Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa, että lääkityksen sivuvaikutuksina on "saattaa aiheuttaa painonnousua"

Vierailija
04.08.2025 |

Lihottaako se nappia painamalla, pienentää metabolismin johonkin 200kcal päivässä vai mikä juttu. 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka söisit saman verran kuin aikaisemmin, niin lääkkeen vaikutuksesta paino nousee.

Älä valehtele.

Vierailija
22/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka söisit saman verran kuin aikaisemmin, niin lääkkeen vaikutuksesta paino nousee.

Älä valehtele.

En valehtele. Kokemusta on. Terveydenhoitaja jopa kauhisteli vähäsitä syömistäni. Kun vieroittauduin lääkkeestä, paino palasi normaalilukemiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aiheutti jäätävän nälän, makeanhimon ja suolen toiminta hidastui puoleen. Hetkessä tuli reilu 10kg lisää. Syytän siitä itseäni, peilistä löytyy se kaveri joka lappasi mätöt suuhun ja makoili sohvalla.

M42

Vierailija
24/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele.

En valehtele. Kokemusta on. Terveydenhoitaja jopa kauhisteli vähäsitä syömistäni. Kun vieroittauduin lääkkeestä, paino palasi normaalilukemiin.

Mietin vain, kun normijantteri aliarvioi päivittäiset kalorinsa varmaan lähemmäs 30-40%, mitenkä käy silloin kun lääke sotkee nälkähormonit ja impulsiivisuuden

Vierailija
25/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin syömään psykoosilääkettä ja paino nousi 15kg. Varsinkin illalla ahmiminen on jotain ihan järkyttävää. Olin ennen todella hoikka ja söin vähän.

Vierailija
26/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle yksi lääkäri joskus jankutti että lääke ei lihota vaan lisää ruokahalua mikä lisää sitten painoa kun itse syö enemmän. Olin että ööh, jos lääke lisää ruokahalua mikä johtaa syömisen lisääntymiseen ja sitten lihomiseen niin silloinhan lääke lihottaa. Lääkäri oli että sinun pitää sitten vaan syödä vähemmän. Jäi kyllä ne hormonit sitten hankkimatta. Ei ole muuten mitään painonhallinnan ongelmia niin ei houkuttanut ajatus että pitäisi kärvistellä jossain kyltymättömässä nälässä että saisi painon nousua estettyä.

Oikeassahan tuo oli.

Jos lääke muuttaa näläntunnetta mikä voi  johtaa ylensyömiseen, miten se muka ei ole nimenomaan lääkkeen vaikutus? Kun nälän tunne ilman lääkettä on normaali?

Vierailija
27/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tarkoittaako käytännössä että pitää opetella sietämään jatkuvaa nälän tunnetta tai muuten tulee syötyä liikaa.8

Voit valita ihan itse. Joka tapauksessa vain ylensyönti lihottaa, ei lääke.

Siis?

Oikeesti ja ihan vakavissasi tuollaista päästelet?

Luepa fysiologiaa.

Vierailija
28/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle koitetaan niitä masennuslääkkeitä (SSRI, SNRI, TCA) syöttää johonkin ei-akuuttiin mielentilaan, ehdit vielä olla aloittamatta. Ei ole sen arvoista. Voit kärsiä loppuelämäsi PSSD:stä.

Vierailija
29/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupesin syömään psykoosilääkettä ja paino nousi 15kg. Varsinkin illalla ahmiminen on jotain ihan järkyttävää. Olin ennen todella hoikka ja söin vähän.

Ylensöit itsesi lihavaksi. Älä lääkettä painonnoususta syytä.

Vierailija
30/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tarkoittaako käytännössä että pitää opetella sietämään jatkuvaa nälän tunnetta tai muuten tulee syötyä liikaa.8

Siis?

Oikeesti ja ihan vakavissasi tuollaista päästelet?

Luepa fysiologiaa.

Energia mitä et kuluta varastoituu kehoon. Menikö jotain ohi?

Vierailija
31/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lisätä ruokahalua, mutta voi lisätä painonnousua myös siten, että kerryttää nestettä ja neste ei poistu normaalisti. Tästä syystä monella on käytössä nesteenpoistolääkkeitä erikseen.  

Vierailija
32/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle yksi lääkäri joskus jankutti että lääke ei lihota vaan lisää ruokahalua mikä lisää sitten painoa kun itse syö enemmän. Olin että ööh, jos lääke lisää ruokahalua mikä johtaa syömisen lisääntymiseen ja sitten lihomiseen niin silloinhan lääke lihottaa. Lääkäri oli että sinun pitää sitten vaan syödä vähemmän. Jäi kyllä ne hormonit sitten hankkimatta. Ei ole muuten mitään painonhallinnan ongelmia niin ei houkuttanut ajatus että pitäisi kärvistellä jossain kyltymättömässä nälässä että saisi painon nousua estettyä.

Oikeassahan tuo oli.

Jos lääke muuttaa näläntunnetta mikä voi  johtaa ylensyömiseen, miten se muka ei ole nimenomaan lääkkeen vaikutus? Kun nälän tunne ilman lääkettä on normaali?

Lääke lisää ruokahalua, ei se lihota. Vain ylensyönti lihottaa.

Vierailija
33/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi lisätä ruokahalua, mutta voi lisätä painonnousua myös siten, että kerryttää nestettä ja neste ei poistu normaalisti. Tästä syystä monella on käytössä nesteenpoistolääkkeitä erikseen.  

Nesteen kertyminen ei ole lihomista, vaikka se nostaakin painoa. 

Vierailija
34/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääke lisää ruokahalua, vaan lääke hidastaa aineenvaihduntaa. Aineenvaihdunnan hidastumisen seurauksena kulutat vähemmän, ja se voi johtaa lihomiseen. Mutta se lääke ei lihota.

Vierailija
35/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääke lisää ruokahalua, ei se lihota. Vain ylensyönti lihottaa.

Kai ymmärrät, että tällä logiikalla myöskään rasva ei lihota, koska lihominen on ainoastaan seurausta siitä mitä keho tekee rasvalle syömisen jälkeen ja siitä seuraava biologinen ketjureaktio. Samoin kuin lääkkeen aiheuttama painonnousu voi olla seurausta siitä mitä keho tekee kyseiselle lääkkeelle ja millainen biologinen ketjureaktio siitä aiheutuu. 

On olemassa ihmisiä joilla ruuasta saatu rasva imeytyy ohutsuolesta todella huonosti ja enimmäkseen rasva menee läpi luonnollista tietä. Tällöin rasva ei lihota näitä ihmisiä mutta tarkoittaako se sitä että voimme julistaa nämä henkilöt mitaksi johon kaikkia muita verrataan ja todeta että rasva ei lihota koska heidän kehonsa ei varastoi rasvaa ja on muiden ihmisten omaa syytä että heidän suolistonsa imeyttää ruuassa olevaa rasvaa tehokkaammin? 

Vierailija
36/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hyvin yleiset (voi esiintyä yli 1 käyttäjällä 10:stä):

huimaus (voi johtaa kaatumiseen), päänsärky, suun kuivuminen

uneliaisuus (tämä voi hävitä Ketipinorin käytön jatkuessa) (voi johtaa kaatumiseen)

Ketipinor-hoidon lopettamisesta johtuvat oireet, kuten unettomuus, pahoinvointi, päänsärky, ripuli, oksentelu, heitehuimaus ja ärtyvyys. Asteittainen lopettaminen vähintään 12 viikon aikana on suositeltavaa.

painonnousu

epänormaalit lihasliikkeet. Tällaisia ovat vaikeus liikkeiden aloittamisessa, vapina, levottomuus tai lihasjäykkyys ilman kipua.

muutokset tietyissä rasva-arvoissa (triglyseridit ja kokonaiskolesteroli).

Yleiset (voi esiintyä enintään 1 käyttäjällä 10:stä):

nopea pulssi

sydämentykytys, hakkaus tai muljahtelu

ummetus, ruoansulatusvaivat

voimattomuus

käsien tai jalkojen turvotus

matala verenpaine, etenkin ylösnoustessa. Tämä voi aiheuttaa huimausta tai heikotusta (voi johtaa kaatumiseen).

korkea verensokeri

näköhäiriöt

epänormaalit unet ja painajaiset

lisääntynyt ruokahalu

ärtyisyys

puhekyvyn ja puheen häiriöt

itsemurha-ajatukset ja masennuksen paheneminen

hengenahdistus

oksentelu (lähinnä iäkkäillä)

kuume

muutokset veren kilpirauhashormonipitoisuuksissa

tietyn tyyppisten verisolujen määrän pieneneminen

verestä mitattavien maksaentsyymien määrän suureneminen

prolaktiinihormonin pitoisuuden suureneminen veressä. Prolaktiinihormonin pitoisuuden suureneminen veressä voi harvoissa tapauksissa aiheuttaa:

rintojen turpoamista miehillä ja naisilla ja odottamatonta maidonvuotoa

kuukautisten poisjäämistä tai epäsäännöllisyyttä naisilla."

Kyseessä se kuuluisa ketipinor jota syötetään joka vaivaan nykyään. Se vaikuttaa rasva-arvoihin ja aivolisäkkeeseen ja hormonitoimintaan, monilla on puhjennut diabetes, vaikuttaa kilppariin ja aiheuttaa väsymystä. Vaikka ei söiskään, niin se tekee muutoksia kehossa.

Mulla se sai aikaan sydämen muljahteluita, väsymystä ja nuutuneisuutta enkä jaksanut urheilla enää kovilla sykkeillä, juoksulenkit vaihtui kävelyyn. Lopetin tuon takia kun en pystynyt liikkumaan täysillä tehoilla eikä ne sivuvaikutukset väistyneet.

Mulle sitä syötetään unettomuuteen. Miten mä urheilen siinä ketipinor-koomassa kun kävelykin tuntuu rankalta?

Tää on jotenkin outoa ettei aikuiset ihmiset tajua, että jos lääke vaikuttaa psyyken ja hormonitoimintaan (e-pillerit) niin miten ihmeessä se voi edes olla vaikuttamatta painoonkin?

Vierailija
37/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se antaa mammoille luvan alkaa herkutteleen aamusta iltaan  ja lihomaan.  (vaikkei sitte ees söis koko lääkettä ,saa sitä syyttää kuitenki loppuiän).

Vierailija
38/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nesteen kertyminen ei ole lihomista, vaikka se nostaakin painoa. 

Eihän aloituksessa puhutaan lihomisesta, vaan painonnoususta.  

Vierailija
39/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole itse syömättä jos on kamala nälkä ja homo koko ajan.

Soisin teille kaikille muutaman kuukauden antipsykootti / trisyklinen masennuslääke-kuurin ja katsokaa mitä kropalle tapahtuu.

Aika moni nykyään on joutunut syömään ketipinoria tai muuta psykoosilääkettä, kaikki on inhonneet sitä zombie-oloa ja lihoneet. Ystävä on ollut pari vuotta mirtazapinilla eikä häntä meinaa tunnistaa. On kasvissyöjä eikä mässäile mutta paisuminen on surullista.

Mulla ainakin se syömishimokin oli täysin ylivoimaista, jotenkin ymmärrän nistejä nykyään kun sitä on vaan pakko vetää jotain.

Vierailija
40/52 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos todella hoikka lihoaa 15kg, ei hänestä tulee lihavaa, pullukka ehkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi