Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäänkö teille tädeille nyt yksi asia selväksi: MARJASTUS ja SIENESTYS EI OLE ILMAISTA

Vierailija
03.08.2025 |

Henkilö asuu Helsingissä. Keskustassa. Hänellä ei ole ämpäriä, koria, puimuria, kumisaappaita, sadetakkia, tuulipukua, ym ym ja hän ei omista ajokorttia tai autoa. Millä perusteella väitätte ei marjastus ja sienestys on ilmaista. 

Kommentit (167)

Vierailija
21/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ämpärin saa tokmannilta ilmaiseksi, kumppareita ei tartte eikä noita muitakaan tarvitse. Liikkumaan pääsee vaikka kävellen halutessaan.-> on ilmaista, jos muuta väittää, niin haluaa maksaa mukavuudesta. 

Vierailija
22/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläinen niin tyhmä ettei löytäisi ulos Helsingistä.

Hän löytää tiensä Konalasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä tädit päättävät hinnan? Mystistä.

Vierailija
24/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke borrelioosiin maksoi vain 18 euroa, mutta lääkeikustannukset päälle. 

Vierailija
25/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta siellä Helsingin keskustassa asuminen on ilmaista. Riittää, että ei halua tehdä töitä. Kela maksaa kaikki kulut, miksi tuhlata aikaansa johonkin marjoihin, kun ne voi juoda suoraa tölkistä?

Vierailija
26/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ämpärin saa tokmannilta ilmaiseksi, kumppareita ei tartte eikä noita muitakaan tarvitse. Liikkumaan pääsee vaikka kävellen halutessaan.-> on ilmaista, jos muuta väittää, niin haluaa maksaa mukavuudesta. 

Menee kengät pilalle metsässä, jollei ole kumppaneita. Kyyt puree. 

Vierailija
27/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koria, "puimuria", kumisaappaita, sadetakkia tai tuulipukua en ole koskaan tarvinnut marjastaessani tai sienestäessäni.

Marjanpoimuri kyllä tietyissä olosuhteissa nopeuttaa keräämistä. Ämpäri maksaa euron. Sienet kerään muovikassiin ja omistan parit lenkkarit.

Vierailija
28/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selälle todella erittäin rasittavaa. 

En mä ainakaan kyyristyile. Polvillaan tai kyykyssä, eniten rasitusta reisille, selkä mahdollisimman suorana. Kun siellä rämpii tuntikausia niin itse löytää kyllä ergonosimman asennon itselleen.

Vierailija
29/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuus on tyhmää.

Vierailija
30/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi pitkäjalkaiselle tuo ei käy. Persjalkaiset tykkää kyykkiä kuten venäläiset. 

Juu, ei ole ruotsingeenisiä tehty kykkimään perunapelloille. 

Vierailija
31/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilöt eksyy ja joutuu vaaraan metsässä. voi eksyä. olen maalainen mutta en menisi vieraaseen metsään vaan tuttuun lähimetsään marjaan. sydäri ja eksyminen on isommat vaarat helteellä.

Vierailija
32/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kieltämättä, jos sohvan pohjalta yhtäkkiä metsään ampaisee.

Vierailija
33/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mä haluaisin olla näkemässä, kun joku menee puimurilla marjaan tai sieneen.

Vierailija
34/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuet pois työhaluttomilta.alkaa metsään meno kiinnostamaan.

Vierailija
35/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoja voi poimia käsin vaikka muovikassiin. Kassillisesta maksetaan 40€. Äiti vie ihan varmasti mettään kun pyydät.

Vierailija
36/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella noita edes tarvitaan? Jotkut vaatteet ja kengät sekä kassi. Bussilla pääsee metsään, Helsingissähän kehutaan olevan metsää ihan kuten maallakin.

Mistä tietää onko metsässä marjoja? Paikat pitäis tutkia etukäteen eikä silloinkaan ole täytä onko niitä, joku muukin saattaa käydä keräämässä ja lähistöllä ei ole enempää.

Oon itse landelta ja ymmärrän että ei sieltä Helsingin keskustasta kukaan lähde marjastamaan tuosta noin. Mullakin 20 kilometriä vakiopaikkaan (ei, ei ole löytynyt muualta niin hyvin) ja saan sinne kyydin. Jos mua ei ois opastettu enkä pääsis kyydillä, niin jäisi keräämästä, ei täältä bussit kulje sinne.

Vierailija
37/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella noita edes tarvitaan? Jotkut vaatteet ja kengät sekä kassi. Bussilla pääsee metsään, Helsingissähän kehutaan olevan metsää ihan kuten maallakin.

Mistä tietää onko metsässä marjoja? Paikat pitäis tutkia etukäteen eikä silloinkaan ole täytä onko niitä, joku muukin saattaa käydä keräämässä ja lähistöllä ei ole enempää.

Oon itse landelta ja ymmärrän että ei sieltä Helsingin keskustasta kukaan lähde marjastamaan tuosta noin. Mullakin 20 kilometriä vakiopaikkaan (ei, ei ole löytynyt muualta niin hyvin) ja saan sinne kyydin. Jos mua ei ois opastettu enkä pääsis kyydillä, niin jäisi keräämästä, ei täältä bussit kulje sinne.

No jos vaikka katsoo mitä puita siellä on. Kuusia -> mustikoita. Minkä maan landelta sä olet? Kyproksen?

Vierailija
38/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei tarvita tuulipukua, sadetakkia tai kumpareita, vaikka verkkarit ja lenkkarit on hyvä vaatetus. Et tarvitse poimuria. Astiaksi käy vaikka muovikulho tai litran mitta, kantamiseen muovikassi. Helsingistä pääsee julkisilla paikkoihin missä on marja- ja sienipaikkoja. Eli pääset kyllä julkisten lippujen hinnalla marjastamaan/sienestämään.

Vierailija
39/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee kengät pilalle metsässä, jollei ole kumppaneita. Kyyt puree. 

En edes muista koska olisin ollut saappaat jalassa metsässä, lenkkarit on parhaat.

Vierailija
40/167 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kieltämättä, jos sohvan pohjalta yhtäkkiä metsään ampaisee.

Sanoo hän, joka ei ole mustikoita kerännyt. Eihän se torilta ostettu mustikkalitra selkää rasita. Nuo ylimieliset heittelyt sohvallamakaajista ovat jo niin loppuunkuluneita, että luulisi jo teitä itseännekin alkavan tympäsemään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi