Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä outoa teiltä on kysytty esim. lääkärissä/virastossa tms??

Vierailija
03.08.2025 |

Kerrotaan tilanteita, joissa lääkäri/hoitaja/viranomainen/kampaaja tms on kysynyt teiltä jotain todella outoa!

Olette luultavasti hämmästyneet kysymyksestä niin, ettette ole osanneet vastata mitään. 

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää 😄. Näistä vois kerätä vastaavan kirjan mikä lääkäreitten sanelumokista on tehty (Parantunut hoidosta huolimatta).

Vierailija
42/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kysymys, mutta terveysaseman terkkari erittäin vastahakoisesti sanoi, että no mä voin kirjoittaa sulle yhden päivän saikkua, kun ei ole kuumetta. Käytös oli todella alentuvaa ja halveksuvaa. Olin tosi hämilläni, koska yths:ssä oli aina saanut asiallista hoitoa. Oloni oli todella järkyttävä. Seuraavana päivänä olikin sitten kuumetta 38 astetta ja lääkärin dg oli keuhkoputken tulehdus ja viikon saikku.  

Enpä ole terveydenhoitajilla sen jälkeen käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimiston psykologi kysyi minulta, 39v naiselta, kuinka usein olen yhteydessä vanhempiini. Sanoin totuudenmukaisesti, että soitellaan noin kerran viikossa. Psykologi suuttui ja sanoi, että eiköhän ole jo aika katkaista napanuora ja lopettaa vanhemmissa roikkuminen.

Vierailija
44/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän aikaa sitten saanut pillerit ja kuulin että niillä pystyi siirtämään kuukautisia. Ohjeet pakkauksessa oli sen verran epäselvät, että ajattelin soittaa lääkärille/hoitajalle kysyäkseni neuvoja.

Lääkäri (kuulosti puhelimessa noin 60 v mammalta) alkoi heti tivaamaan, onko kyseessä hääpäiväni!

Kerroin, että ei vaan festarit. Eli olisin menossa paikkaan viikonlopuksi, jossa on tosi huono mahdollisuus peseytymiseen ja alapäähygieniaan. En haluaisi olla kuukautisissa siellä.

Tämä mamma ei suostunut kertomaan ohjeita, koska kyseessä oli ns. turha tilaisuus hänen mielestään. Ei hääpäiväni, mihin olisi antanut kyllä ohjeet!!

Soitin noin puolen tunnin päästä uudelleen ja pyysin puhua eri lääkärille. Sain hyvät ohjeet ja kaikki meni ok.

Vierailija
45/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kysymys, mutta terveysaseman terkkari erittäin vastahakoisesti sanoi, että no mä voin kirjoittaa sulle yhden päivän saikkua, kun ei ole kuumetta. Käytös oli todella alentuvaa ja halveksuvaa. Olin tosi hämilläni, koska yths:ssä oli aina saanut asiallista hoitoa. Oloni oli todella järkyttävä. Seuraavana päivänä olikin sitten kuumetta 38 astetta ja lääkärin dg oli keuhkoputken tulehdus ja viikon saikku.  

Enpä ole terveydenhoitajilla sen jälkeen käynyt.

Mulla kävi vähän sama.

Menin päivystykseen kun oli kova jatkunut, yskä ja sattui yskiminen. Ei kuumetta. Hoitaja luukulla oli tosi ylimielinen; "eihän tässä mitään, mene kotiin lepäämään". Otti sitten jotkut tulehdusarvot niskojaan nakellen, ja kas kummaa pääsinkin lääkärille. Keuhkokuume. 

Vierailija
46/78 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin hiv-testiä niin lääkäri kysyi että ai käytänkö suonensisäisiä huumeita vai. Ilmeisesti lääkäri ei tiennyt että se voi tarttua muullakin tapaa 

Kyllä lääkäri tiesi mutta hän mietti tarvitseeko samalla ottaa hepatiittikokeet. Narkomaanit käyvät myös lääkärin vastaanotolla.

Vierailija
47/78 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sukupuolta olette, tai haluatte olla. Lääkärikeskus. 😂

Vierailija
48/78 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli virtsatietulehdus 19-vuotiaana. Oli mulla ollut niitä aiemminkin ja tiesin että se on taas se. Menin gynelle. Gynekologi alkoi epäilemään sukupuolitautia. Mies oli silloin ollut liki vuoden armeijassa ja ihmettelin että mistä sellainen sukupuolutauti on muka voinut tulla. 

Näyte otettiin ja lähtiessäni gynekologi vielä sanoi että kyllä se sukupuolitauti on.

Soitti sitten päivien päästä tuloksista ihan normaalisti. Virtsatietulehdus, saat lääkereseptin.

Oli kyllä ihme syyllistävä lääkärireissu...

Vierailija
49/78 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hiukan outo nimi suomalaiseen korvaan, vieraskielisiä kirjaimia jne. Ei mitenkään harvinainen. Useammassa paikassa kerrottu väärin miten se pitää ääntää ja kerran kehotettu vaihtamaan nimi "jos et kuitenkaan ole ruotsalainen".

Vierailija
50/78 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysin hiv-testiä niin lääkäri kysyi että ai käytänkö suonensisäisiä huumeita vai. Ilmeisesti lääkäri ei tiennyt että se voi tarttua muullakin tapaa 

Kyllä lääkäri tiesi mutta hän mietti tarvitseeko samalla ottaa hepatiittikokeet. Narkomaanit käyvät myös lääkärin vastaanotolla.

Näiden testien yhteydessä kartoitetaan tarvitseeko muita testejä esim. hepatiitti, nielunäyte, virtsanäyte yms. Eli oli täysin asiallinen kysymys tuossa kohtaa. 

Vierailija
51/78 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaikea, jo pitkään jatkunut selkävaiva.

Selitin lääkärille, että minun piti aamulla herättyä kävellä hissuksiin 2 tuntia, ennen kuin sain nostettua selän suoraksi.

Kysyi, voisinko nousta 2 tuntia myöhemmin.

- No, onneksi lopulta hoito, apu ja sen myötä terveys taas löytyi, muttei todellakaan tältä terveysalan asiantuntijalta.

Vierailija
52/78 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen tapa meidän tk. ssa mitä sinä tänne soitat yks kantaan. Työvoima toimistossa pitää hakea muualta paikkakunnaltakin töitä kaikki kolme paikkaa olivat muualta tiukkaan sävyyn vielä mitkä on kilometri rajat nokan edes paperit siitä näki kyllä haluavat vain pomottaa työtöntä. 

Vierailija
53/78 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain unettomuuteen apua eron jälkeen ha lääkäri kyseli erosta. Sanoin suoraan, että mies läksi toisen naisen matkaan. Lääkäri, vanhempi isokokoinen harmaahiuksinen rouva, kysyi tokaisemalla, että "oliko se semmoinen blondi ja pitkät hiukset?". No, sattui olemaan juuri sellainen, ja lääkäri manasi kaikki keski-ikäiset miehet ties minne ja minkälaisiksi ja kirjoitti reseptin minulle. Oli oikeastaan aika piristävä kokemus ja tuntui oikeasti myötätuntoiselta, vaikka oli kuin sketsisarjasta. 

Ehkä tulit antaneeksi hänelle vertaistukea - ihmisiä ne lääkärikin ovat.

Vierailija
54/78 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hammaslääkärissä n. 10v. sitten.Juurihoito oli meneillään ja hammas yllättäen halkesi,joten se jouduttiin poistamaan.Mieshammaslääkäri sitten kertoi vaihtoehdot hampaan korjaamiseksi.Eli silta tai implantti,mutta se olisi kallis ja tulisi maksamaan n. 2000€.Sitten hän sanoi minulle,että voit varmaan saada lainan.mutta jatkoi,että vai mistä hän tietää rahatilanteeni.Olen työssäkäyvä ja mielestäni ihan siistin näköinen ihminen.

N48 

Vierailija
55/78 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä sä hymyilet" jos oot kipeä? Olin et häh, ja että kuume voi johtua hormoneista😂 olin että ei, mä oon kipeä, kuumeessa, flunssan oireet ja tarvin todistuksen siihen, sanoi että ite tulee kuumees töihin ja kirjotti pitkin hampain 1pv. Seuraavana pv nä olin töissä 38 asteen kuumeessa ja soitin tk n että ei voi olla totta että pitää oikein rukoilla että uskotaan että on oikeasti kipeä

Vinkkinä vastaisuuden varalle, että jotain kuumetta alentavaa lääkettä voi ottaa ennen töihin menoo

Ihan vinkkinä, että kuumetta ei kannata tarpeettomasti alentaa kun sillä on ihan hyvä syy miksi kehon lämpö nousee.

Vierailija
56/78 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa lääkäri kysyi kun sanoin olevani työtön että meinaatko päästä vielä töihin

Vierailija
57/78 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä sä hymyilet" jos oot kipeä? Olin et häh, ja että kuume voi johtua hormoneista😂 olin että ei, mä oon kipeä, kuumeessa, flunssan oireet ja tarvin todistuksen siihen, sanoi että ite tulee kuumees töihin ja kirjotti pitkin hampain 1pv. Seuraavana pv nä olin töissä 38 asteen kuumeessa ja soitin tk n että ei voi olla totta että pitää oikein rukoilla että uskotaan että on oikeasti kipeä

Vinkkinä vastaisuuden varalle, että jotain kuumetta alentavaa lääkettä voi ottaa ennen töihin menoo

Ihan vinkkinä, että kuumetta ei kannata tarpeettomasti alentaa kun sillä on ihan hyvä syy miksi kehon lämpö nousee.

Kyllä kuumetta kannattaa alentaa, kuume ei ole hyödyllinen, se on vain oire.

Vierailija
58/78 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortopedisessä konsultaatiossa leikkaava lääkäri kysyi, milloin on ollut viimeiset kuukautiset. Jäin ilmeisen hölmönnäköisenä ihmettelemään kysymystä, johon lekuri totesi, että se saattaa vaikuttaa operaation ajankohtaan. Tajusi viimein mokansa ja sanoi, ettei kysymys tainnut olla lainkaan relevantti. M56

Vierailija
59/78 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain unettomuuteen apua eron jälkeen ha lääkäri kyseli erosta. Sanoin suoraan, että mies läksi toisen naisen matkaan. Lääkäri, vanhempi isokokoinen harmaahiuksinen rouva, kysyi tokaisemalla, että "oliko se semmoinen blondi ja pitkät hiukset?". No, sattui olemaan juuri sellainen, ja lääkäri manasi kaikki keski-ikäiset miehet ties minne ja minkälaisiksi ja kirjoitti reseptin minulle. Oli oikeastaan aika piristävä kokemus ja tuntui oikeasti myötätuntoiselta, vaikka oli kuin sketsisarjasta. 

Ihana :) 

Vierailija
60/78 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin äkisti pahentuneen mutta vanhan vaivani vuoksi yksityiselle lääkäriasemalle erikoislääkärin vastaanotolle. Oma lääkärini oli lomalla, ja hänellä oli sijainen joka tekee päätyötään julkisessa terveydenhoidossa.

Kerroin mikä vaivaa ja pyysin lähetettä ultraan, koska tästä oli sovittu oman  lääkärini kanssa, että näin toimin jos vaiva pahenee.

Lääkäri kieltäytyi laittamasta lähetettä ultraan ja tivasi "mitä haluat sieltä löytyvän" "mitä uskot sieltä löytyvän" ja kieltäytyi lukemasta oman lääkärini kirjauksia että tällaisesta oli sovittu.

Jouduin painostamaan ja vastuuttamaan lääkäriä seurauksista terveyteni suhteen, jotta suostui pitkin hampain kirjoittamaan ultralähetteen.

Radiologi pelästyi löydöksistä ultrassa ja minulle kirjoitettiin kiireellinen lähete leikkaukseen julkiseen kirurgiaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi