Passiivisaggressiivisimmat lauseet kautta aikojen
Aloitan: Good for you. Ihan suomalaisen sanomana.
Kommentit (52)
"Sinä olit lapsena niin aktiivinen siinä ikävaiheessa, se oli hienoa aikaa." Ilmeisesti sitten aikuisena koettu ettei ole sellainen touhuaja.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua varten tarttehe keittää.
Mikä tässä on passiivisagressiivista? Ihan normaali vanha toteamus. Sama kuin se, että voin ottaa, jos keität itsellesikin, ei tarvi vain minua varten. Täysin normaali ja huomaavainen ilmaisu. Vastuu on kuulijalla, jos tämän tulkitsee agressiiviseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ethän suuttunut?
Ja mikä tässä on agressiivista? Jos toinen arvelee, että saatoit ehkä loukkaantua tai suuttua, eikö ole hyvä, että kysyy suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tässä nyt enää uskaltaa kenellekään sanoa. Passiivisagressiivisuus ei minusta ole tulkittavissa sanoista vaan äänensävystä. On vtun rasittavaa keskustella nykyään ihmisten kanssa, kun ei enää uskalleta sanoa oikein mitään ja vain hymyillään ja nyökytellään. Unohtakaa koko passiivisagressiivisuus.
No sekin "mä en ymmärrä :)" -hokija ilmeisesti kuvitteli olevansa ystävällinen. Kasvokkain näkee ilmeestä, onko tarkoitus hyvä vai ei. Netin välityksellä joutuu olemaan paljon tarkempi.
Oletteko valmiina tilaamaan/joko olette päättäneet?
Passiivisagressiiviselle käytökselle on ominaista, että passiivisagressiivisuuteen tahattomasti taipuvaiset tai passiivisagressiivista ilmaisua tahallisesti harjoittavat ihmiset eivät tiedä mitä passiivisagressiivisuudella tarkoitetaan ja lisäksi ovat passiivisagressiivisia siitä huolimatta, että heille on vastikään annettu palautetta heidän passiivisagressiivisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte auttaa.
Entä jos ei oikeasti tarvi auttaa? Miten voi kieltäytyä avusta kuulomastamatta passiivis-aggressiiviselta? Nimimerkillä osa sukulaisista tulisi melkein vessaan auttamaan
Onko sulla kaikki hyvin? (tilanteessa jossa ei ole mitään syytä olettaa ettei olisi)
Free free palestiina, from hamas. 😁
MINÄ ainakin olen sitä mieltä, että... (ja sitten seuraa jokin totaalinen itsestäänselvyys, esim. kissoja ei saa kiduttaa)
Muuten kiva mutta...
Onhan se ihan hieno, jos tollasesta tykkää.
Jos itse tykkää niin ei kai siinä mitään.
?!
Tee niinku haluat, tai "mielenkiintoista " kun piti jäädä saikulle