Mies pilasi koukuttelullaan taas koko päivän
Luulisi, että kesälomalla olisi rennompaa, mutta ei. Saatananmoista kiukuttelua ja hermoilua omista tekemättömistä pihatöistään, kun pyysin, että yhdessä siivottaisiin vieraita varten. 30 vuotta ollaan yhdessä oltu ja viimeiset 5 vuotta tällaista. Tällä palstalla ehdotetaan aina ensimmäisenä eroamista, mutta se ei sovi arvoihini. Olen yrittänyt saada miestä lääkäriin, mielestäni hänellä on työstressi ja ahdistus, mutta lääkäriin hän ei lähde. Ei suostu ottamaan töistä sairauslomaa, menee vaikka pää kainalossa ja tekee muidenkin työt. Nyt näyttää että sama stressiasenne on kotihommistakin. Itse haluaisin puuhailla yhdessä hyvillä mielin. Vertaistukea, vinkkejä?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama juttu, ja olen miettinyt ratkaisua asiaan. Hankaluudet alkavat viimeistään heti kun huomaa omat rästihommansa ympäri huushollia ja pihaa. Osa ongelmaa on varmaankin se, että on huomannut oman lihomisensa ja se ärsyttää ja ahdistaa.
Tällä hetkellä tilanne on se, että yritän pysyä poissa alta kun kiukuttelu ja valitus alkaa, muuten en jaksa. Omankin jaksamisen ja mielentilan kanssa saa välillä tehdä töitä, niin ei jaksa kantaa enää sitä puolison huonotuulisuutta. Joskus kiehuu yli ja saatan kivahtaa että nyt lopetat, ei tässä ole muillakaan aina niin hyvä olo. Siitä seuraa sitten mökötystä, mutta en jaksa enää välittää. Joskus olen miettinyt, että pitääkö ostaa kotiin jotain lisäravinnetta joka nostaisi testosteronitasoja, jos se auttaisi. En kyllä tiedä suostuisiko syömään.
Kuka v ittu suostuu elämään tollasta elämää? En voi ymmärtää! Oon kyllä niin kiitollinen omastani taidanpa mennä nyt nauttimaan vapaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on miesten vaihdevuodet. Oma mies ollut nyt puoli vuotta samanlainen, saa ihan ihme raivareita ei mistään, kiukuttelee mulle ja lapsille. Oon myös ehdottanut lääkäriä, mutta ei, eihän se vika hänessä ole vaan meissä kaikissa muissa. Alan rehellisesti olla aika loppu, ero ei oikeasti vaikuta huonolta vaihtoehdolta. Mutta kun tuon kuopuksen vielä saisi tuosta omilleen.
Ai narsismi onkin nykyään vaihdevuodet? Rakkaalla mieslapsella on jo aika monta nimeä.
Narsisimi harvoin puhkeaa 50v ikäisenä enää. Eli eiköhän se nyt olisi näkynyt jo aiemmin jos siitä olisi kyse? Nyt on ihan oikeasti persoonan ja käytöksen MUUTTUMISESTA suht yhtäkkiä vielä.
Mun vinkki on, että opettelet elämään asian kanssa, koska mies ei kuuntele järkipuhetta ja sulle ei ero ole vaihtoehto. Ainoa, mihin voit vaikuttaa, on itsesi. Että oikein mukavaa loppuelämää sulle, jaxuja.
Sillä välin me muut otetaan vastuu itsestämme ja hyvinvoinnistamme, ja tehdään tarpeelliset muutokset, vaikka se sattuisi miten.
Vierailija kirjoitti:
Laita miehelle hyvä päivällinen ja pyydä häntä lepäämään ainakin viikko, jollei lääkäriin suostu. Kaipaa huolenpitoa.
On heikko mies jos alentuu huolehdittavaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita miehelle hyvä päivällinen ja pyydä häntä lepäämään ainakin viikko, jollei lääkäriin suostu. Kaipaa huolenpitoa.
Naiset eivät heikkoja miehiä kauaa siedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät heikkoja miehiä kauaa siedä.
Ja hyvä niin
Ongelman juurisyy lienee muualla, eli tässä tapauksessa töissä. Voisiko työpaikan vaihto olla vaihtoehto (tai edes mahdollista)?
T: keittiöpsykologi
Miehesi vaikuttaa uupuneelta. Ehkä hän on joutunut sopeuttamaan omaa elämäänsä liikaa koko avioliiton ajan ja nyt on tullut raja vastaan. Anna hänen elää omalla tavallaan, älä jaa hänelle siivousvastuuta, kun olet itse kutsunut vieraita. Se vaan nostaa tunteet pintaan, kun omat työtkin on tekemättä. No miksei hän sitten tee niitä? Koska ne tuntuvat liian suurelta haukkaisulta eikä energiaa nyt ole. Levättyään ja rauhoituttuaan hän saattaa päästä taas moodiin ja nakertaa vähitellen rästityöt ainakin osin pois. Siivoa itsekin nyt vain sen verran, kun on pakko. Kevennät vähän tunnelmaa, ei se sättimällä parane. Tämä ei ole mikään voimien mittelöinnin paikka, jos aiotte yhdessä elellä.
Miksi minkään pitäisi olla vialla? On se kumma kun tässä strelisoidussa yhteiskunnassa ei saa olla enää vihainen tai aggressiivinen, varmaan patonut vuosikaudet sisällänsä vihaa ja nyt se purkautuu ulos. Pitänyt olla mielinkielin koko elämä ihmisille jotka eivät välitä pätkääkään kun se miehen muotti on niin saatanan ahdas.
Anna sille pillua, höhlä. Se laukaisee stressin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalastiko hän koko päivän?
Nokkelaa, mutta nyt minua ei naurata. Oikeasti tuli itku, kun itse olin niin hyväntuulinen ja energinen ja toinen on aina kuin ampiaispesä.
Meillä sama juttu. Oli myös arvot, että yhdessä loppuun asti. Veikkaan, että meillä syy oli kyllästyminen minuun ja elämäämme, sekä vaikeat vaihdevuodet. Mies ei hakenut lääkkeitä niihin. Erottiin keväällä. Olin varma, etten kelpaa enää koskaan kenellekään / löydä ketään. Aika pian löysin kuitenkin uuden kumppanin, joka täynnä energiaa! Kadun jp, että oltiin noin kauan yhdessä. Ei se ihmistä jalosta, että kärsii ja on onneton vuodesta toiseen epäystävällisen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalastiko hän koko päivän?
Nokkelaa, mutta nyt minua ei naurata. Oikeasti tuli itku, kun itse olin niin hyväntuulinen ja energinen ja toinen on aina kuin ampiaispesä.
Meillä sama juttu. Oli myös arvot, että yhdessä loppuun asti. Veikkaan, että meillä syy oli kyllästyminen minuun ja elämäämme, sekä vaikeat vaihdevuodet. Mies ei hakenut lääkkeitä niihin. Erottiin keväällä. Olin varma, etten kelpaa enää koskaan kenellekään / löydä ketään. Aika pian löysin kuitenkin uuden kumppanin, joka täynnä energiaa! Kadun jp, että oltiin noin kauan yhdessä. Ei se ihmistä jalosta, että kärsii ja on onneton vuodesta toiseen epäystävällisen ihmisen kanssa.
Tämä.
Elämässä on yksi varma asia, jatkuva muutos jossain muodossa.
Rohkeutta.
Testoarvot mittaukseen, taitaa ukolla olla vaihdevuodet.
Vierailija kirjoitti:
Anna sille pillua, höhlä. Se laukaisee stressin.
Tämä auttaisi monesti, mutta naiset eivät suostu seksiin vain kumppanin tarpeiden vuoksi.
No saa stressistä sydärin ja kuolee pois
Tämä ei ollut minun kirjoittama, t. Ap