Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan ollut paikalla kun eläin lopetetaan?

Vierailija
06.08.2025 |

Eläinlääkärin luona siis.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun kissat pelkäsi eläinlääkäriä joten annoin heidän lähteä omassa kodissaan rauhassa minun ollessa vieressä.

En halunnut heitä stressata viimeisillä ajoilla. Sai nukkua rauhassa pois. 

Vierailija
42/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi eläimet lopetetaan eikä anneta luonnollisesti kuolla? Eihän ihmisiäkään lopeteta kun on kipuja tms.

Eläimillä on etuoikeus olla kärsimättä turhia, toisinkuin ihmisillä. 

On raukkamaista antaa eläimen kitua kuoliaaksi.

Miten kaikki tsiljoonat luonnoneläimet?

Etkö muka ymmärrä eroa luonnoneläimellä ja eläimellä, joka on asunut kotonasi useita vuosia? Ihan tosissaan et pysty päättelemään, miten se voisi olla eri asia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu useampaankin otteeseen. Haluatko tietää jotain? 

Meneekö se aina niin että eläin nukahtaa rauhallisesti?

Kyllä menee. Ensin saa nukutuslääkettä ja sen jälkeen lopetukseen lääkettä. 

Ei mene todellakaan ja siksi en enää ikinä suostu olemaan mukana 

Vierailija
44/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämetön se lemmikin omistaja, joka ei ole paikalla saattamassa ystävää. Omistajan läsnäolo on eläimelle varmasti hyvin tärkeää. Vaikka eläin ei tiedä kuolevansa, se tietää olevansa sairas ja kipeä ja vieraan käsittelyssä vieraassa paikassa. 

Minun kissani lopetus sujui hyvin nätisti ja rauhallisesti. Sain silitellä vanhan ystävän ikiuneen. Olisinko jättänyt sen yksin 18 yhteisen vuoden jälkeen? En todellakaan. 

Vierailija
45/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saatellut kaksi vanhaa koiraani tuskista vapaaksi, toisen kotiin tilattuna kauniina sunnuntaina, toisen eläinlääkärin luona. Ja yhden kisun, joka matkasi sylissäni takaisin kotiin, kauneimpaan kukkapenkkiin.

Vierailija
46/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkuri. Lemmikkiäsi pelottaa tuossa tilanteessa enemmän kuin sinua. Voisit olla lemmikkisi tukena.

Vierailija
47/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mun kissat pelkäsi eläinlääkäriä joten annoin heidän lähteä omassa kodissaan rauhassa minun ollessa vieressä.

En halunnut heitä stressata viimeisillä ajoilla. Sai nukkua rauhassa pois. 

Siis tilasit eläinlääkärin kotiin vai annoit kissojen kuolla kotona sairauksiinsa? 

Vierailija
48/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi eläimet lopetetaan eikä anneta luonnollisesti kuolla? Eihän ihmisiäkään lopeteta kun on kipuja tms.

Koska kuolemassa voi kestää useita viikkojakin, riippuen kuolinsyystä. Kukaan ei pysty katsomaan kärsivää lemmikkiä, vaan haluaa auttaa. Useimmat ihmiset toivovat ihmisillekin samaa mahdollisuutta. 

Eipä, vaan siksi, että ihmiset hankkivat eläimen saadakseen itselleen iloa ja seuraa ja ehkä lenkkikaveri. Sehän on lemmikin oton tarkoitus. 

Huonokuntoisesta eläimestä ei ole enää iloa ja seuraa. Siitä on vain vaivaa. 

Vierailija
49/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kuolemassa voi kestää useita viikkojakin, riippuen kuolinsyystä. Kukaan ei pysty katsomaan kärsivää lemmikkiä, vaan haluaa auttaa. Useimmat ihmiset toivovat ihmisillekin samaa mahdollisuutta. 

Eipä, vaan siksi, että ihmiset hankkivat eläimen saadakseen itselleen iloa ja seuraa ja ehkä lenkkikaveri. Sehän on lemmikin oton tarkoitus. 

Vaikea ehkä uskoa, mutta lemmikkiä oppii rakastamaan jopa enemmän kuin joitain ihmisiä. Eikä kukaan halua katsoa rakkaittensa kärsimystä.

Vierailija
50/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että sinäkin olet jonain päivänä huonokuntoinen ja sinusta ei ole kenellekkään mitään iloa olet vain pelkkä rasite.

Vierailija
51/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vähän aikaa sitten kissa tuli kipeäksi ja jätin sen eläinlääkärille että ne ottaa verikokeet ja selvittää mikä on vikana. Sitten soitettiin, että kissa on niin kipeä että mitään toivoa ei ole ja paras olisi lopettaa ja eläinlääkäri kysyi haluanko olla paikalla. Vastasin kyllä, kissa tuskin ymmärtää että nyt elämä loppuu, mutta tuntuisi jotenkin julmalta antaa kissan kuolla yksin. Ehkä jotkut ei halua olla paikalla kun sitä kerran kysyttiin.

Vierailija
52/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt sentään lopetukseen lääkettä anneta vaan lopetusaine.

Vierailija
53/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläin pitää ottaa sillä oletuksella, että KOKO MATKA kuljetaan yhdessä, kuolemaan asti. Sellaiset ihmiset ovat surkeita pelkureita jotka pettävät lemmikkinsä, jos eivät ole paikalla, pidä sylissä tai tassusta kiinni kuoleman tullessa.

Lemmikille me ollaan koko maailma. Lemmikki ei ansaitse kuolla peloissaan vieraiden ihmisten käsissä.

Tämä on mun mielestä nyt turhan syyllistävää tekstiä. Olen itse ollut paikalla oman lemmikin lopettamisessa ja olen kiitollinen, että pystyin siihen, mutta ymmärrän kyllä, etteivät kaikki pysty. Ei sen lyhyen hetken poissaolo kuitenkaan pyyhi pois sitä, että lemmikistä on pitänyt huolta sen koko elämän ajan, sehän on kuitenkin kaikkein tärkeintä. 

Vierailija
54/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä trolli puhu paskaa.

Vierailija
55/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Koira. 

Vierailija
56/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut nyt ihan vain omasta puolestasi. Tarkoitat, että sinä tekisit niin. Itse näin juuri keväällä 4 kuukautta "vaivaa" sairaan lemmikin hoitamiseksi, mutta pakko se oli lopettaa sitten kun romahti niin huonoksi ettei paluuta parempaan enää ollut. Oli varmaankin vain tunneista kiinni että olisi kuollut ilman apuakin, mutta sekin olisi ollut liikaa odottaa, kun rakas kärsi. 

Vierailija
57/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläin pitää ottaa sillä oletuksella, että KOKO MATKA kuljetaan yhdessä, kuolemaan asti. Sellaiset ihmiset ovat surkeita pelkureita jotka pettävät lemmikkinsä, jos eivät ole paikalla, pidä sylissä tai tassusta kiinni kuoleman tullessa.

Lemmikille me ollaan koko maailma. Lemmikki ei ansaitse kuolla peloissaan vieraiden ihmisten käsissä.

Tämä on mun mielestä nyt turhan syyllistävää tekstiä. Olen itse ollut paikalla oman lemmikin lopettamisessa ja olen kiitollinen, että pystyin siihen, mutta ymmärrän kyllä, etteivät kaikki pysty. Ei sen lyhyen hetken poissaolo kuitenkaan pyyhi pois sitä, että lemmikistä on pitänyt huolta sen koko elämän ajan, sehän on kuitenkin kaikkein tärkeintä. 

Minusta on ihan ookoo olla tässä asiassa syyllistävä, jospa se pistäisi ihmiset ajattelemaan asiaa lemmikkinsä kannalta eikä vain omasta näkökulmastaan. Lemmikki ansaitsee olla omistajansa kanssa viimeisenä hetkenään.

Vierailija
58/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sen pitäisi mennä. Joko eläinlääkäri on tehnyt jonkun virheen lääkkeiden annostelussa tai ajoituksessa tai tämä on tapahtunut joskus kauan sitten milloin se ei ole niin tarkkaa miten se lemmikki lähtee, kunhan lopulta on henki pois.

Vierailija
59/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetutan vain, jos muuten elämän loppu olisi sietämättömän tuskallinen. Aika usein se olisi, mutta ei aina. Jotkut toki lopetuttaa sitten, kun eläin ei enää ole esim. hyvä metsäkoira, lenkkikaveri tai vanhuus aiheuttaa vaivaa. Laki sallii senkin eläimen ollessa kyseessä. Itselläni ei moraali. Oletusarvoisesti annan eläimenkin elää loppuun asti, ja jaksan esim. vanhuuttaan hidastuneen ja paljon nukkuvan koiran vaikkei se olekaan "hauska" lemmikki viimeisinä kuukausinaan. Mutta tosiaan on tiloja joissa kuolema tulisi hyvin hitaasti ja kauhealla kärsimyksellä, ja silloin olisi väärin ja myös eläinsuojelurikkomus antaa koiran vaan kitua hitaasti kuoliaaksi. 

Ja se, ettei ihminen halutessaankaan saa eutanasiaa vaikka olisi kuinka kauhea ja toivoton tilanne, on minusta kamalaa, ei hyvä juttu. Eläin toki ei pysty itse sanallisesti kertomaan, että nyt haluan jo pois, se on aina ihmisen tulkinta.

Vierailija
60/85 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut molemmilla kerroilla paikalla, kun vanhat kissani on lopetettu. Ensin nukutettu, sitten annettu sydämen pysäyttävä lääke. Kissojen kannalta meni kauniisti, ihmiselle jäi ikävä, joka ei vaan tunnu menevän ohi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme