Mikä on paljon puhuttu statusmies?
Täällä törmää keskusteluissa monesti siihen. Mm. lentäjiä ja lääkäreitä ainakin mainittu sellaisiksi. Mikä tekee miehestä sellaisen? Kova palkka ja ammatti mihin vaikeaa päästä vai mikä?
Kommentit (313)
"Minua kyllä häiritsisi kaikki kauniit lentoemot lirkuttelemassa kapteeneille. Työn vuoksi yöpymiset hotelleissa. Pettävät takuulla."
Minua ei. Ja on todella vaikea kuvitella tätä mieheni lapsuudenkaveria tekemään mitään tuollaista, kaikki luonteen ominaisuudet ovat vastakkaisia pettäjille, jotka tutkitusti ovat impulsiivisia ja nopearytmisiä ihmisiä. Eivät vakaita kuin kallio.
Toki jokaisen avioliitossa voi alkaa mennä huonosti, jolloin voi ihastua toiseen. En tosin näe lentoemoa yhtään sen glamoröösimpänä kuin lentäjääkään. Ihan tavallisia naisiahan he ovat. Lennän itsekin paljon, tyylikäs asu tekee paljon, mutta en rehellisesti sanottuna oikein tajua kummankaan mainetta palstalla. Lentoemot ovat kuin missit, se oli joskus haluttua hommaa, mutta nykyään ei, kun lentäminen on arkipäiväistynyt. Raskasta sekin on ja palkka heikko.
Vierailija kirjoitti:
"Olen vuosi sitten aloittaneet Finnairin lentäjän läheinen. Kk-ansio n. 6-8k €/kk. On kyllä hyvä alkupalkaksi."
Onhan se, mutta ei kuitenkaan niitä aivan parhaita palkkoja, varsinkin, kun vuorotyö on raskasta ja vaatii paljon sitoutumista (vapaa-ajan menetys, jet lag jne.). Esim. tk-lääkäri ansaitsee enemmän, vaikka on päivätyö, lisäksi voi keikkailla.
En siis vähättele lentäjän ammattia, mutta palkkatason korkeus on aina siitä kiinni mihin vertaa. Sairaanhoitajan palkkoihin verraten hyvä, mutta kovapalkkaisiin ammatteihin verraten ei erityisen korkea. Se on raskasta ja vastuullista työtä kuitenkin ja estää todella paljon normaalia vapaa-aikaa. Tiedän kun olen sivusta seurannut, nimittäin mieheni paras lapsuudenystävä on Finskin lentäjä. Kun lapset olivat pieniä, elämä oli pelkkää työtä ja lapsiperhearkea, koska aikataulut olivat niin mielipuoliset.
Mutta pääasia, jos mies itse ja vaimo tykkäävät. Onhan
Mitä oikein selität? Alkupalkaksi 6-8k€ on tosi hyvä. Olen tk-lääkäri ja kk-palkka 5500€ /kk. Päivystyksistä saisi lisää, mutta työ on jo itsessään niin raskasta, etten niitä mielelläni tee.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaunis, hoikka ja maailman ihanin tyttöystävä, vaikka olen pienituloinen duunari.
Tyttöystäväsi myös amiksesta? Veikkasin varmasti oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaunis, hoikka ja maailman ihanin tyttöystävä, vaikka olen pienituloinen duunari.
Tyttöystäväsi myös amiksesta? Veikkasin varmasti oikein.
Korkeakoulututkinto häneltä löytyy, mutta olen paremmin koulutettu. Itsellä ylempi korkeakoulututkinto.
Kelpuutan ainoastaan käsikirurgi-liikennelentäjän.
"Olen tk-lääkäri ja kk-palkka 5500€ /kk."
Sori, mutta en usko.
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta en usko.
Totta se on. Päivystysten myötä nousisi 6-7 k€ mutta jos ei päivystä on palkka tuo minkä kerroin. Ei lääkärin työ mitään miljonäärin hommaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Kelpuutan ainoastaan käsikirurgi-liikennelentäjän.
Tunnen yhden käsikirurginkin. Suomi on pieni, kun nimittäin tutustuimme, selvisi, että asumme parin korttelin päässä toisistamme.
Rahaa rahaa rahaa rahaa rahaa.
Fyrkkaa hilloa käteistä.
Mitään muuta ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta en usko.
Totta se on. Päivystysten myötä nousisi 6-7 k€ mutta jos ei päivystä on palkka tuo minkä kerroin. Ei lääkärin työ mitään miljonäärin hommaa ole.
Kukaan ei ole väittänyt, että lääkärin homma olisi miljonäärin hommaa, päinvastoin. Sehän on suolakaivos. Mutta en silti usko, että olet lääkäri. Olen niin monta "lääkäriä" täällä tavannut, ettei enää usko riitä.
Katsokaa maikkarilta EXIT, siellä teille statusmiestä!
Vierailija kirjoitti:
Fyrkkaa hilloa käteistä.
Mitään muuta ei tarvita.
Juurihan tässä keskusteltiin, ettei se fyrkka ihan niin vain virtailekaan taskuun näissä palstalla statusammateiksi mielletyissä ammateissa. Jos on sanakirjan mukaisessa statusammatissa, silloin fyrkkaa tulee aivan toiseen malliin, mutta yksityiselämä menee. Lentäjällä menee osa vapaa-ajasta ja useimmilla lääkäreilläkin, koska palkkatasoa halutaan korottaa, jos vain kyetään lasten ym. takia. Lentäjä ei voi olla töissä vain virka-aikana, lääkäri voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyrkkaa hilloa käteistä.
Mitään muuta ei tarvita.
Juurihan tässä keskusteltiin, ettei se fyrkka ihan niin vain virtailekaan taskuun näissä palstalla statusammateiksi mielletyissä ammateissa. Jos on sanakirjan mukaisessa statusammatissa, silloin fyrkkaa tulee aivan toiseen malliin, mutta yksityiselämä menee. Lentäjällä menee osa vapaa-ajasta ja useimmilla lääkäreilläkin, koska palkkatasoa halutaan korottaa, jos vain kyetään lasten ym. takia. Lentäjä ei voi olla töissä vain virka-aikana, lääkäri voi.
Lentäjien työt ovat todella epäsäännölliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lentäjä on status? Kuitenkin koulutus on lyhyt ja se on lähes pelkkää nappien painelua, autopilottikin ohjaa jo minuutin kuluttua noususta. Melko tylsää työtä, 12h istua kopissa.
Rahan takia. 150 - 200 t. syytä vuodessa pitää lentäjän ammattia statuksena. Ovathan he jo fyysisesti hyvin terveitä. Tai pitää olla, että pääsee lentäjäksi. Päänuppikin kunnossa.
Lentäjät hyvää isämatskua. Testattu fyysinen sekä psyykkinen puoli. Ja tienesti huiput.
Tämä kyllä pitää paikkansa. Finskin lentäjä on vakaa kuin kallio, insinöörityyppisen luotettava ja jämpti sekä rauhallinen. Hieno isä lapsilleen tämä ystävämmekin.
Finnairin lentäjät ihan parhaita <3. T. Yhden vaimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyrkkaa hilloa käteistä.
Mitään muuta ei tarvita.
Lentäjien työt ovat todella epäsäännölliset.
Huoh. Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lentäjä on status? Kuitenkin koulutus on lyhyt ja se on lähes pelkkää nappien painelua, autopilottikin ohjaa jo minuutin kuluttua noususta. Melko tylsää työtä, 12h istua kopissa.
Rahan takia. 150 - 200 t. syytä vuodessa pitää lentäjän ammattia statuksena. Ovathan he jo fyysisesti hyvin terveitä. Tai pitää olla, että pääsee lentäjäksi. Päänuppikin kunnossa.
Lentäjät hyvää isämatskua. Testattu fyysinen sekä psyykkinen puoli. Ja tienesti huiput.
Ja nuoret kauniit lento-emot työsuhde-etuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Statusammatti, naisia saa aina kun haluaa. Bonuksena emännät, jotka aina valmiina lentäjille ja palkka hulppea. Ei paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Statusammatti, naisia saa aina kun haluaa. Bonuksena emännät, jotka aina valmiina lentäjille ja palkka hulppea. Ei paha.
Hmm
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa maikkarilta EXIT, siellä teille statusmiestä!
Siinä on miehiä, jotka osaavat aidosti pitää naista hyvänä ja kuin kukkaa kämmenellä.
Mun isä oli statusmies ja on terävämpi varmaan kuin minä. Ikä jo lähempänä yhdeksää- kuin kahdeksaakymppiä. Statusmiehet ovat kuten muutkin varakkaat ja hyvin koulutetut miehet yleensä pitkäikäisiä ja terveempiä kuin muut miehet. Ero sairastavuudessa on erityisen suuri miesten kesken eli hyvin koulutettu ja ansaitseva mies elää yli 10 vuotta pitempään kuin vähemmän koulutettu ja ansaitseva.
Toki poikkeuksia on tähänkin asiaan kuten kaikkiin asioihin. Mutta oman tuttavapiirin ja lähipiirin perusteellakin tilastot pitävät kutinsa. Vanhempien ystäväpiirissä on vaikka kuinka monta yli 90v vanhustakin, jotka edelleen pärjäävät itsenäisesti kotonaan. Omaankin ystäväpiiriin kuuluu jo eläkkeellä olevia, ovat terveitä ja levänneitä toisin kuin työelämässä olleessaan. Jos noista töistä selviää hengissä, voi elinikä ja elämä olla hyvää vielä pitkään.