Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hikoilen niin paljon?

Vierailija
27.07.2025 |

Talvisin en hikoile juuri yhtään. Mutta jos ulkolämpötila menee yli 15 asteen, olen koko ajan ihan läpimärkä hiestä. Kainalot ei juuri hikoile, mutta pää, kasvot, selkä, vatsapuoli, reidet jne. Vaatteet siis aivan märät, vaikka kävelisi vain kilsan verran. En ole ylipainoinen, ikääkin vasta reilu 30 ja olen ollut kyllä koko aikuisiän tällainen. Muut pitää päällään samalla säällä enemmän vaatetta ja minä vähemmistä puristan lavuaariin vettä kun tulen kotiin ja etenkin paidan selkä on koko ajan ihan märkä ja kasvot valuu hikeä niin että tip tip vain paidalle hikitipat tippuu. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐷

Vierailija
2/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosi 3/4 osa paitoja ja housuja. Kevyitä materiaaleja. Ei voi muuta. 

Vierailija
4/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono kunto.

Ei nyt kovin huono, ulkoilen nimittäin paljon ja autottomana ihmisenä kuljen joka paikkaan kävellen (tai bussilla, mutta pysäkille on matkaa). En hengästy helposti. Ap

Vierailija
5/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta. Vaikka et olisi lihava, olet silti todennäköisesti ylipainon puolella tai ainakin vatsakas/askites. Normaalipainon alarajalla loppuu turhat hikoilut ja keho keskittyy normaalitoimintoihin.

Vierailija
6/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lämpimällä ilmalla hikoilee enemmän.

Vierailija
7/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilun määrä on yksilöllistä. Toisiin ei voi verrata. Mutta jos olet vasta aikuisena huomannut tuon, kävisin ehkä lääkärissä. Olen itse todella paljon hikoilevat suorituksen aikana, mutta olen ollut sitä lapsesta asti. Olen myös kaikkea muuta kuin huonokuntoinen, sillä olen entinen kilpaurheilija ja harrastanut lapsesta asti lajeja monipuolisesti. Parempi kuntoiset hikoilevat enemmän suorituksen aikana. 

Mutta siis sinulla on käynyt ilmeisesti muutos? Vai onko niin, ettet muista millainen olit lapsena. Pakko siis vielä täsmentää, että minä hikoavat niin, että näytän suihkusta tulleelta treenin jälkeen. 

Vierailija
8/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta. Vaikka et olisi lihava, olet silti todennäköisesti ylipainon puolella tai ainakin vatsakas/askites. Normaalipainon alarajalla loppuu turhat hikoilut ja keho keskittyy normaalitoimintoihin.

En ole ylipainon puolella enkä vatsakas. Askitestakaan ei ole. Ap

Vierailija
9/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ylipainon puolella enkä vatsakas. Askitestakaan ei ole. Ap

Anna näiden pöllöjen olla... Täällä jokaiseen tarjotaan vastaukseksi laihdutusta, kun mistään muusta ei ymmärretä. Hikoilun muutos voi kertoa monesta eri sairaudesta. 

Vierailija
10/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä, voi olla jotain hormoniongelmaa tai kilpirauhasongelmaa. Lääkäriin mars!

Vierailija
11/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hikoilun määrä on yksilöllistä. Toisiin ei voi verrata. Mutta jos olet vasta aikuisena huomannut tuon, kävisin ehkä lääkärissä. Olen itse todella paljon hikoilevat suorituksen aikana, mutta olen ollut sitä lapsesta asti. Olen myös kaikkea muuta kuin huonokuntoinen, sillä olen entinen kilpaurheilija ja harrastanut lapsesta asti lajeja monipuolisesti. Parempi kuntoiset hikoilevat enemmän suorituksen aikana. 

Mutta siis sinulla on käynyt ilmeisesti muutos? Vai onko niin, ettet muista millainen olit lapsena. Pakko siis vielä täsmentää, että minä hikoavat niin, että näytän suihkusta tulleelta treenin jälkeen. 

En muista millainen olin lapsena, ei ainakaan ole jäänyt mieleen hikoilua. Mutta koko aikuisiän olen hikoillut kaikki kesät todella paljon. Enkä muutenkaan kestä kuumaa, jos on yli 22 astetta tulee huonohko olo. Sellainen muistan olleeni jo ihan pienenä. Ap

Vierailija
12/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paidat 100% polyesteriä??

Vierailija
13/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko paidat 100% polyesteriä??

Ei ole kun puuvillaa. Ja housut myös. Alushousutkin.  Ap

Vierailija
14/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet ylipainoinen, hyväkuntoinen ei hikoile kuin urheillessaan.

Vierailija
15/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina hikoillut paljon. Muistan, kuinka nuorena,  hellepäivinä, lähdimme ystävien kanssa ulos,  niin minä olin ainoa, joka hikoili kasvoista.  Koko elämäni olen hikoillut kasvoista. Olen yhdistänyt hikoilun huonoon itsetuntoon ja häpeään.

Vierailija
16/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olet ylipainoinen, hyväkuntoinen ei hikoile kuin urheillessaan.

Jestas sinäkin olet tietämätön. Hikoilu on myös yksilöllistä ja voi viitata moniin sairauksiin. Eikä hyväkuntoinen hikoa vain urheilussa. Hän vain hikoilee vähemmän muulloin kun suorituksen aikana. 

Vierailija
17/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta voi käydä lääkärinkin kanssa keskustelemassa. Tiettyjä apuja on olemassa. Hikoilu tuntuu olevan vahvasti perinnöllistä. Tiedän laihojakin jotka hikoilevat äärimmäisen paljon.

Vierailija
18/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista millainen olin lapsena, ei ainakaan ole jäänyt mieleen hikoilua. Mutta koko aikuisiän olen hikoillut kaikki kesät todella paljon. Enkä muutenkaan kestä kuumaa, jos on yli 22 astetta tulee huonohko olo. Sellainen muistan olleeni jo ihan pienenä.

Kaikki eivät kestä kuumaa hyvin. Hikoilu tosin poistaa lämpöä. Ja jos hikoilet paljon, tarvitset enemmän myös nesteitä ja elektrolyyttejä, ettei tule huono olo. Mutta jos olet huolissasi, käy lääkärissä. 

Vierailija
19/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hikoilen näillä helteillä hulluna. Joudun tekemään kotihommat,  puutarhatyöt myöhään illalla,  kun en vain päivällä pysty.  Etupihan nurmikko pitäisi leikata, mutta jääköön syksylle.  Samoin ikkunoiden pesu. 

Vierailija
20/23 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina hikoillut paljon. Muistan, kuinka nuorena,  hellepäivinä, lähdimme ystävien kanssa ulos,  niin minä olin ainoa, joka hikoili kasvoista.  Koko elämäni olen hikoillut kasvoista. Olen yhdistänyt hikoilun huonoon itsetuntoon ja häpeään.

Hmm. Minäkin kyllä muistan aina hikoilleeni kasvoista ihan häiritsevän paljon siis jo teininä. Suolainen hiki valuu silmiin ja kirvelee. Mutta minulla on kyllä ollut aina hyvä itsetunto enkä ole muutenkaan esim jännittänyt jotain sosiaalisia tilanteita tms. Se on vain että tulee kuuma niin helposti ja silloin valun vettä koko vartalosta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän