Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin vaikuttaa jos siirrän kirjat eri osoitteeseen kuin perheeni?

Vierailija
04.08.2025 |

Emme saa tukia, mutta mietin mihin voi vaikuttaa jos asun eri osoitteessa kuin aviomieheni ja lapset? Siirtäisin kirjat sijoitusasuntooni pariksi vuodeksi, jotta myöhemmin myydessä olisi verotusetua. Vai olisiko?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen naimisissa ja yhteisiä lapsia kaksi.

Asuttiin vuokralla ja samaan aikaan rakennettiin taloa. Kun talo valmistui, muutin toisen lapsen kanssa kirjat sinne. Vaimo ja toinen lapsi jäivät vielä kirjoille vuokrakämppään vanhalle paikkakunnalle, koska lapsen koulua oli vielä kuukausi siellä jäljellä.

Ei aikaakaan kun digivirastosta soitettiin ja kysyttiin olemmeko eronneet. Kuulema naimisissa olevan ja lapsia omaavan pariskunnan vanhemmat eivät voi asua eri osoitteissa.

M42

No johan nyt on! Kai se on jokaisen pariskunnan oma asia miten asumisensa järjestää! 

Ei ole, jos sillä on tarkoitus huijata ilmaista rahaa muitten taskuista.

Vierailija
42/45 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen naimisissa ja yhteisiä lapsia kaksi.

Asuttiin vuokralla ja samaan aikaan rakennettiin taloa. Kun talo valmistui, muutin toisen lapsen kanssa kirjat sinne. Vaimo ja toinen lapsi jäivät vielä kirjoille vuokrakämppään vanhalle paikkakunnalle, koska lapsen koulua oli vielä kuukausi siellä jäljellä.

Ei aikaakaan kun digivirastosta soitettiin ja kysyttiin olemmeko eronneet. Kuulema naimisissa olevan ja lapsia omaavan pariskunnan vanhemmat eivät voi asua eri osoitteissa.

M42

No johan nyt on! Kai se on jokaisen pariskunnan oma asia miten asumisensa järjestää! 

Ei ole, jos sillä on tarkoitus huijata ilmaista rahaa muitten taskuista.

Tässä tapauksessa ei huijata rahaa muiden taskuista. Tukiloiset on asia erikseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää lain mukaan olla kirjoilla asunnossa, jossa asut.

Lisäksi joudut pitämään sijoitusasuntosi tyhjänä, etkä voi ottaa sinne vuokralaista maksamaan vuokraa, jos olet siellä kirjoilla. Se vuokralainen kun luultavasti ei saa sen takia muuten tukia Kelasta, kun ei asu yksin.

Mikä laki edellyttää asumista siinä osoitteessa, jonka ilmoittaa viranomaisille? 

Sijoitusasuntoa ei tarvitse pitää tyhjänä siksi, että on itse siellä kirjoilla, tuokin on puhdasta puppua. Oletko kuullut sellaista termiä kuin alivuokralainen?

Vierailija
44/45 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy osoittaa, että aidosti asut myös siellä. Onko se samassa kaupungissa? Onko sulla siellä vuokralainen? Olisi hankalaa jos vuokralainen ja sä olisitte siellä kirjoilla ja molempien postit tulis sinne.Vuokralaisen kelahommiin ainakin vaikuttaisi. 

Kenelle täytyy osoittaa? Missään laissa ei määritellä sitä kuinka monta yötä oikeasti vietät asunnossasi aikaa. Ainoastaan jos lähdet ulkomaille, et tietyn aikamääreen jälkeen kuulu suomen terveydenhoidon piiriin. Mutta jos asuntosi on suomessa ja olet itse myös suomessa on asia ihan ok. 

Vierailija
45/45 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up