Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pitäisi pelastaa palavasta talosta naapurin vieras lapsi vai oma koirasi/muu lemmikki, kumman valitset?

Vierailija
04.08.2025 |

Itse valitsen ehdottomasti oman koirani. Koira on mun perheenjäsen, naapurin vieras ihminen ei. 

Kommentit (1362)

Vierailija
21/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eläin voi olla perheenjäsen. Onko sillä sitten myös sotu ja virallinen osoite?

En kaipaa ketään ulkopuolista määrittelemään kuka on perheenjäseneni. Jos ja kun koen, että lemmikki on perheenjäsen niin silloin se on perheenjäsen.

Vierailija
22/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt vanhemmat, joiden lapsi on kuollut, ja koiran omistajia, joilla on koira kuollut. Aivan selkeä juttu, että pelastaisin aina lapsen. Vaikka totta kai meidän koira on rakas meille, mutta siitä me selvitään 100 %:n varmuudella äärettömän paljon helpommin, kuin naapuri lapsensa menettämisestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että naapuri pelastaa itse perheenjäsenensä. En menisi naapurin palavaan asuntoon.

Vierailija
24/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen pelastaisin. Olisihan se kauhea paikka, mutta ihan jo lakikin velvoittaa. Tosin minulla moraali myös

Itselläni on koira kyllä, mutta näin ihan ehdottomasti. Myös oletan, että naapuri pelastaisi lapseni tai minut koiransa sijaan.

Vierailija
25/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on minulle ja miehelleni todella rakas, mutta pelastaisimme silti naapurin lapsen.

Vierailija
26/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille lemmikki on rakas ja läheinen perheenjäsen. Kun kyseessä on vieras lapsi, johon ei ole mitään tunnesidettä, tottakai tunneside ohjaa pelastamaan ensin oman lemmikin. 

Vierailija
27/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tietysti. Hirveät kauhunhetket pienellä kuolla yksin ja hädissään. Koira ei tajua omaa kuolevaisuuttaan, vaikka varmasti tulipalossa myös pelkäisi.

Vierailija
28/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairas kysymys. Ihmishenki menee aina edelle. 

Mitäs jos se naapurin lapsi on kouluampuja joka tappanut viattomia luokkakavereitaan? Meneekö kaiken edelle?

Kysyttiin naapurin vieraasta lapsesta, pitääkö alkaa arpomaan onko mahdollisesti koulusurmaaja vai ei ennen kuin pelastaa koska sellaista ei vieraasta tietäisi?

Vierailija
29/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen pelastaisin. Olisihan se kauhea paikka, mutta ihan jo lakikin velvoittaa. Tosin minulla moraali myös

Itselläni on koira kyllä, mutta näin ihan ehdottomasti. Myös oletan, että naapuri pelastaisi lapseni tai minut koiransa sijaan.

Ei laki velvoita sinua siihen, että pelastat ensin lapsen eikä velvoita, että ylipäätään menet palavaan asuntoon. Laki velvoittaa sinua soittamaan 112.

Vierailija
30/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman heitteillejätöstä saa suuremman tuomion? Se ratkaisee.

Vierailija
31/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle koira on omaa miestäkin tärkeämpi eli ketään vierasta ihmistä en kyllä ennen koiraani pelastaisi. Miehestä en ole täysin varma, pelastaisiko minut vai koiran ensin, mutta ei ainakaan vierasta lasta. Veljeni lapset ovat poikkeus, heidät todennäköisesti pelastaisin ennen koiraa ja veljeni tai hänen vaimonsa myös, koska en haluaisi lasten menettävän vanhempiaan.

Vierailija
32/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala tekemään sellaisia sankaritekoja missä todennäköisesti kuolisin itsekkin, eli en kumpaakaan.

Vierailija
33/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tietenkin.

Vierailija
34/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olisiko se muu lemmikki myös oma? Menisi vaikeaksi, oma koira vai oma kissa siis. Ehkä koira. Kissalla on yhdeksän henkeä, se keksisi miten päästä pois.

Vierailija
35/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän tutkittiin jo vuosikymmeniä sitten että oma lemmikki pelastetaan naapurin lapsen sijasta. Olen niin pettynyt ihmisiin! 

Vierailija
36/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tietysti sen lapsen, vaikka lemmikit onkin myös viattomia ja rakkaita 

Vierailija
37/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lemmikki tietysti, mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. 

Vierailija
38/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa palaa vain kaikki. Heittää lisä koirat ja lapset mukaan, jotta palavasta talosta kuuluva koirien ja lasten itkuvirsi kuulostaa paremmalta

Vierailija
39/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset vaikka ois vähä vä riäkin. Elukat on elukoita

Vierailija
40/1362 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen n 6-kymppinen astmaatikko, en syöksyisi mihinkään palavaan rakennukseen. Olisin haitaksi vaan.  Jos omassa kodissa syttyisi palo, pyrkisin ottamaan koirani mukanani ulos tietysti.

Kun lapset oli pieniä, opetin heitä, että jos syttyisi tulipalo niin tärkeintä on lapsien päästä ulos. Ei saa alkaa etsimään koiria vaan tehtävänä on mennä ulos.

Itse olisin hakenut omat lapseni vaikka räjähteiden keskeltä toki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän