Mihin vaikuttaa jos siirrän kirjat eri osoitteeseen kuin perheeni?
Emme saa tukia, mutta mietin mihin voi vaikuttaa jos asun eri osoitteessa kuin aviomieheni ja lapset? Siirtäisin kirjat sijoitusasuntooni pariksi vuodeksi, jotta myöhemmin myydessä olisi verotusetua. Vai olisiko?
Kommentit (45)
Mielenkiintoistakin tämä. Entäpä jos lapsen kirjat jäisi asuntoon johon itsellä jäisi vain runnakkaisosoite ja kävisi koulua loppuun täällä. Itse siirtäisin varsinaiset kirjat sitten toiseen kaupunkiin ja alkaisin jo sinne puuhaamaan muuttoa? Tulisiko tästä ongelmaa minkään tahon kanssa. Lapsi siis asuisi tavallaan molemmissa mutta vielä varsinaisesti siinä rinnakkaisosoiteasunnossa toisen aikuisen kanssa vaikka toki itsekin siellä olisin jonkun verran. Onnistuisikohan? Määrääkö näitä kukaan että missä vanhemman varsinaiset kirjat tulee olla ja voiko sukkuloida kahta kaupunkia?
Vierailija kirjoitti:
Ottaako lastenvalvoja yhteyttä elatussopimuksen tekoa varten?
Itse tein tuon kun lapsi täysi-ikäinen. Lukiolainen sai muutaman kympin opintotukea kun asui vain isänsä kanssa.
Lastenvalvoja ei ota yhteyttä. Itse pitää olla sinne yhteydessä jos haluaa, mutta ei ole pakko
Vierailija kirjoitti:
Voiko oikeasti lastenvalvoja soitella? Kuulostaa oudolta.
Ei voi, eikä soita
Kuten aiemmin joku kirjoitti.
Kannattaa todella miettiä onko mitään järkeä menettää 2vuoden vuokratulot. Ainoastaan jos asunnon arvo on noussut monilla kymmenillä tuhansilla euroilla
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa todella miettiä onko mitään järkeä menettää 2vuoden vuokratulot. Ainoastaan jos asunnon arvo on noussut monilla kymmenillä tuhansilla euroilla
Juuri näin. Ajatellaan että asunto olisi maksanut esim 100k ostohetkellä. Nyt se myytäisiin 110k. Tuosta vähennetään kiinteistövälittäjän palkkio esim 2000€. Jäljelle jää 8000€ josta veroa joutuu maksamaan n.2500€. Onko siis järkeä tuon hieman yli 2000€ takia nähdä näin suuri vaiva? Asia on ehkä silloin eri jos tämän esimerkki asunnon toteutunut myyntihinta olisi vaikka 140k tai enemmän. Silloin puhuttaisiin jo isommista rahoista
Luultavasti katsotaan asumiseroksi. Ei multa mitään kyselty kun muutin eri osoitteeseen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti katsotaan asumiseroksi. Ei multa mitään kyselty kun muutin eri osoitteeseen miehen kanssa.
Ei katsota. Eikä sillä ole mitään väliä. Naimisissa olevat ihmiset saavat asua eri asunnoissa jos haluavat. Missään ei määritellä että pariskunnan täytyy asua samassa asunnossa
Meidän perhe asui vuokralla sen aikaa kun mies rakensi taloa toiselle paikkakunnalle. Hän muutti esikoisemme kanssa taloon pari kuukautta ennen meitä muita, jotta lapsi on kunnan asukas ja pääsee sujuvasti sen kunnan päivähoitoon.
Ei mennyt montaa päivää kun digivirastosta soitettiin ja kysyttiin, olemmeko eronneet? Kuulema ei käy niin että mies ja yksi lapsi asuu eri osoitteessa ja vaimo muiden lasten kanssa toisessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta mulla oli koko ajan vuokralainen. Ei kukaan ihmetellyt, että kaksiossa oli kaksi ihmistä kirjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa todella miettiä onko mitään järkeä menettää 2vuoden vuokratulot. Ainoastaan jos asunnon arvo on noussut monilla kymmenillä tuhansilla euroillaOlen eri, mutta mulla oli koko ajan vuokralainen. Ei kukaan ihmetellyt, että kaksiossa oli kaksi ihmistä kirjoilla.
Tuo onnistuu vain jos vuokralainen on kunnollinen työssäkäyvä ihminen joka ei saa/tarvitse asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe asui vuokralla sen aikaa kun mies rakensi taloa toiselle paikkakunnalle. Hän muutti esikoisemme kanssa taloon pari kuukautta ennen meitä muita, jotta lapsi on kunnan asukas ja pääsee sujuvasti sen kunnan päivähoitoon.
Ei mennyt montaa päivää kun digivirastosta soitettiin ja kysyttiin, olemmeko eronneet? Kuulema ei käy niin että mies ja yksi lapsi asuu eri osoitteessa ja vaimo muiden lasten kanssa toisessa.
Mitä väliä? Ihmiset eroaa ja palaa yhteen. Ei silti vaikuta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tein tuon kun lapsi täysi-ikäinen. Lukiolainen sai muutaman kympin opintotukea kun asui vain isänsä kanssa.
Lastenvalvoja ei ota yhteyttä. Itse pitää olla sinne yhteydessä jos haluaa, mutta ei ole pakko
Tämä. Lastenvalvojaan täytyy itse olla yhteydessä jos kokee tarpeelliseksi. Itse erosin aikoinaan puolisostani emmekä koskaan olleet mihinkään yhteydessä. Saimme keskenään sovittua kaikki asiat lapseen liittyen. Koskaan ei ollut mitään ongelmia suuntaan tai toiseen. Suurin osa pariskunnista taitaa erota riidoissa eivätkä saa asiallisesti hoidettua lapsen asioita. Silloin on hyväkin että menevät lapsenvalvojalle hoitamaan kaikki virallisesti
Montako hyllymetriä sulla on kirjoja?
Ja lähinnä kahden vuoden ajan vuokratulo saamatta.
Jos olette avioliitossa niin ei taida vaikuttaa mihinkään.
Itsellä kävisi niin että lukiolainen alkaisi saada muutaman kympin opintotukea. Hänen ollessaan alaikäinen en tuohon alkanut, ajattelin lastenvalvojan kiinnostuvan (avoliitto). Nyt julkisen hammaslääkärin hoito kesken, joten en "muuta" 600 km.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tehdä elatussopimus, eihän ap ole eroamassa.
Höpöhöpö.