Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS ikkunanpesijän matkassa: Toimistot täynnä somea koneella ja puhelimella selaavia "työllisiä"

Vierailija
05.08.2025 |

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011405369.html

Hupina varmaan kehottaa muita ilmaispalstoilla menemään töihin

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki sukua toisilleen, kuten Suomessa on suorastaan sääntönä. Ilman CV:tä kun palkataan sukua, on turha odottaa, että siellä muuta tehtäisiin kuin somessa haukuttaisiin muita. Eipä siellä toisaalta muuta vaaditakaan. Pääasia, että se on muilta pois ja rahaa itselle.

Vierailija
42/45 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sairaanhoitajat ainakin sometetaan ihan huolella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen koneella sellaisia töitä joissa on salassapitovelvollisuus.Aivan varmasti selaisin nettiä sen ajan kun joku stalkkeroi ikkunan takana.

Tämä. En tosin kyllä työkoneella menisi someen eikä niin saa tehdäkään, mutta äkkiä pois asiakastiedot. Ja itse asiassa, joskus ihan työtehtävissä joutuu etsimään tietoa netistä. Ja kyllä, osa viranomaisista käyttää myös somea tiedonetsintään. 

Vierailija
44/45 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..ja pitäähän niitä kynsiä viilata ja lakkailla,ja pomolle keikistellä,eli töitä on riittämiin..

No just.

Mulla ei ollut töissä miespomoa koko aikuisiälläni. Olin HR puolella. Nyt eläkkeellä. Lisäksi viimeiset 10 v tein etänä ja näin livenä pomoani kerran kk palaverissa. Muuten ei juuri edes soiteltu, koska osasin hommani ja vaikken olisi osannut, pomo ei olisi osannut auttaa vaan apua piti hakea netistä ja viranomaisilta. N65

Vierailija
45/45 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen koneella sellaisia töitä joissa on salassapitovelvollisuus.Aivan varmasti selaisin nettiä sen ajan kun joku stalkkeroi ikkunan takana.

Tämä. En tosin kyllä työkoneella menisi someen eikä niin saa tehdäkään, mutta äkkiä pois asiakastiedot. Ja itse asiassa, joskus ihan työtehtävissä joutuu etsimään tietoa netistä. Ja kyllä, osa viranomaisista käyttää myös somea tiedonetsintään. 

Ei meillä toimistossa enää juuri paperia ollut, kaikki on koneella. Jos tarvii esim. jotain lakia tai työehtosopimusta tai kelan tai eläkelaitoksen tietoa, tulorekisteriä, on pakko hakea netistä. Näitä ei kannata edes tulostella kun kaikki muuttuu. Netistä kun hakee ohjeet, ne on ajantasalla. T. Palkanlaskija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi