Mitä outoa teiltä on kysytty esim. lääkärissä/virastossa tms??
Kerrotaan tilanteita, joissa lääkäri/hoitaja/viranomainen/kampaaja tms on kysynyt teiltä jotain todella outoa!
Olette luultavasti hämmästyneet kysymyksestä niin, ettette ole osanneet vastata mitään.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä salakuuntelulaitteita? t. psykiatri
Menin sanattomaksi ja taisin naurahtaa tahattomasti. Hitostako minä voin tietää. Turha näitä asioita on minulta kysyä, ei minua kiinnosta mitä psykiatri potilaidensa kanssa keskustelee, että minua ei pääse syyttämään "salakuuntelulaitteista". Eikä asia kuulu minulle, vaan arvoisan psykiatrin ja hänen työnantajan välinen asia on tämmönen. Valvotaan lääkärin sanomisia, psykiatrinhan siinä kuuluu närkästyä eikä minun. Ihme hyypiö epämääräisine kysymyksineen tuli syyttäneeksi minua olemattomista laitteista. Hoitoonhan tommonen kuuluu.
Ihan aiheellinen kysymys. Sillä mitataan todellisuudentajua/harhaisuutta. Ilmeisesti sinulta oli syytä kysyä sellaista.
Laitetaanko e-pilleri resepti? 13-vuotiaana lääkärissä kurkkukivun takia. Sanoin että ei tarvitse, itse epäilen angiinaa.
Psykologi alkoi itkeä, kun kerroi haluavani vaihtaa psykologia. Psykologi sanoi katso, ihminen minäkin vaan olen.
Vierailija kirjoitti:
Psykologi alkoi itkeä, kun kerroi haluavani vaihtaa psykologia. Psykologi sanoi katso, ihminen minäkin vaan olen.
Minua hoitanut psykologi kysyi samassa tilanteessa, että miksi HYLKÄÄN hänet. Toivon, että tänä päivänä hän on jo päässyt yli hylkäämiskokemuksestaan 😔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin sanattomaksi ja taisin naurahtaa tahattomasti. Hitostako minä voin tietää. Turha näitä asioita on minulta kysyä, ei minua kiinnosta mitä psykiatri potilaidensa kanssa keskustelee, että minua ei pääse syyttämään "salakuuntelulaitteista". Eikä asia kuulu minulle, vaan arvoisan psykiatrin ja hänen työnantajan välinen asia on tämmönen. Valvotaan lääkärin sanomisia, psykiatrinhan siinä kuuluu närkästyä eikä minun. Ihme hyypiö epämääräisine kysymyksineen tuli syyttäneeksi minua olemattomista laitteista. Hoitoonhan tommonen kuuluu.
Ihan aiheellinen kysymys. Sillä mitataan todellisuudentajua/harhaisuutta. Ilmeisesti sinulta oli syytä kysyä sellaista.
Höpönlöpön. Turha kysellä tommosia potilaalta, jolla ei ole mitään tekemistä arvoisan psykiatrin salakuuntelemisen suhteen. Kysy asiasta työnantajaltasi, se tietää paremmin oletko salakuuntelun alaisena.
"Sinulla oli varmaan peruskoulussa tuomioita väkivaltaisuudesta", sanoi työkkärin kuntoutuspsykologi. Oli kovin hämmentynyt vastatessani kieltävästi, kun olen varsin introvertti ja rauhallinen, eikö ole minkäänlaista rikosrekisteriä muutenkaan.
Huh, kun nauran näille vastauksille😂😂😂😂
Naispsykiatri kysyi yllättäen olenko nuorempana painostanut naisia seksissä.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän kysyi?
Juttelin erään ammattilaisen(?) kanssa aiheesta, miksi juoda lasi viiniä/yksi olut rentoutuakseen, kun tulee raskaan työpäivän jälkeen kotiin ja alkaa tiskaamaan, pyykkäämään ja imuroimiaan.
"Mikset voisi kokeilla vaikka lasillista appelsiinimehua?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän kysyi?
No tässähän juuri kysyttiin mitä omituista on kysytty. Kai liittyi jollain tavalla diagnoosiini minkä olin saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tarkkaan ottaen olihan ap:n vastaus ns. oikea: Eihän hän voi oikeasti tietää onko psykiatrin huoneessa salakuuntelulaitteita vai ei. Eikä häntä ilmeisimmin asia edes kiinnostanut.
Epätodennäköistä toki, että olisi, mutta eihän hän mitenkään varmaksi voi tietää. (Joskus mietin kyllä olenko itse hieman autismin kirjolla, kun toisinaan tulkitsen kysymykset matemaattisen täsmällisesti. Olisin varmaan raskas keskustelukumppani osan psykologien mielestä.)
Olin satuttanut nilkkani/sääreni edellisenä iltana ja menin seuraavana päivänä päivystykseen.
Hoitaja katsoi jalkaani ja totesi heti kauhistuneena: "Et kai ole kävellyt tuolla jalalla??!!" (Oli siis murtunut)
Mitenhän olisin muuten tullut paikalle? Lentämällä?
Lääkäri halusi päivystyksessä tietää, miten minulla sujuu aviomieheni kanssa. Kerroin ettei kovin hyvin. En ole koskaan ollut naimisissa enkä avoliitossakaan.
Kun odotin esikoistani 20-vuotiaana, niin labrahoitaja töksäytti, että kai minulla on sentään työpaikka. Oli. Ja tuo kommentti jäi kalvamaan. Olen nyt nelikymppinen.
Olin 20-vuotias ja elämäni oli silloin melko kaoottista. Juhlin paljon ja olin kuntouttavassa työtoiminnassa. Siihen- ja taloudelliseen tukeen liittyen minulla oli tapaaminen sosiaalityöntekijän kanssa.
Tämä sitten kysyi, että miksi minun ikäiseni ihminen asuu yksin ja miksi minulla ei ole jo lapsia ja miestä. Menin aivan puihin absurdista kysymyksestä, enkä muista mitä vastasin, vai vastasinko mitään.
Muistan vain miettineeni, että minähän olen vielä tosi nuori.
Näin 20 vuotta jälkeen päin on käynyt mielessä että olisin voinut esittää vastakysymyksen, että onko hänestä elämäni sillä tolalla, että olisi hyvä jos minulla olisi lapsia ja sossulla palaisi minuun enemmän rahaa ja resursseja.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä sä hymyilet" jos oot kipeä? Olin et häh, ja että kuume voi johtua hormoneista😂 olin että ei, mä oon kipeä, kuumeessa, flunssan oireet ja tarvin todistuksen siihen, sanoi että ite tulee kuumees töihin ja kirjotti pitkin hampain 1pv. Seuraavana pv nä olin töissä 38 asteen kuumeessa ja soitin tk n että ei voi olla totta että pitää oikein rukoilla että uskotaan että on oikeasti kipeä
Vinkkinä vastaisuuden varalle, että jotain kuumetta alentavaa lääkettä voi ottaa ennen töihin menoo
Vierailija kirjoitti:
Juttelin erään ammattilaisen(?) kanssa aiheesta, miksi juoda lasi viiniä/yksi olut rentoutuakseen, kun tulee raskaan työpäivän jälkeen kotiin ja alkaa tiskaamaan, pyykkäämään ja imuroimiaan.
"Mikset voisi kokeilla vaikka lasillista appelsiinimehua?"
Tää oli kyllä outoa. Töissä kun tulee kiskottua pakostakin tarpeeksi mehua, vettä, vichyä, limua jne ihan janoon, ettei kuukahda kesken kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri kysyi miksi oikein tulit tänne? Ensin katsoi päästä varpaisiin iski silmää. Siis naislääkäri ja itse olen mies. Oli varmaan minua 20 v vanhempi.
Mulle on myös lääkäri esittänyt saman kysymyksen yksityisellä. Olisi pitänyt perjantai-iltana ajaa 600 km omalle lääkärille kauheissa kivuissa hakemaan reseptiä, kun en ollut huomannut uusia sitä ennen lomaa. Mulla oli kuitenkin matkavakuutus kotimaanmatkoille, joten ajattelin hoitaa pikkuasian sen piikkiin lomapaikkakunnalla. Tapahtui ennen digiklinikoita.
- "Mitä helvatun hauskaa tässä on?" Lääkäri, kun istuttuani 7 tuntia päivystyspolin odotushuoneessa jouduin kävelemään kuviteltua viivaa ja koskettamaan nenää (päänsärky ja huimausta). Olin niin väsynyt,että repesin kikattamaan.
- "Haluatko ihan varmasti tunnustaa isyyden?" Viraston virkalija puolisolleni tiukasti silmiin katsoen.
- "Saatko vammaistukea?" Kelan virkailija kun minulla oli ranteessa rasitustuki.