Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sellainen nuori teki 90-luvulla, joka ei välittänyt ryyppäämisestä tai festareista?

Vierailija
03.08.2025 |

Mitä silloin on kesällä voinut tehdä?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luki kirjoja, kävi leffassa ja larppasi.

Vierailija
22/59 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukea, kuunnella musiikkia, katsoa elokuvia, harrastaa liikuntaa - ihan normijuttuja. Miksi pitäisi kännätä tai katsoa muiden kännäämistä ja vielä maksaa siitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin romaaneja. Haaveilin. Tein ristipistotöitä. Neuloin. Olin kavereiden luona tai he minun. Kävin kavereiden kanssa ostoksilla ja elokuvissa.

Vierailija
24/59 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin paljon kirjoja, tein käsitöitä, samoilin metsissä, kävin harrastuksiin liittyvillä viikonloppuleireillä. Nintendoa pelasin paljon. 

Maanantai-aamuna oli karmeaa kuunnella yläaste- ja lukioikäisenä, kuinka luokkalaiset oli dokanneet, oksentaneet, menettäneet muistinsa ja osaa olo jopa nähty pantavan, kun olivat sammuneet. 

Ysärin teini

Vierailija
25/59 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festarit on siihenkin aikaan olleet kallista harvojen herkkua. Kyllä suurin osa ysärinuorista on viettänyt kesää kotikaupungissa tai muuten kotikulmilla.

Joka kaupungissa oli omat nuorten ryyppypaikat, nykyisinhän sellaisia ei yhtä selkeästi ole, kun nuorten massaryyppääminen on vähentynyt, sanokaa mitä sanotte.

Vierailija
26/59 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussi.

Vierailija
27/59 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemista, auringonottoa, kavereiden kanssa telttailua, reissuja sukulaisten luo, mopoilua, pyöräretkiä. Ei se ryyppääminen saati festarit olleet mitenkään keskeistä suurelle osalle ysärinuorista. Ne sitten jotka joivat, joivat todella paljon.

Vierailija
28/59 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä. Lienetköhän kuullutkaan moisista?

Ei nuorena kuulu töitä tehdä

Tuossa on salaisuus miksi niin moni haluaa elää tuilla, korvien väli humisee tyhjyyttä.

Vierailija
29/59 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni hankki tietokoneen ja opetteli koodaamaan itsekseen esim pelejä ja monelle näistä tuli siitä myöhemmin ihan ammatti. 

Vierailija
30/59 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä tuli harrastettua ekan tyttöystävän kanssa, aika lailla koko ajan.

Vierailija
31/59 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä jäi nuoruus elämättä.

Vierailija
32/59 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin romaaneja. Haaveilin. Tein ristipistotöitä. Neuloin. Olin kavereiden luona tai he minun. Kävin kavereiden kanssa ostoksilla ja elokuvissa.

Vau...

Vierailija
33/59 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko esimerkiksi harrastuksista kuullut? Tai kavereiden kanssa ajanvietosta ilman juopottelua? Kesälomamatkoista? Juomisen lisäksi on satoja tai tuhansia muita aktiviteetteja, niin yllättävää kuin se ilmeisesti sinulle onkin. Sääliksi käy jos olet juonut koko nuoruutesi koska et muutakaan keksinyt.

Vierailija
34/59 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin sarjakuvalehtiä ja muita lehtiä (pienempänä Villivarsa ja Hevoshullu, isompana MeKaks ja Sinä & Minä), lainasin kirjastosta tosi paljon kirjoja (Neiti Etsivät, Nummenlan ponitallit, niitä kirjasarjoja oli tosi paljon), meillä oli koiria, joita hoidin & lenkitin, kävin uimassa, pyöräilin, leikin pihassa, hypittiin hyppynarua, pyöritin hulavannetta (olin tosi hyvä siinä ja saatoin pyörittää parikin tuntia putkeen ilman että tippui), käytiin mattolaiturilla mattopesulla (mun lemppari lapsuudenkesämuistot :D), kattelin telkkaria (90-luvulla tuli paljon hyviä nuorten sarjoja).

Vierailija
35/59 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin sarjakuvalehtiä ja muita lehtiä (pienempänä Villivarsa ja Hevoshullu, isompana MeKaks ja Sinä & Minä), lainasin kirjastosta tosi paljon kirjoja (Neiti Etsivät, Nummenlan ponitallit, niitä kirjasarjoja oli tosi paljon), meillä oli koiria, joita hoidin & lenkitin, kävin uimassa, pyöräilin, leikin pihassa, hypittiin hyppynarua, pyöritin hulavannetta (olin tosi hyvä siinä ja saatoin pyörittää parikin tuntia putkeen ilman että tippui), käytiin mattolaiturilla mattopesulla (mun lemppari lapsuudenkesämuistot :D), kattelin telkkaria (90-luvulla tuli paljon hyviä nuorten sarjoja).

Ai niin ja sit tietty kuuntelin cd-levyjä ja tutkin LP-levyhyllyä. Lainasin Tampereen pääkirjastosta levyjä, kun siellä oli kattava musiikkiosasto tällaiselle pikkukylän tytölle. Löysin mahtavia bändejä. Katselin lempibändini keikka-vhs-videokasetteja.

Vierailija
36/59 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini 90-luvulla. Ajatus bilettämisestä, alkoholista, ja festareista ahdistus. Asuin maalla, enkä viihtynyt sielläkään. Olisi ollut tyyliin partio, 4h, naisvoimistelijat. Mikään noista ei houkutellut. Lähinnä luin paljon kirjoja ja haaveilin muualle muuttamisesta, seikkailuista ulkomailla ja elämää suuremmista rakkaustarinoista. 

Vierailija
37/59 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samaa kuin kaikkina aikoina muulloinkin, hengailua kavereitten kanssa , autoissa istumista ja ajelua huvikseen, leffat

Vierailija
38/59 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilin, liikuin paljon vesillä, opettelin koodaamaan (no en kyllä kesäisin jaksanut), katsoin elokuvia todella paljon, kuuntelin musiikkia (festarit eivät kiinnostaneet), jne.

Vierailija
39/59 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin interwebsissä jo ysärin alkuvuosista. Ai että oli mahtavaa aikaa, ei ollut normot pilaamassa kaikkea.

Vierailija
40/59 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitti itseään.