Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistus/Paniikkikohtaus

Vierailija
01.01.2023 |

Hei! Onko teillä tietoa enemmän kyseistä aiheesta? Minulla nimittäin alkoi kaikki aluksi huimaamisesta ja sen jälkeen tuli yölliset sydämmen tykytykset. Sain Propal lääkkeet, jotka toki auttaa, mutta ei siihen puristavaan tunteeseen mikä tulee rintaan. Tunne saattaa alata yhtäkkiä ja kestää monta tuntia. Tämän viikon yöt on ollut aika unettomia.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainetta?

Vierailija
2/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine oli lääkärin mukaan vähä koholla, mutta ei se reagoinut asiaan erityisemmin. Nämä Propalit laskee tekstin mukaan verenpainetta 12% Onhan näissä tietysti jotain haittavaikutuksiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että se on ahdistusta / paniikkikohtaus? Onko sinun sydäntä tutkittu?

Vierailija
5/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänfilmi otettu kaksi kertaa ja verikokeet myös. Molemmat on ok. Ei mitää häikkää kuulemma.

Vierailija
6/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kestää monta tuntia kun se alkaa. Puristus rinnassa ja mielettömän paha olo. Kaksi kertaa minultakin otettu sydänfilmi, kun verenpaineet koholla.  Pientä st-nousua on, mutta ei ole vakavaa.

Vierailija
7/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin kestää monta tuntia kun se alkaa. Puristus rinnassa ja mielettömän paha olo. Kaksi kertaa minultakin otettu sydänfilmi, kun verenpaineet koholla.  Pientä st-nousua on, mutta ei ole vakavaa.

Näkyikö sinulla mitään poikkeavaa sydänfilmissä? Lääkärin mukaan tosiaan, ei omassa ollut mitään.

Vierailija
8/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele joku rentoutusmenetelmä, älä nuku kyljelläsi sydämen puolella, kohoasento auttaa, hae vertaistukea.

Vierailija
9/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenpaine oli lääkärin mukaan vähä koholla, mutta ei se reagoinut asiaan erityisemmin. Nämä Propalit laskee tekstin mukaan verenpainetta 12% Onhan näissä tietysti jotain haittavaikutuksiakin.

PROPRAL

Vierailija
10/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo ole sellaisia oireita mitä koronarokotteet monelle aiheuttaa?

Vierailija
11/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyikö sinulla mitään poikkeavaa sydänfilmissä? Lääkärin mukaan tosiaan, ei omassa ollut mitään.

Kahdessa rintakytkennässä pientä st-nousua. Oli jo näkynyt edellisessä sydänfilmissä. Lääkäri sanoi ettei ole mitään vakavaa.  Verenpaineet huiteli 190/100.  Kova puristus rinnassa. Rintakehä oli kipeenä pitkään tuon jälkeen. Mitään lääkkeitä en saanut. Käskettiin hommata keskusteluapua.  

Verikokeissa nyt sen verran häikkää että lähti DNA-näyte viimeviikolla tutkittavaksi, veritautiepäily. Olen muuten perusterve tähän asti, ikää 50 vuotta. 

Vierailija
12/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla noita samoja saan sen oikein väsyneenä ja stressissä.

Niihin ei ole varsinaista lääkettä

Itse ne pitää tiedostaa, opetella rentoutumaan ja elää niiden kanssa.

Tsemppiä 👍

Vierailija
13/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nuo ole sellaisia oireita mitä koronarokotteet monelle aiheuttaa?

Itse korona aiheuttaa sydänoireita.

Vierailija
14/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdessa rintakytkennässä pientä st-nousua. Oli jo näkynyt edellisessä sydänfilmissä. Lääkäri sanoi ettei ole mitään vakavaa.  Verenpaineet huiteli 190/100.  Kova puristus rinnassa. Rintakehä oli kipeenä pitkään tuon jälkeen. Mitään lääkkeitä en saanut. Käskettiin hommata keskusteluapua.  

Verikokeissa nyt sen verran häikkää että lähti DNA-näyte viimeviikolla tutkittavaksi, veritautiepäily. Olen muuten perusterve tähän asti, ikää 50 vuotta. 

Voi hyvänen aika. Yrittänyt kanssa selittää asiaa, mutta eilen he sanoivat puhelimessa että varaa maanantaina aika. Perjantaina odottelin kolme tuntia terveyskeskuksessa kun oli ruuhkaa. Lääkäri siinä höpisi jotain että verenpaine vähä koholla ja vähä kyseli alkoholin käytöstä ja elitavoista. Oli kyllä pettynyt olo kun mitää ei saanut ja kolme tuntia odottelin että jos nyt saisi jotain pientä apua.

Vierailija
15/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä kohtaa olisi hyvä omatoimisesti muuttaa elintapoja, lisätä liikuntaa ja kaikki epäterveellinen pois elämästä. Tänään kävin kävelemässä ja helpotti sen hetkistä oloa kummasti. 👌 Varaan maanantaina ajan, jos sais selvyyttä asiaan. Tuosta sydänfilmistä ja verikokeista tuli mieleen kun molemmat ok, että voiko kyseessä olla esim ahdistus. pari kohtausta olen saanut, missä huimaa ja paikat tärisee, jonkun aikaa kestää kun menee pois. Mutta tämä inhottava tunne rinnassa voi kestää kauemmin.

Vierailija
16/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika. Yrittänyt kanssa selittää asiaa, mutta eilen he sanoivat puhelimessa että varaa maanantaina aika. Perjantaina odottelin kolme tuntia terveyskeskuksessa kun oli ruuhkaa. Lääkäri siinä höpisi jotain että verenpaine vähä koholla ja vähä kyseli alkoholin käytöstä ja elitavoista. Oli kyllä pettynyt olo kun mitää ei saanut ja kolme tuntia odottelin että jos nyt saisi jotain pientä apua.[/quote

Joo, eivät helpolla määrää mitään lääkkeitä. Minulla oli tunne että kuolee siihen puristavaan tunteeseen.

Joku rauhottavakin olisi tarpeen että olotila selviää vaikka yksi tabletti annettuna. 

Vierailija
17/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuksesta varmasti kärsit, ap.  Se oireilee sinulla sydänoireina kuten minulla. Se puristus on todella ikävää. Pitäisi opetella rentoutumaan, mutta minkäs mahtaa kun olen tälläinen jännittäjä.

Paniikkihäiriö. Yritä saada apua.

Vierailija
18/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika. Yrittänyt kanssa selittää asiaa, mutta eilen he sanoivat puhelimessa että varaa maanantaina aika. Perjantaina odottelin kolme tuntia terveyskeskuksessa kun oli ruuhkaa. Lääkäri siinä höpisi jotain että verenpaine vähä koholla ja vähä kyseli alkoholin käytöstä ja elitavoista. Oli kyllä pettynyt olo kun mitää ei saanut ja kolme tuntia odottelin että jos nyt saisi jotain pientä apua.[/quote

Joo, eivät helpolla määrää mitään lääkkeitä. Minulla oli tunne että kuolee siihen puristavaan tunteeseen.

Joku rauhottavakin olisi tarpeen että olotila selviää vaikka yksi tabletti annettuna. 

Yöllä kun tullut puristava tunne, niin ihan samat ajatukset että nyt lähtee henki.

Vierailija
19/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistuksesta varmasti kärsit, ap.  Se oireilee sinulla sydänoireina kuten minulla. Se puristus on todella ikävää. Pitäisi opetella rentoutumaan, mutta minkäs mahtaa kun olen tälläinen jännittäjä.

Paniikkihäiriö. Yritä saada apua.

Hei! Olen tosiaan tehnyt muutoksia, esim jättänyt kahvin vähemmälle, tänään juonut vain yhden kupin ja tilalle olen ottanut kamomillateetä, käyn vielä kerran kävelyllä. Mitenkä tämän avun saaminen toimii? Jos minulla tosiaan on ahdistushäiriö tai vastaavaa, niin pitääkö minun ottaa yhteyttä Psykiatriseen hoitajaan ja sen kautta lääkärille vai minkä kautta tämä etenee? Lääkärissä mainitsin että on varmasti ollut vuosia ahdistusta ja joki pahentanut sitä. Hän puhui jotain psykiatrisesta puolesta, mutta siitäkään en saanut tolkkua. Mutta verikokeissa kävin lääkärin neuvon mukaan.

Vierailija
20/31 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla stressiä. Närästyskin voi puristaa rintaa aika kovasti.