat vaan syliin, niinkö tolvana meinasit? Meillä tulee varsinkin monipaikkaisesti asuvina näitä tilanteita, että joskus on käytävä suunniittelematta kaupassa. Ollaan esim. mökille menossa ja muistetaankin vasta matkalla, että eihän siellä ole sitä ja tätä syötävää, eli kaupan kautta on mentävä. Mistä teitä aivottomia pöllöpäitä oikein siunaantuu, häh?
Kumma raivoaja olet. Minulla on ketokassi aina autossa, mutta harmittavan usein unohdan ottaa sen mukaan kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos olen ottanut isot kärryt, niin ei ole ollut muun kokoisia tarjolla.
2) älä seiso keskellä käytävää kärryjesi kanssaaika usein on pakko jäädä seisomaan keskelle käytävää, kun edessä on kuusikymppiset papparaiskaverukset kohdanneet toisensa kaupassa pitkästä aikaa ja jääneet vaihtamaan kuulumisia tukkien koko käytävän. Siinä menee heteki ennenkuin papparaiset kuulee ja huomaa muutkin ihmiset
5) kassalla swaippaa bonuskorttisi heti kun myyjä on lukenut ensinmäisen tuotteen koneelleMeillä myyjät on niin nopeita, että en ole edes ehtinyt laittaa kaikkia ostoksiani hihnalle, kun myyjä alkaa niitä jo lukea.
Ja mitä hyötyä siitä bonuskortin lukemisesta alussa on, kun saman kortin joutuu kuitenkin syöttämään lopuksi, kun
Minulla ei ole eikä tule tuollaista korttia, on tarkoituksella vain ketjujen käteisalennuskortit. En halua, että yksikään kauppaketju tietää, mitä minun varsinaisella pankkitilillä on rahaa tai on olematta. Keskittykööt kaupat vain tavaran myymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät ohjeet. Mutta aina on vähä-älyisiä edessä. Esim. vanhuksilla kestää se maksaminen aivan älyttömän kauan. Miten toimenpide, jonka olet tehnyt tuhansia kertoja, voi olla niin saatanan vaikeaa?
Yritäpä edes vähän miettiä.
25) Jos päätät juuri ennen kassaa, että et tarvitsekaan kokonaista lohta, palauta se takaisin kylmäaltaaseen, äläkä yritä piilottaa sitä johonkin hyllyväliin. Sama pakasteiden kanssa.
Minusta tuntuu, että nämä hätähousuisimmat ja hermostuneimmat ihmiset ovat yleensä niitä, jotka käyvät kaupassa monta kertaa päivässä ja ostavat aina vain pari tuotetta kerralla. Sitten he huokailevat suureen ääneen, kun taas saa odottaa muita. Kokeilkaa harventaa kaupassakäynnin määrää, jos se vaikka auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Onko eläkeläisten, jolla on koko viikko aikaa, pakko tehdä HITAASTI ruokaostoksensa lauantaina pahimpaan ruuhka-aikaan?
Kuka nyt lauantaina menee kauppaan? Viikonlopun ruokaostokset tehdään perjantaina töiden jälkeen.
Vaikka jotkut noista apn ohejista oli aika tylyjä (en tiedä miksi hänen sitten pitää juuri kiireiseen aikaan mennä markettiin, esim aamulla klo 7 on aika hiljaista.
Mutta lisäisin kuitenkin sinne ohjeeseen, että ÄLÄ tunge räkäistä nokkaasi yrttipusseihin. Niissä kyllä lukee sen yrtin nimi.
213: Älä kiilaa jonossa. Vaikka jonon viimeinen onkin kumartunut ottamaan alahyllyltä jotakin, hän seisoo silti siinä jonottamassa kassalle. Älä tunge siihen eteen, vaan mene omalle paikallesi jonon perään.
Hyväksy, että ihmiset ovat erilaisia. Älä nipota turhista.