HS ikkunanpesijän matkassa: Toimistot täynnä somea koneella ja puhelimella selaavia "työllisiä"
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011405369.html
Hupina varmaan kehottaa muita ilmaispalstoilla menemään töihin
Kommentit (45)
Ihmisille on hyvä ilmoittaa etukäteen, jos taloyhtiössä on ikkunan takana yhtäkkiä remppaporukkaa tai muuta. Toisaalta se voi olla vastapäisen talon katolla. Ettei satu niin että joku on vaatteitta tai nukkumassa tms.
Mä teen koneella sellaisia töitä joissa on salassapitovelvollisuus.Aivan varmasti selaisin nettiä sen ajan kun joku stalkkeroi ikkunan takana.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun työttömän ja lukutaidottoman persun aloitus vai pietarin trollitehtaan vääristelyä?
Juttu on otsikkoa myöten vääristelty, ja siitä huolimatta täällä silmät kiiluen moititaan anonyymeja työntekijöitä. Hoh-hoijaa, miten tyhmää sakkia....
Opetelkaa jo erottamaan oikeat asiat trollaamisesta varsinkin, jos trollaus tulee ryssänmaalta.
No mä en yrityksistä huolimatta ole saanut toimistotyötä vaikka olen hakenut, joten siitä hyvästä edes moitin anonyymejä työntekijöitä. Oli aloitus sitten totta tai ei.
Pistää kyllä kiusalliseen valoon palstan väitteet huippuvaativista asiantuntijatöistä🤔🤔
Entinen ikkunanpesijä tuolla kyttäämisellä.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen koneella sellaisia töitä joissa on salassapitovelvollisuus.Aivan varmasti selaisin nettiä sen ajan kun joku stalkkeroi ikkunan takana.
Meillä kaikilla on salassapitovelvollisuus?
Pari viikkoa tuossa heinäkuussa meni lähinnä täällä, Youtubessa ja omia asioita hoiteassa ja tietty pitkät lounaat kun on niin rankkaa. Nyt pitää vähän puuhastella kun muitakin on töissä
Konttorirotta
Vierailija kirjoitti:
Jonkun työttömän ja lukutaidottoman persun aloitus vai pietarin trollitehtaan vääristelyä?
Juttu on otsikkoa myöten vääristelty, ja siitä huolimatta täällä silmät kiiluen moititaan anonyymeja työntekijöitä. Hoh-hoijaa, miten tyhmää sakkia....
Opetelkaa jo erottamaan oikeat asiat trollaamisesta varsinkin, jos trollaus tulee ryssänmaalta.
Te viranomaiset olette putinin sätkynukkeja.
Aha itse teen aina koko 8 h töitä. Ja työtä riittää. En oo myös ollut ikinä työpaikassa jossa ei olis töitä.
T. Toimistoaspa
Vierailija kirjoitti:
Tuliko yllätyksenä? Toimistotöitä tehdään 4-5 tuntia/päivä. Sitä paitsi kukaan ei voi keskittyä töihinsä, jos on pesijä ikkunan takia.
Niinpä, ja se on parempi, että ikkunanpesijälle vilkkuu somet kuin luottamukselliset työasiat. Voi olla, että somet on vaihdettu ikkunanpesun ajaksi näytölle tietoturvasyistä.
Totuus työläisen keskittymiskyvystä on että normi tietotyöläinen tekee keskittyneesti töitä ehkä noin kolme tuntia. Sen jälkeen työpanos on heikko ja katkonainen. Tätä ei uskalleta sanoa ääneen koska työsopimuksessa lukee että 7,5 tuntia pitäisi tehdä ja sen mukaan maksetaan palkka. Välillä on tilanteita missä töitä pitääkin tehdä vaikka 16 tuntia putkeen mutta keskimäärin se on se pari-kolme tuntia keskittynyttä, tuottavaa työtä.
Mitä hemputtia se sille ikkunanpesijälle kuuluu . Pesis vaan ne ikkunat . Huoh .
Tämän takia pitää saada etätyölaiset takaisin konttoriin koska konttoreillahan ollaan tunnetusti tehokkaampia. /s
Vieläkin muistan vanhojen foorumien kulta-aikaan kun yksi vakkari ilmoitti: Nyt alkaa kesäloma, en kirjoittele tänne neljään viikkoon. Koko ajan kirjoitteli virka-aikaan kuinka kiire on.
Vierailija kirjoitti: Kukaan näyttänyt sille pesijälle tissiä? Minä näytin kerran nuorena. Se ilme 🤣
Mitenhän hassunhauska tarina tuo olisi jos naispuoliselle pesijälle joku vetäisi ikkunan takaa mulkun eteen?
Olet tollo.
Minä teen työtä työaikana, mutta työhöni kuuluu myös etsiä tietoa netistä lähes päivittäin. Mutta saan kaikki työni tehtyä normaalina toimistoaikana ja silti tienaan firmalle hyvin. Joskus on ylitöitä mutta joskus on sen verran hiljaisia aikoja, että saan otettua vapaata vastaavasti. Yleensä tapoihini kuuluu lopettaa puhelu nopeasti jos vastapuoli alkaa puhua höpöjä. Enkä vastaa kiirettömiin sähköposteihin heti, koska yleensä sieltä tulee parin tunnin päästä eikusittenkinäin ja sitten vielä seuraavana aamuna eikusittenkinäin.
..ja pitäähän niitä kynsiä viilata ja lakkailla,ja pomolle keikistellä,eli töitä on riittämiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko yllätyksenä? Toimistotöitä tehdään 4-5 tuntia/päivä. Sitä paitsi kukaan ei voi keskittyä töihinsä, jos on pesijä ikkunan takia.
HAH! Olisikin 4 tuntia. :D
Tilauskäsittelijänä tänään tunti töitä. Eilen 3 tuntia. Työaika 8 tuntia.
Hyvin on löytynyt aikaa elokuvien katseluun ja kirjojen lukuun josta saan vieläpä palkkaa.
Ymmärräthän, että toimintasi ei ole hyväksyttävää?
Millä käsittelet tilauksia jos niitä EI OLE?
Ei voi kirjaimellisesti tehdä muuta kuin pyöritellä peukaloita ja katsella ikkunasta ulos.
Tilausmäärä romahtanut 80% viime vuoteen nähden.
Niinpä.Toimistotyöntekijä täälläkin, yksityisellä. Esim viime viikolla istuskelin lähes toimettomana toimistossa, olipas rento paluu kesälomalta. No nyt alkaa vilkastua vilkastua kun teollisuudessa on lomakausi ohi. Alkaa tulla tilauksia ja toimintaa.
Mutta myönnän, luppoaikaa työssäni on joka viikko.
Työnantajan ongelmahan se on, jos ei ole riittävästi töitä.