Toimintaohjeet ruokakaupassa asiointiin: lue ja noudata!
1) älä ota isoja kärryjä ellet tarvitse
2) älä seiso keskellä käytävää kärryjesi kanssa
3) älä sormeile jokaista leikkelepakettia vaan ota viimeistään toinen käteesi ottama paketti (on ok laittaa ensimmäinen takaisin ja kaivaa hyllyn takaosasta paremmalla päiväyksillä oleva)
4) jos olet jonossa ja edellämenevä pakkaa ostoksiaan muttei ole maksanut niin älä tunge siihen maksupäätteelle vaan odota vuoroasi
5) kassalla swaippaa bonuskorttisi heti kun myyjä on lukenut ensinmäisen tuotteen koneelle
6) laita muovikassit hihnalle ostosten edelle
7) ala pakkaamaan ostoksia heti äläkä odota maksua
8) lopeta pakkaus kun näet että viimeisiä tuotteitasi swaipataan, ota maksukortti valmiiksi käteesi
9) Maksa ja sano oma-aloitteisesti jos et halua kuittia, älä odota että myyjä kysyy
10) suksi kuuseen kaupasta ja älä kolhi muiden autoja ovillasi
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Ota kärryjen sijasta ostoskori, pidä sitä lattialla ja potki edelläsi.
Tuo tehdään vasta kassalle jonotettaessa. Kuka sitä painavaa koria jaksas tai olis edes järkevää roikottaa.
Tai jalalla siirtelyähän se on. Potkiminen on rajumpi toimenpide.
Vierailija kirjoitti:
xx) Äläkä nosta sitä pyörillä vedettävää p..kasta ostoskassia sinne kärryyn!!!!
Se on käytännössä pakko koska käsiä eikä tilaa ole vetää rinnalla. Olisi parempi että olisi teline mihin kiinnittää mutta eihän insinöörit ole käytännöllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tehdään vasta kassalle jonotettaessa. Kuka sitä painavaa koria jaksas tai olis edes järkevää roikottaa.
Kiva kun ne pitkin kaupan paskaista lattiaa potkitut tuotteet (korin pohjassa on rakoja) sitten nostellaan keittiön tasoille ja jääkaappiin... 🤢
Älä kuvittele että kassaneiti haluaa ryhtyä kanssasi seksisuhteeseen koska hän hymyilee sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoh. Oletko näitä työpaikan sääntölistojen laatijoita. Joka helvatun yksinkertaiseen asiaan pitää olla ohjeet ja muiden tekemisiä kytätään.
Perustuu siihen että 100 ihmisestä 99 rikkoo näitä yksinkertaisia sääntöjä.
Miksi ylipäänsä pitää olla sääntöjä. Minä en halua antaa valtaa elämästäni kenellekään muulle. Suomeksi sanottuna siis en halua ottaa ketään huomioon. Minun elämäni hyväksi tekeminen on vain minun tehtäväni, enkä anna kenenkään tulla siihen soheltamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15) Mene tekemään veikkauksesi kioskille, älä marketin kassalle.
Täällä ei ainakaan ole yhtäkään kioskia enää. ABC on mutta eipä kaikki halua sinne mennä erikseen tekemään veikkauksia. Voisi vähän miettiä kellonaikaa koska ne veikkaukset laittaa kaupassa. Ei ruuhka-aikaan isoa nippua tarkistettavia lappuja ja niiden uusimisia.
Eikö niitä pysty nykyisin hoitamaan netissä, vai vaatiiko joku peli oikeasti niiden lappujen täyttämistä vielä tänä päivänä?
punnitse avokadot vaikkapa sipuleina
maistele irtokarkkeja ennen ostopäätöstä
muista jättää pakastealtaiden kannet auki, että seuraavakin saa jäätelöt kantta avaamatta
valitse nuorin ja nätein kassa ja pyydä treffeille ja jos ei heti suostu niin jää suostuttelemaan
Äläkä anna sen kakarasi kiivetä pakkaustasolle koiranpaskaisine kenkineen. Se ei ole kiipeilyteline ollenkaan, eikä edes lasten istumatelinekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoh. Oletko näitä työpaikan sääntölistojen laatijoita. Joka helvatun yksinkertaiseen asiaan pitää olla ohjeet ja muiden tekemisiä kytätään.
Perustuu siihen että 100 ihmisestä 99 rikkoo näitä yksinkertaisia sääntöjä.
Miksi ylipäänsä pitää olla sääntöjä. Minä en halua antaa valtaa elämästäni kenellekään muulle. Suomeksi sanottuna siis en halua ottaa ketään huomioon. Minun elämäni hyväksi tekeminen on vain minun tehtäväni, enkä anna kenenkään tulla siihen soheltamaan
Katos vaan keravan vankilassa saa vielä tähän aikaa olla netissä...
Mulle on käynyt muutaman kerran niin, että kun jonossa olen päässyt siihen kassahihnan kohdalle ja kumarrun nostamaan sieltä alapuolelta muovipussia, niin sillä välin se takana oleva on laittanut oman ostoksensa siihen kassahihnalle, joka parhaimmillaan pyörii sitten sinne kassan luo. Mitähän nämä ihmiset kuvittelee, että minä maksan heidän ostoksensa? En edes ole mitenkään raihainen tai hidas, vaan nuori ja vetreä, mutta joskus siinä muovipussin irrottamisessa saattaa kestää pieni hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
xx) Äläkä nosta sitä pyörillä vedettävää p..kasta ostoskassia sinne kärryyn!!!!
Se on käytännössä pakko koska käsiä eikä tilaa ole vetää rinnalla. Olisi parempi että olisi teline mihin kiinnittää mutta eihän insinöörit ole käytännöllisiä.
joissakin kaupoissa on laukulle oma teline käryissä, joissakin on koukku. harmillisia ne kärryt, joissa ei ole laukulle omaa tilaa. Itse olen silloin kääntänyt laukun ylösalaisin siten, että pyörät ei osu kärryihin
Vierailija kirjoitti:
Onko eläkeläisten, jolla on koko viikko aikaa, pakko tehdä HITAASTI ruokaostoksensa lauantaina pahimpaan ruuhka-aikaan?
Opettele odottamaan vuoroasi. Ihmisillä on oikeus olla hitaita. Jos et osaa odottaa, tilaa ruoat kotiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella huonoa käytöstä siirrellä ostoskoria jaloilla. Yhtä huonoa käytöstä on heitellä ostoksia. Ennen vanhaan ihmiset arvostivat ruokaa. Varsinkin leipää pidettiin suorastaan pyhänä.
Mua ei itseasiassa haittaa mikään muu kuin etuilijat ja laput silmillä kulkijat. Älkää hengittäkö niskaan älkääkä pönöttäkö ahtaissa paikoissa niin ettei ohi pääse. Kaiken muun kestän.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on iso purkillinen kolikoita. Kassa ei hyväksy kuin tietyn määrän kolikoita. Kassa ilmoittaa, milloin määrä on täynnä. Maksan lopun kortilla. Ainoa keino päästä kolikoista eroon.
Ne voi kipata talletusautomaattiin, sellaiseen mikä ottaa vastaan kolikkojan. Sijannit löytyvät netistä.
Kassan pitää hyväksyä 50 kolikkoa maksukerralla. Tai saa ne ottaa enemmänkin vastaan, mutta tuo on jonkun asetuksen mukainen määrä.
1)älä ota isoja kärryjä ellet tarvitse
- en ota ikinä kärryjä.
2) älä seiso keskellä käytävää kärryjesi kanssa
-en seiso käytävällä jos joku ei seiso edessä tulleena
3) älä sormeile jokaista leikkelepakettia vaan ota viimeistään toinen käteesi ottama paketti (on ok laittaa ensimmäinen takaisin ja kaivaa hyllyn takaosasta paremmalla päiväyksillä oleva)
-kaivan alta mahdollisimman pitkällä päiväyksellä, en koske edes ensimmäiseen pakettiin
4) jos olet jonossa ja edellämenevä pakkaa ostoksiaan muttei ole maksanut niin älä tunge siihen maksupäätteelle vaan odota vuoroasi
- edessä oleva maksaa ne ostokset ja pakkaa sitten, ei lähde pakkaamaan ensin ja sitten kaivele niitä kortteja tai rahoja, niin sujuu nopeammin. Oikeasti kassakin joutuu odottelemaan että yksi lampsii sieltä pakkaamasta maksamaan.
5) kassalla swaippaa bonuskorttisi heti kun myyjä on lukenut ensinmäisen tuotteen koneelle
- tiedän, mutta kun bonus kortti on myös maksu kortti
6) laita muovikassit hihnalle ostosten edelle
- en osta muovikasseja kuin harvoin. Ja kun ostan en pistä ostosten edellä kun se on sitten ostosten alla, hidastaa pakkaamista
7) ala pakkaamaan ostoksia heti äläkä odota maksua
- Odotan maksua
8) lopeta pakkaus kun näet että viimeisiä tuotteitasi swaipataan, ota maksukortti valmiiksi käteesi
- edelleen odotan maksupäätteen luona maksamista
9) Maksa ja sano oma-aloitteisesti jos et halua kuittia, älä odota että myyjä kysyy
- kaupat missä käyn tulee kuitti suoraan maksupäätteen viereen, kassan ei pidä kysellä mitään tulostaa automaattisesti
10) suksi kuuseen kaupasta ja älä kolhi muiden autoja
- kaupasta ei ole mikään kiire ulos, usein on esim kahviautomaatti siinä kassojen jälkeen, yhdessä kaupassa on jopa pöytä ja tuoleja
6. Laita oma kestokassi tuotteiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15) Mene tekemään veikkauksesi kioskille, älä marketin kassalle.
16) Älä maksa ostoksiasi muovipussillisella pikkukolikoita.
Vielä enemmän se häiritsee kioskilla, jossa on vain yksi kassa ja jonne yleensä mennään juuri siksi, että asiointi sujuisi nopeasti. Niitä veikkauspelejä voi pelata netissä niin kuin normaalit ihmiset.
Mun isä on normaali ihminen, mutta hänellä ei ole nettiä käytössä ja siksi käy apsilla tekemässä veikkaukset. Joskus tekee ne ruokaostosten yhteydessä, mutta hän ei otakaan niitä useita kuten jotkut joilla on sen "miljoona" lappua tarkistettavana.
Jos joku ei ole oikeasti törkeä niin mitä väliä jos joku unohtaa kapulan tai lukee bonuskortin vähän myöhemmin, ihan oikeasti. Muiden ihmisten sietäminen on osa elämää. Ihme kyttääjiä ja valittajia.