Nyt rehellisesti. Pesettekö ihan oikeasti vieraslakanat esim yhden yön käytön jälkeen
Ja jos vieras tämän jälkeen lähtee pois. Vai sietääkö olla vielä seuraavalla vieraalla? Esim mökkiolosuhteet, jos ei ole pesukonetta.
Kommentit (188)
Käytän itse. Jos niissä lakanoissa on ystävä saunapuhtaana nukkunut yön niin ei ne kovin likaiset ole.
Pesen. Mökkiä minulla ei ole, mutta mainitsemassasi tapauksessa pyytäisin vierasta tuomaan omat lakanat tai sitten vapaaehtoisesti nukkumaan edellisen lakanoissa.
Tottakai ne pestään. Minkälainen sika laittaisi seuraavalle ????
Pakko pestä, nehän alkaa muuten haista ja haju tarttuu koko liinavaatekaapin sisältöön. Eihän pari tuntia päällä ollutta paitaakaan voi laittaa puhtaiden joukkoon kaappiin. Hyvä jos sovitettua.
Kyllä pesen. Kaappiinko ne pitäisi laittaa?
Kyllä pesen! En ota enää riskejä, että leviää kihomatoja tai täitä tai syyhyä.
Vierailija kirjoitti:
En.
Yök. Itsekö niissä nukut vai onko se pahaa aavistamattoman seuraavan vieraan kohtalo?
Pesen tai siis pesukone ne pesee, ilman muuta.
Mihin sä ne käytetyt lakanat jemmaat? Kaappiinko puhtaitten sekaan ja sieltä seuraavan vieraan petiin? 🤮
Parempi vaan pyöräyttää koneessa ja puhtaana kaappiin.
Tietysti jos olisi joku erillinen paikka ja seuraava vieras on sama henkilö taas niin silloin voisin jättää pesemättä. Mutta mulla ei ole sellaista paikkaa.
Tottakai pesen. Haluaisitko itse nukkua toisten helle- tai vaihdevuosihiessä, ihosta irtoavassa rasvassa, kosmetiikkatuotteiden jämissä ja hajuvesien hajussa, kuolassa, runkkutuotoksissa ja muissa eritteissä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pesen! En ota enää riskejä, että leviää kihomatoja tai täitä tai syyhyä.
Enää?
Joo, paitsi lapsivieraat ei eritä vielä mitään mahdollisia tahroja tai hikeä kuin maksimissaan kuolaa suustaan, joten heidän jäljiltään ei mielestäni tarvitse pestä.
Mutta ei kaikki pese. Juuri juttelin isoisäni kanssa, ja hänen mielestään ei mitään järkeä pestä jos muutama yö vain nukuttu. Eli hän ei pese. Sukulaisista siis kyse, eli ei minua inhota tuo asia ollenkaan.
Pesen, mutta toivoisin todella, että yövieraat ottaisivat omat liinavaatteet mukaan sekä pyyhkeet. Olisi kohteliasta. Itse niin teen, oma tyynykin on mukana.
Jos ei haise niin kaappiin takas.
Mauno
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pesen. Haluaisitko itse nukkua toisten helle- tai vaihdevuosihiessä, ihosta irtoavassa rasvassa, kosmetiikkatuotteiden jämissä ja hajuvesien hajussa, kuolassa, runkkutuotoksissa ja muissa eritteissä?
Lisätään tähän vielä vanhan viinan haju ja irronneet hiukset ja muut karvat. Partasieni, erilaiset ihosilsat, hilseet ja finnit, märkärupi.
No, jostain syystä vaikka yöpyjä olisi kuinka tuttu ja puhdas tahansa niin pesen
Tietysti pesen!