Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin salaisuuden laihduttamiseen, se on yllättävän helppoa

Vierailija
03.08.2025 |

On lähes mahdotonta syödä yli 1600 kaloria, kun syö vihanneksia ja ei lainkaan mitään vehnää, riisiä, kauraa tai muita vehnä/kauratuotteita. Tähän päälle sitten kanaa tai naudanlihaa. Perunaa ja bataattia muutaman kerran viikossa ja kaikki rasvaset lihat ja ruokakermat, juustot ym. kokonaan pois.

Vaikka olen syönyt tänään ihan hirveästi niin silti pitäisi syödä lisää, että pääsen tavoitteeseen kalorimäärässä. Esim. heitin kaalia ja porkkaanaa 100g sekä paketin 350g kanaa pannulle. Kaksi teelusikallista kastiketta ja puolikas paprika. Teelusikallinen öljyä. Kaloreita n. 470 ja tuosta syö kaksi kertaa tänään. Tuoretta pinaattia ja kurkkua sekä raejuustoa kylkeen

Kaupat on täynnä vähäkalorisia kastikkeita, joista riittää ihan muutama lusikallinen antamaan makua näihin wokkeihin.

Aamulla proteiinipirtelö vähärasvaisella maidolla. Kaloreita 250. Illalla vielä vähärasvaista kreikkalaista jugurttia ja mustikoita. Sekä lasi rasvatonta piimää. Jotain pitää vielä syödä sen lisäksi, että kalorit täyttyy.

Tulee ihan ähky.

Ei sillä, että tämä sopii kaikille, mutta ajattelin vain jakaa, jos joku kamppailee painon kanssa.

Kommentit (145)

Vierailija
1/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän kuin kuluttaa niin paino putoaa.

Vierailija
2/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksat miettiä ja selostaa ruokiasi tuolla tavalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksat miettiä ja selostaa ruokiasi tuolla tavalla?

Miksi klikkasit laihduttamisesta käsittelevään aloitukseen, jos aihe ei kiinnosta?

Vierailija
4/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt tänään paahtoleivän, kinkkukiusausta ja brownien. Helppo selostus. Ja olen siis hoikka.

Vierailija
5/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rakennapa näistä bisnes. Ei kaikki jaksa nähdä vaivaa laittaa itse. Mutta jos tuollaisen setin saa ostaa valmiiksi laitettuna kaupasta, kelpaa, luulen.

Vierailija
6/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No rakennapa näistä bisnes. Ei kaikki jaksa nähdä vaivaa laittaa itse. Mutta jos tuollaisen setin saa ostaa valmiiksi laitettuna kaupasta, kelpaa, luulen.

Raastettua porkkanaa ja kaalia saa jo kaupasta. Sekä kanasuikaleita.
Jos ei noin pientä työtä jaksa tehdä oman ruokavalion eteen niin onhan se laihduttaminen sitten täysin mahdotonta

Vierailija
7/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raastettua porkkanaa ja kaalia saa jo kaupasta. Sekä kanasuikaleita. Jos ei noin pientä työtä jaksa tehdä oman ruokavalion eteen niin onhan se laihduttaminen sitten täysin mahdotonta

Eikun tarkoitin kokonaista päivän tarjotinta joka on kuin lääkeannostelurasia. Laitat sen jääkaappiisi ja otat sieltä tiettyyn kellonaikaan tietyt lokerot. Jugurtit ja piimät ja jälkiruuat kaikki mukana. Juju on siinä että tätä kokeilemalla kaikki saadaan uskomaan "laihtuminen on mahdollista ilman nälkää".

Vierailija
8/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näitähän on jo olemassa. Vastaavalla itse pudotin painoni normaalipainoon ja ylläpidän siinä.

Vierailija
9/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raastettua porkkanaa ja kaalia saa jo kaupasta. Sekä kanasuikaleita. Jos ei noin pientä työtä jaksa tehdä oman ruokavalion eteen niin onhan se laihduttaminen sitten täysin mahdotonta

Eikun tarkoitin kokonaista päivän tarjotinta joka on kuin lääkeannostelurasia. Laitat sen jääkaappiisi ja otat sieltä tiettyyn kellonaikaan tietyt lokerot. Jugurtit ja piimät ja jälkiruuat kaikki mukana. Juju on siinä että tätä kokeilemalla kaikki saadaan uskomaan "laihtuminen on mahdollista ilman nälkää".

Nälän tunnehan on normaalia ja jokaisen pitäisi tunnistaa milloin on oikeasti nälkä ja milloin se on tunnesyömistä esimerkiksi suruun, tylsyyteen tai ahdistukseen.

Myöskään ei ole hyvä syödä nimenomaan tiettynä kellonaikana vaan silloin kun keho kertoo siitä oikeasta nälästä.

Vierailija
10/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin löysin 5 v. sitten helpon tavan millä ylimääräiset kilot lähtivät ja tämän tavan mukaisella syömisellä hieman ruuan määrää lisäten pudotetut kilot eivät ole tulleet takaisin. Ruokailurytmi on aamiainen, lounas ja päivällinen sekä itapala ja niiden välissä pari välipalaa, kovat rasvat vaihtuivat pehmeisiin, vilja täysjyvää (myös pasta), riisin tilalle ruokakauraa tai -ohraa, perunan syönti vähälle, juusto rasvaprosentti 15 %, muut maitotuotteet rasvattomia, punainen liha pois ja myös leikkeleet, ruokavalioon kuuluu runsaasti kasviksia, hedelmiä ja marjoja ja päivän pääateriat kootaan lautaselle lautasmallin mukaan. Myös kohtuullinen liikunta kuului painon pudotukseen ja nyt myös tavoitepainossa pysymiseen. Ruokavalioni on siis jotakuinkin nykyisten ravintosuositusten mukainen. Kiloja pudotin n. 20 kg 12 kuukauden aikana eli 1,5-2 kg kuukautta kohden on sopiva tahti eikä se vaadi mitään nälkäkuuria ja sallii silloin tällöin kohtuudella jotain muutoin kielletyillä ruoka-aineilla  herkutteluakin.

Vierailija
11/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tyylillään. Minusta olisi raskasta olla koko ajan pureksimassa jotain kasvinpalaa että saisi edes ne tarvittavat kalorit joilla jaksaa selvitä päivästä ja sitten käydä monta kertaa päivässä pazkalla. Mutta eipä ole myöskään tarvetta laihdutella kun olen jo hoikka.

Vierailija
12/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla kaloreilla sinun olisi pitänyt olla vainaa jo aikoja sitten. Tarkistapa, mitä ne yksiköt ihan aikuisten oikeasti ovatkaan.

Vierailija
13/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla kaloreilla sinun olisi pitänyt olla vainaa jo aikoja sitten. Tarkistapa, mitä ne yksiköt ihan aikuisten oikeasti ovatkaan.

Mitkä yksilöt?
Esimerkiksi lyhyt nainen tarvitsee päivässä vain n. 1600-1800 kaloria

Vierailija
14/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduin 20 kg syömällä 4-5 ateriaa päivässä. Aamulla aina puuro +marjat ja raejuustoa. Jokaisella aterialla hiilareita+ protskua ja rasvaa. 

Vierailija
15/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä yksilöt? Esimerkiksi lyhyt nainen tarvitsee päivässä vain n. 1600-1800 kaloria

Kalorilaskurilla meikäläinen tarvitseet 1200 kcl vuorokaudessa, ei enempää jos meinaa kilon viikossa pudottaa ilman ylimääräistä liikuntaa. 

Vierailija
16/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä yksilöt? Esimerkiksi lyhyt nainen tarvitsee päivässä vain n. 1600-1800 kaloria

Mietipä vielä kerran uudelleen. Jäikö koulunkäynti kesken?

Vierailija
17/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalorilaskurilla meikäläinen tarvitseet 1200 kcl vuorokaudessa, ei enempää jos meinaa kilon viikossa pudottaa ilman ylimääräistä liikuntaa. 

1200kcal on siis silloin jos vain makaa sängyllä kotona tekemättä mitään ja lihaksia ei ole paljoa mitään.
Tuohon kannattaa lisätä lihastreenit niin voit helposti nostaa kalorit 1500

Vierailija
18/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä vielä kerran uudelleen. Jäikö koulunkäynti kesken?

Vittuilemaan yleisemmin aletaan silloin kun ei osata vastata kysymykseen.
Oletan, että et osaa vastata kysymykseen, jos jatkat tuota vittuilua.

Vierailija
19/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö vähemmän kuin kuluttaa niin paino putoaa.

Tämä. Join aamulla kaksi kuppia kahvia ja yhden jogurtin, lisäksi olen syönyt yhden puolikkaan sämpylän jossa oli päällä juustonsiivu ja voita sekä pari desiä puolukoita. Tein aika rankan puolen tunnin lihastreenin kotona ja siinä paloi 400 kaloria. Vois jotain vielä syödä ennenkuin nukkumaan. M40

Vierailija
20/145 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi edes kaupassa käydä jos en saisi yhtään hiilaria tai vehnää päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä