Jos pitäisi pelastaa palavasta talosta naapurin vieras lapsi vai oma koirasi/muu lemmikki, kumman valitset?
Itse valitsen ehdottomasti oman koirani. Koira on mun perheenjäsen, naapurin vieras ihminen ei.
Kommentit (1362)
Vierailija kirjoitti:
"Miksi täytys ajatella jotain yhteisöä? Ihmisiä on pilvin pimein maailmassa. Keskityn pelastamaan omat rakkaani."
Kyyninen sadisti siellä.
Ei ole olemassa mitään yhteisöjä nykyaikana. Luonnollisesti pelastaisin koirani kuin huutavan naapurin kersan
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään pelastaa yhtäkään lemmikkiä missään olosuhteissa tuollaisessa tilanteessa. Jos eläin ei tajua karata itse, niin olkoot sitten siellä. Ihan oikeasti, eläin ei ole oikein kunnossa, jos se ei tajua paeta tulipaloa jo hyvissä ajoin ennen ihmistä.
Onpa typerä kommentti. Miten kuinka tahansa viisas koira pakenee esim.kerrostaloasunnosta, jossa ikkunat ja ovet on lukossa. Koiralle ei kasva siivet että vois lentää ikkunasta ulos tai murra paksua puu ovea.
Ihminen ei ole kunnossa jos näin luulee.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään pelastaa yhtäkään lemmikkiä missään olosuhteissa tuollaisessa tilanteessa. Jos eläin ei tajua karata itse, niin olkoot sitten siellä. Ihan oikeasti, eläin ei ole oikein kunnossa, jos se ei tajua paeta tulipaloa jo hyvissä ajoin ennen ihmistä.
Toivottavasti suakaan ei kukaan pelasta, jos olet loukkaantunut etkä pääse ulos.
"AV-mammojen hyperventiloinnista huolimatta se ei itse asiassa mene niin päin, että lemmikeistään välittävät ihmiset potkisivat lapsia pois tieltä kriisin sattuessa."
Mutta kun tässä nyt nimenomaan kysytään, että tekisi vastaajat niin :D ja monet vastaa, että kyllä :D niin pointtisi nyt vähän ontuu.
Joko ny taas tämä sama jäkätys? No, onhan siitä viimeisestä jo vähän aikaa.
Tätä kinaa sitten taas kestääkin muutama tuhat sivua. 🙄
Selvästi tarvitaan riuskoja miehiä joilla ei ole lemmikkejä ja vpk myös. Ja sammutusvälineitä, vaahtoja.
Vierailija kirjoitti:
Samoin ajattelen lapsista. Jos lapsi ei osaa avata ovea ja poistua ulos turvaan, palakoon sinne.
Nuo lakikirjojen heiluttajat saa itse juosta pelastamaan sen lapsen, mä kaappaan mukaan koirani. Toisaalta ei tule tilannetta jossa oma koirani olisi jostain syystä samassa paikassa naapurin lapsen kanssa. Joten mitä vihtua nämä esimerkit. Jos tilanteessa olisi joku muu niin tervemenoa palavaan taloon, jollei muita niin kukaan ei tiedä pelatusjärjestystä ja syytä jälkikäteen että mitä vihtua. Ihan tyhmiä esimerkkejä.. jos olisi kyse palavasta rivitalosta tai kerrostalosta niin se naapurin lapsi ei yhäkään olisi meillä vaan omassa kotonaan joten yhä kaappaisin koirani enkä suinkaan juoksisi naapuuriin pelastamaan muita. Palomiesten hommaa. Missä sitäpaitsi ne naapurin vanhemmat tässä taas olisi. Miksi se lapsi on yksin ja jää naapurin vieraan ihmisen pelastettavaksi. Tämä on samanlainen kuin se esimerkki rannasta, kumman pelastat omani, koirani. Aina ennen ketään teistä.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin ketjusta huomaa, että suurin osa koiranomistajista on sairaita psykopaatteja.
Tämä totuus ei kelpaa koiranomistajille. Ensin hoetaan kuorossa KOIRA KOIRA KOIRA ja sitten kun sanotaan, mitä se tarkoittaa, niin suututaan. Usuttakaa nyt ne rakit puremaan naapuria, kun kerran mieli tekee kovasti!
Pelastaisin lapsen. Surisin lemmikkiä ja käsittelisin asiaa pitkään terapiassa. Tuntisin todellista vihaa varmaan pitkään maailmankaikkeutta kohtaan kun asiat jollain kummallisella tavalla päätyi niin järjettömään ja hirvittävään tilanteeseen. Mutta sitten muistaisin, että lapsesta voi tulla vailla palomies tai eläinlääkäri, joka sitten voi puolestaan auttaa lukemattomia muita eläimiä, ja se lohduttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin ajattelen lapsista. Jos lapsi ei osaa avata ovea ja poistua ulos turvaan, palakoon sinne.
Siis jotkut lapset jopa itse aloittelevat niitä tulipaloja. Ne haluavat sitä itse!
Vierailija kirjoitti:
"AV-mammojen hyperventiloinnista huolimatta se ei itse asiassa mene niin päin, että lemmikeistään välittävät ihmiset potkisivat lapsia pois tieltä kriisin sattuessa."
Mutta kun tässä nyt nimenomaan kysytään, että tekisi vastaajat niin :D ja monet vastaa, että kyllä :D niin pointtisi nyt vähän ontuu.
No ensinnäkin, AV-ketju ei ole tositilanne. Ja toisekseen, tämä hypoteettinen epärealistinen kysymys oli, pelastatko oman rakkaan koiran vai tuntemattoman lapsen. Oma koira on lähellä, monella ehkä juuri nyt vieressä palstaa selatessa. Mitä oikeasti odotat heidän tuntevan tuollaista ajatellessaan?
Ne, jotka oikeasti tallovat ja potkivat muita pois tieltään tekevät niin pelastaakseen itsensä eikä koiransa. Valitettavasti näin käy usein kriisitilanteissa. Osa porukasta ei välitä kenenkään muun hengestä kuin omastaan, ja siinä riehuessaan pilaavat usein muidenkin mahdollisuudet pelastautua järjestelmällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin ketjusta huomaa, että suurin osa koiranomistajista on sairaita psykopaatteja.
Tämä totuus ei kelpaa koiranomistajille. Ensin hoetaan kuorossa KOIRA KOIRA KOIRA ja sitten kun sanotaan, mitä se tarkoittaa, niin suututaan. Usuttakaa nyt ne rakit puremaan naapuria, kun kerran mieli tekee kovasti!
Ootko pikkasen tyhmä?
Eläimet ensin. Naapurin pentu jääköön sinne niin on yksi häiriintynyt tulevaisuuden riesa ja rasite vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Pelastaisin lapsen. Surisin lemmikkiä ja käsittelisin asiaa pitkään terapiassa. Tuntisin todellista vihaa varmaan pitkään maailmankaikkeutta kohtaan kun asiat jollain kummallisella tavalla päätyi niin järjettömään ja hirvittävään tilanteeseen. Mutta sitten muistaisin, että lapsesta voi tulla vailla palomies tai eläinlääkäri, joka sitten voi puolestaan auttaa lukemattomia muita eläimiä, ja se lohduttaisi.
Voi tulla myös pyromaani tai alkoholi joka sammuu kesken kun yrittää paistaa hellalla yön pikkutunneilla kenkiään ruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Missä tässä on kysytty, potkisitko lapset pois tieltä pelastautuessasi?
Vierailija kirjoitti:
Tietysti lemmikkini. Kakaroita tulee nussimalla lisää.
niin niitä koiriakin
Todella tyhmä kysymys ap:lta, että kumpi kampi? En itse menisi palavaan taloon, koska oma henki myös kyseessä. Soitan palokunnan paikalle. Ja todella typerää kysyä edes, että pelastatko koiran tai naapurin lapsen? Taas näitä ilkeitä aloituksia, kun koiran vihaaja näitä aloituksia tekee. Aikaisemmin teki aloituksen, pelastatko koirasi tai vieraan lapsen hukkumasta? Ap voisi vähän keskittyä siihen omaan lapseen, jos on lähellä vettä ja menee itse uimaan ja jos oma pieni lapsi lähellä vettä. Ja kyselee vierailta ihmisiltä taas jälleen kerran tätä yhtä ja samaa? Missä se ap:n oma moraali on, eli siis koiran vihaaja ap? Ja kuinka monta tapausta ap on nähnyt oikeassa elämässä, että lapsi pelastetaan ennen koiraa, kun koirat osaavat toki uida. Mutta keksi nyt aloituksen palavasta talosta, että pelastatko koiran tai lapsen? Kuinka monta aloitusta ap taas keksii, jossa koiraa ja lasta vertaillaan keskenään? Onko seuraavaksi tulva, maanjäristys, tai jokin muu koiraan vihaaja aloitus?
Heittäisin kissat rappuun ja saisivat itse hankkiutua ulos ja menisin sinne naapuriin hakee sen lapsen, jos palon alku olisi vasta pieni. Riskiä en ottaisi, että menehtyisin itse.