Jos pitäisi pelastaa palavasta talosta naapurin vieras lapsi vai oma koirasi/muu lemmikki, kumman valitset?
Itse valitsen ehdottomasti oman koirani. Koira on mun perheenjäsen, naapurin vieras ihminen ei.
Kommentit (1362)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä on paljon kateellisia ihmisiä, kun pitää kyseenalaistaa ihmisen rakkaus lemmikkiä kohtaan.
Suhtaudun erittäin skeptisesti ihmisiin, jotka eivät pysty kokemaan rakkautta eläintä kohtaan. En oikeastaan pidä heitä edes ihmisinä.
Minä en ikinä luottaisi ihmiseen, jolle eläimet menevät henkeä uhkaavassa tilanteissa ihmisten ohi. Ja minä pidän eläimistä, en halveksi niitä.
Sulla on oikeus ajatella niin. Muita et voi pakottaa ajattelemaan samalla tavalla. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota niin tyhmää eläintä lemmikiksi, joka ei osaa pelastautua.
Naapurin lapsi ilmeisesti on sitten aika tyhmä kun ei osaa itse pelastautua?
Sanoisin, että on vain luonnonvalintaa, jos tuollainen menetetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaisin kaikkia, kun joku otti keskustelussa esiin Hitlerin. Hänethän tosiaan tunnettiin eläinrakkaana ihmisenä.
Mitä sitten? Kaikista rumimmat vastaukset tässäkin ovat niiltä jotka pelastaisivat lapsen. Muutamaa trollia lukuunottamatta koiran pelastavat ovat vastanneet paljon empaattisemmin. Eläinrakkaat ovat yleensä muutenkin huomattavasti lempeämpää väkeä kuin the mammat.
Tuleeko mieleen, että joitakin ihmisten itsekkyys saattaa etoa aika oahasti, ja koska lemmikinomistajana varmasti ymmärrät niin hyvin muita ihmisiä, niin todennäköisesti ymmärrät myös heidän katkuiset vastaukset. Eläimen pelastaminen ihmisen yli on puhdasta itsekkyyttä ja tunteettomuutta, se aiheuttaa reaktioita ihmisissä.&nb
Jaa. Mulle ne naapureiden kakarat on myös esineitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaisin kaikkia, kun joku otti keskustelussa esiin Hitlerin. Hänethän tosiaan tunnettiin eläinrakkaana ihmisenä.
Mitä sitten? Kaikista rumimmat vastaukset tässäkin ovat niiltä jotka pelastaisivat lapsen. Muutamaa trollia lukuunottamatta koiran pelastavat ovat vastanneet paljon empaattisemmin. Eläinrakkaat ovat yleensä muutenkin huomattavasti lempeämpää väkeä kuin the mammat.
Tuleeko mieleen, että joitakin ihmisten itsekkyys saattaa etoa aika oahasti, ja koska lemmikinomistajana varmasti ymmärrät niin hyvin muita ihmisiä, niin todennäköisesti ymmärrät myös heidän katkuiset vastaukset. Eläimen pelastaminen ihmisen yli on puhdasta itsekkyyttä ja tun
Ei kaikkien ihmisten henki todellakaan ole arvokas.
Miksi naapuri on jättänyt pikkulapsensa yksin kotiin?
Koirahulluilla on uusi taso, jossa koirat ovat lapsia arvokkaampia. :D Huh huh! Onneksi näitä sekopäitä ei ole omassa lähipiirissä.
En keksi yhtäkään syytä, miksi lemmikkini olisivat samassa rakennuksessa naapureiden lasten kanssa. Elleivät joskus 10 vuoden päästä teini-iässä keksi murtautua meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa keskustelua. Selvä kysymys mihin vastattu kuka mitäkin ja osa rääkyy että et sä noin oikeasti tekisi kunhan sanot vaan! Mikä teidät saa luulemaan että joku tekisi toisin kuin täällä sanoo?
Mammat eivät kestä ajatusta, että kaikki eivät pelastaisi hänen riehuvaa adhd-pentuaan tulipalosta.
Ne samat mammat olisivat vaan juosseet palavasta talosta ulos ja odottavat, että naapurit pelastavat pilluhedelmät.
Aggressiivisimmat kommentit ketjussa tulevat "ihmisrakkailta".
🥱
Minulle leivänpaahdin on tärkeämpi kuin yksikään ihminen tai eläin. Otan sen kainalooni ja heiluttelen mennessäni.
t. moraalinen relativisti, jota ei koske lait tai mikään yhteinen moraalikoodisto 😊
Vierailija kirjoitti:
Aggressiivisimmat kommentit ketjussa tulevat "ihmisrakkailta".
🥱
Minä olen nähnyt monen "eläinrakkaan" olevan valmis valitsemaan lapsen kuoleman ja uhrata lapsi koiran takia, en ihan hirveästi arvosta vaikka olisi sanottu lempeällä äänellä. Oikeastaan tekee vaan hitonmoisen sairaammaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä antaa minulle vahvistusta siitä, että suuri osa "eläinihmisistä" on todellisuudessa sekopäitä.
Niin? Oma rakas lemmikki menee monilla muiden edelle
Jep ja on sekopäistä. Lemmikki on käytännössä ihmisensä orja. Yleensä hyvin pidetty orja, mutta orja kuitenkin. Pidän tällaista kiihkoilevaa lemmikin omistamista hyvinkin kaksinaismoralistisena konseptina, jossa toisaalta halutaan omistaa eläimiä ja näin asettua niiden yläpuolelle. Ollaan asemassa, jossa päätetään sen elämästä ja kuolemasta, mutta toisaalta kuitenkin joissain tilanteissa itsekkäästi nostetaan se ihmisten tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä on paljon kateellisia ihmisiä, kun pitää kyseenalaistaa ihmisen rakkaus lemmikkiä kohtaan.
Suhtaudun erittäin skeptisesti ihmisiin, jotka eivät pysty kokemaan rakkautta eläintä kohtaan. En oikeastaan pidä heitä edes ihmisinä.
Minä en ikinä luottaisi ihmiseen, jolle eläimet menevät henkeä uhkaavassa tilanteissa ihmisten ohi. Ja minä pidän eläimistä, en halveksi niitä.
Sulla on oikeus ajatella niin. Muita et voi pakottaa ajattelemaan samalla tavalla. :)
En todellakaan voi ja siksi tämä onkin ihan silmiä avaava keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Koirahulluilla on uusi taso, jossa koirat ovat lapsia arvokkaampia. :D Huh huh! Onneksi näitä sekopäitä ei ole omassa lähipiirissä.
Miksi ihmeessä vieras lapsi olisi omaa rakasta perheenjäsentä arvokkaampi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko minä halutessani pelastaa leivänpaahtimen lapsen tai eläimen sijasta, koska minua ei voi pakottaa ajattelemaan samalla tavalla? 😊
Kaljat pelastaisin eka, sitten vasta vaimon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko minä halutessani pelastaa leivänpaahtimen lapsen tai eläimen sijasta, koska minua ei voi pakottaa ajattelemaan samalla tavalla? 😊
Tietenkin saat. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä vieras lapsi olisi omaa rakasta perheenjäsentä arvokkaampi?
Hei, pelastaisitko koirasi vai kaukaisen serkkusi palosta?
Vierailija kirjoitti:
En keksi yhtäkään syytä, miksi lemmikkini olisivat samassa rakennuksessa naapureiden lasten kanssa. Elleivät joskus 10 vuoden päästä teini-iässä keksi murtautua meille.
Molemmat talot on tulessa?
Meillä on sellainen paskanaapuri, että valinta olisi harvinaisen helppo. Pelastaisin ennemmin vaikka hyttysen kuin tekisin naapurille palveluksen.