Miksei vähävaraiset ihmiset mene mustikkaan ja myy niitä?
Itse olen ollut aamusta mustikassa, nyt juon kahvia ja istun kivellä. Kohta taas poimin, pian on sanko täynnä. =)
Kommentit (49)
Koko viime viikon keräsin mustikoita. Tienasin ihan hyvät rahat työttömälle. Lähes sama verran kuin työttömyysraha on. Harmi kun mustikkapaikat on aika kaukana nii en saa kyytiä sinne usein koska muuten menisin keräämään joka päivä. Mutta kalastan paljon ja myyn myös kalaa. Voin tienata 300-500 euroa viikossa kalaa myymällä.
Autoton ihminen ei montaa ämpäriä päivässä pysty kantamaan.
No tosi moni menee, jos on kulkupeli ja tietää paikat. Veljen kaveri poimii satoja litroja joka vuosi. EI hänen tarvitse välittäjille poimia kun saa suoria tilauksia vanhuksilta ja kiireisiltä työssäkäyviltä. Kulkee polkupyörällä tai joskus joku itselleen poimiva ottaa mukaan sitä vastaan että neuvoo paikat. Veli ei itse pääse - minulta saa meidän mustikat, mutta tietää paikat ja kuljettaa välillä mutta aina ei veljen aikatauluihin sovi (esim. lääkärikäyntiä) tai terveys on niin heikko ettei jaksa.
Aika moni ulkkaritaustainen tekee niin.
Vierailija kirjoitti:
Eikä pääse sinne apajille, jos asuu kaupungissa.
Kohtaan mieluummin Kelan tädin kuin metsän karhun.
M
No miksi ootte niin avuttomia että ei minnekään muka pääse?
Kyllähän miljonäärinkin varallisuus lisääntyisi, jos viitsisi kerätä mustikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörän peräkärry ja kupoliteltta torista ei paljoa maksa. Asuu metsässä, kerää 10 ämpäriä täyteen ja polkee kotio.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän miljonäärinkin varallisuus lisääntyisi, jos viitsisi kerätä mustikoita.
Sinulle ei siis mustikanpoimita maistu?
Meillä ainakin niin vähän mustikoita, että mieluummin otan rahat kelasta.
Oon aiemmin kerännytkin mutta pakko tunnustaa etten näillä helteillä oo jaksanut liikahtaakaan
Ap istuu nytkin Jakomäen ostarilla ja odottaa että lähiöbaari aukeaisi eikä missään mustikoita ole poimimassa.
Pyörällä niitä on vaikea kuljettaa ja lähimetsät on jo kerätty. Itsekin keräsin sieltä muutamia litroja. Mustikanmyyjillä on valmiit verkostot ja asiakkaat. Ei kukaan osta tuntemattomalta kerääjältä kun se on kuitenkin ruoka-aine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörän peräkärry ja kupoliteltta torista ei paljoa maksa. Asuu metsässä, kerää 10 ämpäriä täyteen ja polkee kotio.
No aika monta reissua saa tehdä että saa maksettua polkupyörän,peräkärryn ja teltan kun taitavat maksaa noin 2e/kg mustikasta.
Vierailija kirjoitti:
Pyörällä niitä on vaikea kuljettaa ja lähimetsät on jo kerätty. Itsekin keräsin sieltä muutamia litroja. Mustikanmyyjillä on valmiit verkostot ja asiakkaat. Ei kukaan osta tuntemattomalta kerääjältä kun se on kuitenkin ruoka-aine.
Facebookissa ihmiset ostavat mustikoita. Monella vanhemmalla ihmisellä on rahaa, ja he eivät itse jaksa enää lähteä metsään niitä keräämään.
Eilen sain kolme litraa kahdessa tunnissa käsin poimimalla. En ole köyhä ja voisin ostaa, mutta tykkään poimia ja laatu on varma. Jos asuisin lapsuudenkotini lähellä, minulla olisi siellä työtön tuttu, joka poimii ja on poiminut mm. isälleni kun isä vielä eli.
Yhyy ei ole autoa, ei ole kumisaappaita, ei ole ämpäriä eikä tiedä missä mustikoita kasvaa. On selkäkipeä ja on neliraajaahalvaantunut pyörätuolissa.
Rahaa tulee seinästä ilman mustikoitakin.
AP on typerys joka ei parempaa keksinyt 0/5.
Vähävaraiset ovat vähävaraisia yleensä siksi, että karttavat työntekoa. Marjanpoiminta on työntekoa.
Ei mahdu 😅