Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on halvin hyvä kahvi?

Vierailija
03.08.2025 |

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentti

Vierailija
22/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl emilia classic

Tämä on oikein hyvää, riittoisaa ja halpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhla-Mokka, Kulta Katriina, Saludo, Brazil yms. Ostan sitä mitä järkevään hintaan kulloinkin saa, jos ei saa niin sitten juon mieluummin teetä kuin pahaa kahvia 

Vierailija
24/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruby

Vierailija
25/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coop, alle 3 euroa.

Vierailija
26/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvalla ei hyvää saa.

S-ryhmän henkilökuntamyymälässä kallis merkkikahvi ja halpis kahvi olivat lähes saman hintaisia, kun ne myytiin sisäänostohinta plus muutama prosentti.

Tästä näki, että niiden raaka-aineet, valmistus, pakkaaminen ja kuljetus olivat lähes saman hintaisia keskenään.

Hintaero tuli pelkästään siitä, että toiseen laitettiin kaupassa 50 senttiä lisää ja toiseen 3.50e lisää.

Oikeasti molemmat olivat siis yhtä halpaa sontaa tai yhtä kallista laatukahvia, eli tässä kohtaa tämä sanonta on 100% väärässä!

Vierailija
27/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki normaali kahvi halpaa. 10 € paketti riittää 65 kuppiin. Eli vajaa 16 senttiä kuppi. Onko kallista. Jos on, niin muuta Helsinkiin. Siellä hyvät palkat. Jooko.

Ja sitten jostain kahvilasta vedetään jotain 5e kahveja ohimennen ja valitetaan, että 10e on paketista paljon - miten tyhmä voi ihminen olla?

Vierailija
28/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan noita parin euron kahvipaketteja vaikka minkä näköisellä pakkauksella. Halpaa kahvia on saatavilla kaupoista, mutta onko näistä mikään hyviä?

Itse en ainakaan niin köyhä ole, että näkisin mitään järkeä miettiä muutaman euron säästöä kahvipaketissa. Ihan sama vaikka maksaisi kympin paketti. Ei se silti vuodessa mikään valtava kustannus ole. Kyllä mulla siihen varaa on. Säästän jostain muusta mielummin kuin hyvästä kahvista.

Vierailija
29/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhla-Mokka, Kulta Katriina, Saludo, Brazil yms. Ostan sitä mitä järkevään hintaan kulloinkin saa, jos ei saa niin sitten juon mieluummin teetä kuin pahaa kahvia 

Minä ajattelen näiden olevan niitä huonoja halpiskahveja joita myydään usein tarjouksessa sisäänheittotuotteina. Tosi näiden alapuolella on sitten vielä ne kauppojen oman merkin "lattialta lakaistu" oikein kunnon halpakahvi.

Mielummin maksan sen pari euroa enemmän ihan oikeasti hyvästä kahvista. Ei se kahvikuppia kohden paljoa silti maksa.

Vierailija
30/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coop, alle 3 euroa.

Just juon. Maksoi 6 e puolen kilon paketti (normaalihintaisena). On ihan hyvää.

Vierailija
31/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Coop, alle 3 euroa.

Just juon. Maksoi 6 e puolen kilon paketti (normaalihintaisena). On ihan hyvää.

Onko yhtä hyvää kuin entinen Rainbow? Sehän voitti joitakin vuosia sitten jonkun lehden vaaleapaahtoisten kahvien makutestin, pauligilaiset kahvit jäivät aika kauas tuosta.

Vierailija
32/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelen näiden olevan niitä huonoja halpiskahveja joita myydään usein tarjouksessa sisäänheittotuotteina. Tosi näiden alapuolella on sitten vielä ne kauppojen oman merkin "lattialta lakaistu" oikein kunnon halpakahvi.

Mielummin maksan sen pari euroa enemmän ihan oikeasti hyvästä kahvista. Ei se kahvikuppia kohden paljoa silti maksa.

Onko hyvää kahvia olemassa?

Vierailija
33/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepassa tänään. Kaikkein halvin xtra tai muu vastaava 6€ ja risat. Ne, joiden hinnat nousivat jokin aika sitten 5-6€:sta ->8€ js jo se oli järkytys maksoivat:

11€.

Lähes kaikki hyvät peruskahvit: 10-11€.

😶

Vierailija
34/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coop, alle 3 euroa.

Missä? 6,15e täällä 

Vierailija
35/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvi

Vierailija
36/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl emilia classic

Komppaus tälle. Oikeasti hyvää.

Vierailija
37/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidl emilia classic

Komppaus tälle. Oikeasti hyvää.

Samaa mieltä teidän kanssanne, loistava hinta-laatusuhde. Jos Emilia maistuu liian kitkerältä omaan makuun, kannattaa laittaa mittalusikallisen vähemmän kuin muita kahveja.

Vierailija
38/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-menu yllättävän hyvä hinta-laatusuhde.

Ihan sellaisenaan sopivan vahvana itse tykkään vaniljakauramaidon kera, tai välillä sekoitan johonkin tummapaahtoiseen kahviin tai illalla kofeiinittomaan.

Ongelma nyt vain se, että kun kovasti kehutaan, kohta hinta nousee 10e per paketti?

Vierailija
39/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki normaali kahvi halpaa. 10 € paketti riittää 65 kuppiin. Eli vajaa 16 senttiä kuppi. Onko kallista. Jos on, niin muuta Helsinkiin. Siellä hyvät palkat. Jooko.

Ja sitten jostain kahvilasta vedetään jotain 5e kahveja ohimennen ja valitetaan, että 10e on paketista paljon - miten tyhmä voi ihminen olla?

Eihän se ole yhtään sama asia, että juot kotona arkiaamuna itse keittämääsi suodatinkahvia vrs. kahvilassa nautittu kahvi. Kahvilassa sä maksat myös palvelusta ja siitä hyvästä, ettei sun tarvitse itse keittää kahvia, vaan joku muu tekee sen sun puolesta. Jos se kahvi sitten on kauhean makuista ja kauan seissyttä ällötystä, ei siitä mitään viittä euroa kuulu maksaakaan. 

Vertailun vuoksi: Saako sun kaupasta ostamasi litran vaniljajäätelö olla kilohinnaltaan yhtä kallis kuin jäätelökioskin pallo? 

Vierailija
40/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan noita parin euron kahvipaketteja vaikka minkä näköisellä pakkauksella. Halpaa kahvia on saatavilla kaupoista, mutta onko näistä mikään hyviä?

Itse en ainakaan niin köyhä ole, että näkisin mitään järkeä miettiä muutaman euron säästöä kahvipaketissa. Ihan sama vaikka maksaisi kympin paketti. Ei se silti vuodessa mikään valtava kustannus ole. Kyllä mulla siihen varaa on. Säästän jostain muusta mielummin kuin hyvästä kahvista.

Aha. Sulle ei siis ole mitään määrää ja rajaa, kuinka paljon tuotteiden hinnat saavat lyhyessä ajassa nousta - maksat ihan tyytyväisenä, koska et ole köyhä. No, minä ajattelen vähän toisella tapaa. En osta kahvia muuta kuin tarjouksesta muuten kuin äärimmäisessä hädässä. Sama juttu Fazerin suklaalevyn kanssa: normihintaiseen en kaupassa koske.

Mulla on kipuraja olemassa monessakin tuotteessa, esim. kahvin, suklaan tai vaikkapa bensan kohdalla. En todellakaan maksa ihan mitä tahansa, varsinkin, kun tiedän, että tarjouksiakin löytyy, kun vähän viitsii nähdä vaivaa eikä osta ensimmäistä, joka vastaan tulee.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan