Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa, että lääkityksen sivuvaikutuksina on "saattaa aiheuttaa painonnousua"

Vierailija
04.08.2025 |

Lihottaako se nappia painamalla, pienentää metabolismin johonkin 200kcal päivässä vai mikä juttu. 

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen alkaa syömään liikaa vähän niin kuin emakko sika. Jos on tahdon voimaa niin paino ei nouse vaikka tekisi mieli syödä. Siksi lihavat ovat mieleltään heikkoja ihmisiä vähän niin kuin vajaa älyiset lapset.

Vierailija
42/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se lääke lihota, ruoka lihottaa. Vaikuttaa tietysti leptiiniin ja greliiniin mutta ne ovat vain hormoneja, ihmisen mieli siitä on vastuussa mitä tapahtuu.

Ei se nyt ihan niin ole. Jos on koko ajan nälkäinen, niin on vaikeampi olla syömättä, kuin jos syömisestä tulee kylläiseksi ja nälkä ei tule heti.

Nälkä on tunne siinä missä ilo tai suru, kyllä se menee ohi ajallaan.

No ei se kyllä ole. Jossain vaiheessa on pakko syödä, jos meinaa hengissä pysyä, vaikka pitkään sitä jotkut pystyy kitumaan pelkällä vesikuurillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle yksi lääkäri joskus jankutti että lääke ei lihota vaan lisää ruokahalua mikä lisää sitten painoa kun itse syö enemmän. Olin että ööh, jos lääke lisää ruokahalua mikä johtaa syömisen lisääntymiseen ja sitten lihomiseen niin silloinhan lääke lihottaa. Lääkäri oli että sinun pitää sitten vaan syödä vähemmän. Jäi kyllä ne hormonit sitten hankkimatta. Ei ole muuten mitään painonhallinnan ongelmia niin ei houkuttanut ajatus että pitäisi kärvistellä jossain kyltymättömässä nälässä että saisi painon nousua estettyä.

Oikeassahan tuo oli.

Jos lääke muuttaa näläntunnetta mikä voi  johtaa ylensyömiseen, miten se muka ei ole nimenomaan lääkkeen vaikutus? Kun nälän tunne ilman lääkettä on normaali?

Lääke lisää ruokahalua, ei se lihota. Vain ylensyönti lihottaa.

Sittenhän mikään lääke ei laihdutakaan, mutta oudosti on olemassa laihdutuslääkkeitä. 

Vierailija
44/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lääke lisää ruokahalua, vaan lääke hidastaa aineenvaihduntaa. Aineenvaihdunnan hidastumisen seurauksena kulutat vähemmän, ja se voi johtaa lihomiseen. Mutta se lääke ei lihota.

Jos lääkkeen sivuvaikutuksena on lihominen, niin kyllä se lihottaa.

Vierailija
45/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ruokahalua ja varsinkin makean ja hiilareiden tarve lisääntyy. Pojan ADHD lääke aiheutti lähes 30 kg painonnousun vain 8 kuukaudessa. Kun lääkitystä vaihdettiin, niin nyt on taas poika normimitoissa 185 cm ja 79 kg. Pahimmillaan paino oli tosiaan 110 kg.

Vierailija
46/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lisätä ruokahalua, mutta voi lisätä painonnousua myös siten, että kerryttää nestettä ja neste ei poistu normaalisti. Tästä syystä monella on käytössä nesteenpoistolääkkeitä erikseen.  

Nesteen kertyminen ei ole lihomista, vaikka se nostaakin painoa. 

Painon noususta tässä oli puhekin eikä lihomisesta.

Vierailija
47/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupesin syömään psykoosilääkettä ja paino nousi 15kg. Varsinkin illalla ahmiminen on jotain ihan järkyttävää. Olin ennen todella hoikka ja söin vähän.

Ylensöit itsesi lihavaksi. Älä lääkettä painonnoususta syytä.

Ole itse syömättä jos on kamala nälkä ja homo koko ajan.

Soisin teille kaikille muutaman kuukauden antipsykootti / trisyklinen masennuslääke-kuurin ja katsokaa mitä kropalle tapahtuu.

Aika moni nykyään on joutunut syömään ketipinoria tai muuta psykoosilääkettä, kaikki on inhonneet sitä zombie-oloa ja lihoneet. Ystävä on ollut pari vuotta mirtazapinilla eikä häntä meinaa tunnistaa. On kasvissyöjä eikä mässäile mutta paisuminen on surullista.

Mulla ainakin se syömishimokin oli täysin ylivoimaista, jotenkin ymmärrän nistejä nyky

Outoa että kyseenalaistetaan joidenkin lääkkeiden tai hormonien tai sairauksien lihottava vaikutus, mutta lääkkeistä tai sairaksista johtuvaa laihtumista ei. 

Vierailija
48/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupesin syömään psykoosilääkettä ja paino nousi 15kg. Varsinkin illalla ahmiminen on jotain ihan järkyttävää. Olin ennen todella hoikka ja söin vähän.

Soisin teille kaikille muutaman kuukauden antipsykootti / trisyklinen masennuslääke-kuurin ja katsokaa mitä kropalle tapahtuu.

Aika moni nykyään on joutunut syömään ketipinoria tai muuta psykoosilääkettä, kaikki on inhonneet sitä zombie-oloa ja lihoneet. Ystävä on ollut pari vuotta mirtazapinilla eikä häntä meinaa tunnistaa. On kasvissyöjä eikä mässäile mutta paisuminen on surullista.

Mulla ainakin se syömishimokin oli täysin ylivoimaista, jotenkin ymmärrän nistejä nyky

Joten se ylensyönti lihottaa, niin kuin itsekin totesit.

Vierailija
49/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vaihtoehtoa:
1. Lisää ruokahalua mm. suolan, rasvan ja makean nälkää
2. Hidastaa metabolismia
3. Tappaa hyviä mikrobiejä suolistossa

Vierailija
50/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin se syömishimokin oli tä

kamala nälkä ja homo koko ajan

Vierailija
51/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen alkaa syömään liikaa vähän niin kuin emakko sika. Jos on tahdon voimaa niin paino ei nouse vaikka tekisi mieli syödä. Siksi lihavat ovat mieleltään heikkoja ihmisiä vähän niin kuin vajaa älyiset lapset.

Sulle ei ole vielä opetettu yhdyssanoja?

Vierailija
52/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala homo🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän