Toimintaohjeet ruokakaupassa asiointiin: lue ja noudata!
1) älä ota isoja kärryjä ellet tarvitse
2) älä seiso keskellä käytävää kärryjesi kanssa
3) älä sormeile jokaista leikkelepakettia vaan ota viimeistään toinen käteesi ottama paketti (on ok laittaa ensimmäinen takaisin ja kaivaa hyllyn takaosasta paremmalla päiväyksillä oleva)
4) jos olet jonossa ja edellämenevä pakkaa ostoksiaan muttei ole maksanut niin älä tunge siihen maksupäätteelle vaan odota vuoroasi
5) kassalla swaippaa bonuskorttisi heti kun myyjä on lukenut ensinmäisen tuotteen koneelle
6) laita muovikassit hihnalle ostosten edelle
7) ala pakkaamaan ostoksia heti äläkä odota maksua
8) lopeta pakkaus kun näet että viimeisiä tuotteitasi swaipataan, ota maksukortti valmiiksi käteesi
9) Maksa ja sano oma-aloitteisesti jos et halua kuittia, älä odota että myyjä kysyy
10) suksi kuuseen kaupasta ja älä kolhi muiden autoja ovillasi
Kommentit (141)
1) älä ota isoja kärryjä ellet tarvitse
jos olen ottanut isot kärryt, niin ei ole ollut muun kokoisia tarjolla.
2) älä seiso keskellä käytävää kärryjesi kanssa
aika usein on pakko jäädä seisomaan keskelle käytävää, kun edessä on kuusikymppiset papparaiskaverukset kohdanneet toisensa kaupassa pitkästä aikaa ja jääneet vaihtamaan kuulumisia tukkien koko käytävän. Siinä menee heteki ennenkuin papparaiset kuulee ja huomaa muutkin ihmiset
5) kassalla swaippaa bonuskorttisi heti kun myyjä on lukenut ensinmäisen tuotteen koneelle
Meillä myyjät on niin nopeita, että en ole edes ehtinyt laittaa kaikkia ostoksiani hihnalle, kun myyjä alkaa niitä jo lukea.
Muuten hyvä mutta muovikassin jos laittaa ekana niin myyjä yleensä survoo sen sitten alimmaiseksi.
Minkä takia ruokakaupaan yleensä tarvitsee ängetä? Ruoat ja päivittäistavarat saa ruoan verkkokapasta tilattua toimitettavaksi kotiin sovittuna aikana.
No en todellakaan jää odottamaan että edellinen saa ostokset pakattua vaan maksan tietenkin kun olen itse valmis. Muutenhan siinä kestäisi ikuisuus jos joku edellä pakkaa kärryllistä ostoksia ja itsellä on vaan muutama.
Vierailija kirjoitti:
Kohta 3. Itse ainakin etsin sen minkä päivämäärä on pisimmällä. En osta tuotteita missä mene kohta päiväys umpeen kun ne on laitettu eteen tyrkylle
EI niitä tarvitse etsiä: otat pinon perimmäisenä tai toiseksi perimmäisenä olevan. Siellä on mitä todennänköisimmin pisin päiväys.
Kun haluat tuotteen hyllystä mutta toinen asiakas on edessä. Niin mene hetkeksi muualle tai edes koita esittää asiallisesti ettet halua siltä kohdin mitään ja odotat rauhassa. Älä mene kurottelemaan.
Mua ei vois vähempää kiinnostaa sun ohjeesi.
LAITA omien ostostesi jälkeen palikka, että kassa tietää, mistä alkaa seuraavan asiakkaan ostokset.
Jätä kärryn mentävä aukko eteen jos kassojen edessä menee käytävä eli ihmiset kulkee jonon läpi. älä mene täysin kiinni edellä olevaa ja tee barrikadia.
Hohhoh. Oletko näitä työpaikan sääntölistojen laatijoita. Joka helvatun yksinkertaiseen asiaan pitää olla ohjeet ja muiden tekemisiä kytätään.
Vierailija kirjoitti:
LAITA omien ostostesi jälkeen palikka, että kassa tietää, mistä alkaa seuraavan asiakkaan ostokset.
Älä laita palikkaa omien ostosten eteen kun edellä oleva vielä latoo omia. ai että kun yksi päivä teki mieli heittää kaikki toisen ostokset palikoineen vattuun.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoh. Oletko näitä työpaikan sääntölistojen laatijoita. Joka helvatun yksinkertaiseen asiaan pitää olla ohjeet ja muiden tekemisiä kytätään.
Perustuu siihen että 100 ihmisestä 99 rikkoo näitä yksinkertaisia sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
15) Mene tekemään veikkauksesi kioskille, älä marketin kassalle.
Täällä ei ainakaan ole yhtäkään kioskia enää. ABC on mutta eipä kaikki halua sinne mennä erikseen tekemään veikkauksia. Voisi vähän miettiä kellonaikaa koska ne veikkaukset laittaa kaupassa. Ei ruuhka-aikaan isoa nippua tarkistettavia lappuja ja niiden uusimisia.
Vierailija kirjoitti:
16) Älä maksa ostoksiasi muovipussillisella pikkukolikoita.
Vielä enemmän se häiritsee kioskilla, jossa on vain yksi kassa ja jonne yleensä mennään juuri siksi, että asiointi sujuisi nopeasti. Niitä veikkauspelejä voi pelata netissä niin kuin normaalit ihmiset.
Älä pysähdy liukuportaiden yläpäähän äimistelemään Prisman suuruutta.
Vierailija kirjoitti:
16) Älä maksa ostoksiasi muovipussillisella pikkukolikoita.
Jos ei ole muuta on pakko maksaa pussikolikoilla. Sori siitä.
xx) Äläkä nosta sitä pyörillä vedettävää p..kasta ostoskassia sinne kärryyn!!!!
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan jää odottamaan että edellinen saa ostokset pakattua vaan maksan tietenkin kun olen itse valmis. Muutenhan siinä kestäisi ikuisuus jos joku edellä pakkaa kärryllistä ostoksia ja itsellä on vaan muutama.
Lukutaito?
Älä lähetä lapsia kauppaan meluavana räkivänä kaveriryhmänä. Älä täytä kauppaa lapsilla ja nuorisolla. Yritä pitää maltti ja kasvatus aikuisena. Älä tupakoi kaupan edessä, vaan kauempana, ei kuitenkaan autojen alle.
Lisäys: Älä tule kassajonossa hajuetäisyydelle. Mieluummin ei edes kuuloetäisyydelle.