Mitä outoa teiltä on kysytty esim. lääkärissä/virastossa tms??
Kerrotaan tilanteita, joissa lääkäri/hoitaja/viranomainen/kampaaja tms on kysynyt teiltä jotain todella outoa!
Olette luultavasti hämmästyneet kysymyksestä niin, ettette ole osanneet vastata mitään.
Kommentit (78)
Tapahtui kyllä kaverille. Lääkäri oli kysynyt, haluaako kaveri nähdä kuvia sukupuolitaudeista. Kamulla oli joku silmätulehdus. Kaipa se sukupuolitauti voi silmäänkin tarttua, mutta kuvat eivät kiinnostaneet eikä hänellä ollut sukupuolitautia
Onko sulla muka hevosia?
Mikä kysymys tuo muka on? Ihmiseltä joka on vanha ja harrastanut kymmeniä vuosia.
Että seurustelenko.
Ja kysyjä oli tavallinen viranomainen, eikä mikään lääkäri, jonka kysymyksen olisin vielä ymmärtänyt, jos olisi puhuttu vaikka ehkäisystä.
Mutta kun puhuttiin työnhausta.
Lääkäri kysyi miksi oikein tulit tänne? Ensin katsoi päästä varpaisiin iski silmää. Siis naislääkäri ja itse olen mies. Oli varmaan minua 20 v vanhempi.
Onko sun rinnat tutkittu? Lääkeaineallergian vuoksi käymässä.
Olisi helpompaa kysyä että mitä outoa ei olla kysytty.
Miksi sinulla on tuollainen laukku? No, kuljetin tavaroitani siinä, koska vaatteissa ei ole tarpeeksi taskuja.
"Mitä sä hymyilet" jos oot kipeä? Olin et häh, ja että kuume voi johtua hormoneista😂 olin että ei, mä oon kipeä, kuumeessa, flunssan oireet ja tarvin todistuksen siihen, sanoi että ite tulee kuumees töihin ja kirjotti pitkin hampain 1pv. Seuraavana pv nä olin töissä 38 asteen kuumeessa ja soitin tk n että ei voi olla totta että pitää oikein rukoilla että uskotaan että on oikeasti kipeä
Minulta lääkäri kysyi kärsittekö peräpukamista ? Johon vastasin että en minä niistä mitenkään nauti.
Te-toimistolla kysyi netin kautta saanko vammaisen tukea tai muita eri tukia oli oletus. Tuohon oli siis syy aiheeton ilmianto, uskovat ihan mitä tahansa saa toisista sanoa. En ole sairas ja en saa muita tukirahoja. Luulin että saisi suoran tiedon kelasta, mutta kysyi.
Hain unettomuuteen apua eron jälkeen ha lääkäri kyseli erosta. Sanoin suoraan, että mies läksi toisen naisen matkaan. Lääkäri, vanhempi isokokoinen harmaahiuksinen rouva, kysyi tokaisemalla, että "oliko se semmoinen blondi ja pitkät hiukset?". No, sattui olemaan juuri sellainen, ja lääkäri manasi kaikki keski-ikäiset miehet ties minne ja minkälaisiksi ja kirjoitti reseptin minulle. Oli oikeastaan aika piristävä kokemus ja tuntui oikeasti myötätuntoiselta, vaikka oli kuin sketsisarjasta.
Pyysin hiv-testiä niin lääkäri kysyi että ai käytänkö suonensisäisiä huumeita vai. Ilmeisesti lääkäri ei tiennyt että se voi tarttua muullakin tapaa
Olin psykiatrin puheilla saadakseni masennuslääkkeitä.
Hän kyseli perhetilanteesta, sanoin että naimisissa ja kolme lasta.
Sitten se kysymys, "menikö lasten synnytykset ihan hyvin, oliko komplikaatioita?"
En maallikkona oikein ymmärrä miten tuo liittyy masennukseen, mutta vastasin totuudenmukaisesti.
M42
Apteekissa kysyi:" oletteko huomattavan pienikokoinen henkilö?" No, tässä mä seison, voit päätellä itse!
Lääkäri oli kirjoittanut vahingossa lapsen annostuksen niin halusi varmistaa olenko lapsen kokoinen. Olin kyllä kysymyksestä vähän huuli pyöreänä.
Psykologi kysyi terapiakäynnillä että millaista se arki on pikkulapsiperheessä? Vastasin että "onhan se välillä ihan jäätävää paskaa". Psykologi ratkesi makeaan nauruun ja meinasi pudota pyörillä liikkuvasta tuolistaan. Kysyin että mikä tässä oli niin hauskaa? Psykologi vastasi että "tuskin kukaan on koskaan hänelle vastannut noin rehellisesti ja suoraan sydämestä". Mikko
Onko täällä salakuuntelulaitteita? t. psykiatri
Menin sanattomaksi ja taisin naurahtaa tahattomasti. Hitostako minä voin tietää. Turha näitä asioita on minulta kysyä, ei minua kiinnosta mitä psykiatri potilaidensa kanssa keskustelee, että minua ei pääse syyttämään "salakuuntelulaitteista". Eikä asia kuulu minulle, vaan arvoisan psykiatrin ja hänen työnantajan välinen asia on tämmönen. Valvotaan lääkärin sanomisia, psykiatrinhan siinä kuuluu närkästyä eikä minun. Ihme hyypiö epämääräisine kysymyksineen tuli syyttäneeksi minua olemattomista laitteista. Hoitoonhan tommonen kuuluu.
Hain päivystyksestä nuorena saikkua lämpöilyn takia. Ulkomaalainen lääkäri halusi tehdä sisätutkimuksen ja löysi jotain kovaa??? ja käski menemään tarkempiin turkimuksiin. Oli kyse kohdunsuusta. En tiedä oliko syytä tutkimukselle, vieläkin ihmettleen lähes 50v nykyään.
"Asutteko vauvan isän kanssa yhdessä?" Päivystyksen lääkäri kun minulla oli korvatulehdus kuudennella raskauskuulla. En todellakaan ymmärtänyt kysymyksen yhteyttä kipeään korvaan!
Vierailija kirjoitti:
"Käytätkö huumeita/oletko aineissa" syy koska kuulemma olin liian iloinen/hymyileväinen tilanteeseen nähden. Suomessa ei hymyillä!
Ja mikähän se tilanne oli? Jätit tärkeimmän tietysti kertomatta. Voi nimittäin olla ihan aiheellinen kysymys joissain tilanteissa.
"Käytätkö huumeita/oletko aineissa" syy koska kuulemma olin liian iloinen/hymyileväinen tilanteeseen nähden. Suomessa ei hymyillä!