Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pilasi koukuttelullaan taas koko päivän

Vierailija
06.08.2025 |

Luulisi, että kesälomalla olisi rennompaa, mutta ei. Saatananmoista kiukuttelua ja hermoilua omista tekemättömistä pihatöistään, kun pyysin, että yhdessä siivottaisiin vieraita varten. 30 vuotta ollaan yhdessä oltu ja viimeiset  5 vuotta tällaista. Tällä palstalla ehdotetaan aina ensimmäisenä eroamista, mutta se ei sovi arvoihini. Olen yrittänyt saada miestä lääkäriin, mielestäni hänellä on työstressi ja ahdistus, mutta lääkäriin hän ei lähde. Ei suostu ottamaan töistä sairauslomaa, menee vaikka pää kainalossa ja tekee muidenkin työt. Nyt näyttää että sama stressiasenne on kotihommistakin. Itse haluaisin puuhailla yhdessä hyvillä mielin. Vertaistukea, vinkkejä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastiko hän koko päivän?

Vierailija
2/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otsikossa virhe, kiukuttelullaan tietysti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslapsi kyseessä. Jos ei voi eroa suositella, niin yritä ainakin kestää :/

Vierailija
4/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko käynyt hakemassa "peukkua"? Se on kuulemma koukuttavaa.

Vierailija
5/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen ihminen ei tahdo, niin ei tahdo. Joko sopeudut, jätät itsekin hommat tekemättä tai lähdet.

Ei ole muita vaihtoehtoja.

Vierailija
6/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokkelaa, mutta nyt minua ei naurata. Oikeasti tuli itku, kun itse olin niin hyväntuulinen ja energinen ja toinen on aina kuin ampiaispesä.

Vierailija
7/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätä ole tämännäköinen jos et kerran eroa.

Se saa kohta sydiksen ja kuolee pois kuleksimasta ja koukuttelemasta.

Sinnä sitten oot, leski.

Vierailija
8/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä ja vertaistukea kannattaa ehkä kysellä jostain lahkolaisten foorumeilta, jossa on samankaltaiset arvot muillakin osallistujilla.

Vierailija
9/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on miesten vaihdevuodet. Oma mies ollut nyt puoli vuotta samanlainen, saa ihan ihme raivareita ei mistään, kiukuttelee mulle ja lapsille. Oon myös ehdottanut lääkäriä, mutta ei, eihän se vika hänessä ole vaan meissä kaikissa muissa. Alan rehellisesti olla aika loppu, ero ei oikeasti vaikuta huonolta vaihtoehdolta. Mutta kun tuon kuopuksen vielä saisi tuosta omilleen.  

Vierailija
10/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokkelaa, mutta nyt minua ei naurata. Oikeasti tuli itku, kun itse olin niin hyväntuulinen ja energinen ja toinen on aina kuin ampiaispesä.

Normaalia miehiltä. Älä vaan itke. Näytä että olet vahvempi.

Vierailija
11/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on miesten vaihdevuodet. Oma mies ollut nyt puoli vuotta samanlainen, saa ihan ihme raivareita ei mistään, kiukuttelee mulle ja lapsille. Oon myös ehdottanut lääkäriä, mutta ei, eihän se vika hänessä ole vaan meissä kaikissa muissa. Alan rehellisesti olla aika loppu, ero ei oikeasti vaikuta huonolta vaihtoehdolta. Mutta kun tuon kuopuksen vielä saisi tuosta omilleen.  

Kokemuksen syvä rintaääni, voi olla myös toinen!

Nainen tai mies, ei kai nykyään oo väliä...

Vierailija
12/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama juttu, ja olen miettinyt ratkaisua asiaan. Hankaluudet alkavat viimeistään heti kun huomaa omat rästihommansa ympäri huushollia ja pihaa. Osa ongelmaa on varmaankin se, että on huomannut oman lihomisensa ja se ärsyttää ja ahdistaa.

Tällä hetkellä tilanne on se, että yritän pysyä poissa alta kun kiukuttelu ja valitus alkaa, muuten en jaksa. Omankin jaksamisen ja mielentilan kanssa saa välillä tehdä töitä, niin ei jaksa kantaa enää sitä puolison huonotuulisuutta. Joskus kiehuu yli ja saatan kivahtaa että nyt lopetat, ei tässä ole muillakaan aina niin hyvä olo. Siitä seuraa sitten mökötystä, mutta en jaksa enää välittää. Joskus olen miettinyt, että pitääkö ostaa kotiin jotain lisäravinnetta joka nostaisi testosteronitasoja, jos se auttaisi. En kyllä tiedä suostuisiko syömään. 

Vierailija
13/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen - niin ja vielä tosi paljon tsemppiä! Ehkä me voitais perustaa vertaistukiryhmä. 

Vierailija
14/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
15/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksen syvä rintaääni, voi olla myös toinen!

Nainen tai mies, ei kai nykyään oo väliä...

Sen ko. ukko kokeili jo 10v sitten neljänkympin villityksessään. Oli sen projektin purkaminen semmoinen homma, että tuskin kokeilee uudestaan. Ja ei valitettavasti juurikaan liiku missään enää nykyään, kiukuttelee vaan täällä kotona, eli ei se mikään kovin kiivas suhde sit ainakaan ole. Sanoisin melkein valitettavasti.

Vierailija
16/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein vinkki on tämä: älä kanan vastuuta miehen käytöksestä. Tulee liian raskaaksi sinulle. Usko, että mies on aikuinen ja tekee omat johtopäätöksensä. Älä laske mitään hänen varaansa. Esimerkiksi tuo siivoaminen vieraita varten. Olet kutsunut ihmisiä kylään, hoida asia. Älä odota, että mies osallistuu. Vastaavasti jos mies ehdottaa jotain, anna hänelle vastuu ja siirry itse syrjään.

Voi olla, että mies suunnittelee eroa.

Vierailija
17/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita miehelle hyvä päivällinen ja pyydä häntä lepäämään ainakin viikko, jollei lääkäriin suostu. Kaipaa huolenpitoa.

Vierailija
18/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kunnon suihinotto ja mittaa kuinka pitkäksi aikaa hänen mielensä paranee. Sitten tiedät kuinka usein mies tarvitsee suikkarin.

Vierailija
19/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen loppu elämä sulla sitten tiedossa. Harmi vaan että kaikilla on vaan yks elämä.

Vierailija
20/36 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai narsismi onkin nykyään vaihdevuodet? Rakkaalla mieslapsella on jo aika monta nimeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi