Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen käyttänyt Ozempicia reilut 9 kuukautta laihtumisen tukena. Kysy mitä vaan tai kerro kokemuksesi :)

Vierailija
03.08.2025 |

Nykyään Ozempicin ja muiden "laihdutuslääkkeiden" käyttö alkaa olla jo aika tavallista, mutta olen silti omassa lähipiirissäkin huomannut monia harhakäsityksiä asiaan liittyen. Monet ovat myös uteliaita lääkkeen suhteen. Ajattelinkin, että myös palstalla ihmisiä saattaisi kiinnostaa keskustelu lääkkeen käytöstä tai aiheesta kysyminen. Kysymysten ohella ovat tervetulleita myös muiden käyttäjien kokemukset - niin hyvät kuin huonotkin!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeellä on paljon epämiellyttäviä ja terveydelle haitallisia sivuvaikutuksia.

Saattavat ilmetä vasta pidemmällä käytöllä.

Kauanko ajattelit jatkaa lääkkeen syömistä ja suunnitelmasi jos paino alkaa nousta lääkkeen lopetuksen jälkeen? 

Ozempicia ei syödä, vaan pistetään. Useamman vuoden aion lääkettä joka tapauksessa käyttää. Mahdollisesti lopun elämääkin pienellä annoksella juurikin tulosten ylläpitämisen näkökulmasta. Siitä toki täytyy keskustella yhdessä lääkärin kanssa.

Ap

Vierailija
22/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Ozempic mitenkään maagisesti laihduta, vaan painonpudotukseen vaaditaan elämäntapojen muutosta. Lähinnä herkkujen syöminen on merkittävästi vähentynyt. Muutenkin ruoan annoskoot ovat vähän pienentyneet (eivät tosin mitenkään valtavasti). Liikuntaa harrastan 3-6 päivänä viikossa nykyään.

Ap

No minä olen onnistunut pudottamaan painoa noilla samoilla konsteilla ilman mitään kallista Ozempicia. Oletko varma ettei kyse ole joku lumelääke, jonka ympärille luotu illuusio onnistumisesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kallista per kk ? Montako vuotta pörssisi kestää, kilot tulevat takaisin kun lääkkeen lopettaa.

Vierailija
24/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Ozempic mitenkään maagisesti laihduta, vaan painonpudotukseen vaaditaan elämäntapojen muutosta. Lähinnä herkkujen syöminen on merkittävästi vähentynyt. Muutenkin ruoan annoskoot ovat vähän pienentyneet (eivät tosin mitenkään valtavasti). Liikuntaa harrastan 3-6 päivänä viikossa nykyään.

Ap

No minä olen onnistunut pudottamaan painoa noilla samoilla konsteilla ilman mitään kallista Ozempicia. Oletko varma ettei kyse ole joku lumelääke, jonka ympärille luotu illuusio onnistumisesta?

Olen minä kyllä ihan varma :D Ozempic matkii ihmisten luonnollisten suolistohormonien toimintaa. Niissä on lihavilla ihmisillä usein häikkää. On huomattavasti helpompaa tehdä niitä arjen muutoksia, kun kroppa ei koko ajan haraa vastaan.

Ap

Vierailija
25/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottiko lääkäri lääkettä vai pyysitkö itse? Millaista seurantaa lääkkeen aloittamisen jälkeen on, täytyykö käydä lääkärissä tai hoitajalla tietyn väliajoin?

Vierailija
26/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kallista per kk ? Montako vuotta pörssisi kestää, kilot tulevat takaisin kun lääkkeen lopettaa.

Tämänhetkinen hinta on noin 116€ / 4 viikkoa. Käytän itse vähän vajaata annosta, jolloin tämän hetken käytöllä maksan noin 116€ / 5,5 viikkoa. Varaa on tarvittaessa maksaa tätä hintaa vaikka lopun elämääni. Ja todennäköisesti hinnat tulevat tulevina vuosina laskemaan alaspäin, kun patentteja vanhentuu yms.

Ap

Vierailija
27/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huolestunut uusista tutkimuksista, joiden mukaan kyseinen lääke aiheuttaa haimavaurioita ja mikäli lääkkeen lopettaa, lihoaa nopeasti yli sen painon mistä aloitti?

Vierailija
28/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottiko lääkäri lääkettä vai pyysitkö itse? Millaista seurantaa lääkkeen aloittamisen jälkeen on, täytyykö käydä lääkärissä tai hoitajalla tietyn väliajoin?

Pyysin itse työterveydestä. Sitä kautta oli lääkärin kanssa tapaaminen / puhelu 1 kk, 2 kk ja 6 kk käytön jälkeen. Seuraava tapaaminen on 12 kk käytön jälkeen. Sain myös lähetteen kolmeen tapaamiseen ravitsemusterapeutin kanssa. Julkisella puolella ei välttämättä yhtä tiheitä seurantoja ole, työterveydessä nuo voi kätevästi laskuttaa työnantajalta niin on motiivi seurata tiheästi. Resepti on voimassa maksimissaan 12 kuukautta (niin kuin muillakin biologisilla lääkkeillä).

Ap

Vierailija
29/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko huolestunut uusista tutkimuksista, joiden mukaan kyseinen lääke aiheuttaa haimavaurioita ja mikäli lääkkeen lopettaa, lihoaa nopeasti yli sen painon mistä aloitti?

En. Tietenkään en toivo itselleni vakavia sivuvaikutuksia, ja jonkun kohdallehan ne aina osuvat, vaikka ovatkin harvinaisia. Kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksensa, ja olen valmis ottamaan sen riskin. 

Se on kai ihan tunnettu tosiasia, että 95 - 97 % lihavien ihmisten painonpudotuksista epäonnistuu pitkällä aikavälillä, ja ihmisillä on tapana lihoa pudotettu paino takaisin. Juuri sen vuoksi olen varautunut käyttämään lääkettä tarvittaessa lopun elämääni.

Ap

Vierailija
30/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt toista lääkettä kuusi viikkoa. Alussa BMI 23 ja nyt 22. Käytän pienintä määrää vielä pari kuukautta. Suosittelen, mutta lihaskuntoa pitää rasittaa paljon tai paino lähtee lihaksista. 

Vierailija
32/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko iskelmälaulaja? Kuka niistä. Kerro.

Vierailija
33/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle!

Vierailija
34/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ja miten usein pistät ? Itse lopetin pistettävän sytostaatin, pistäminen ei sopinut minulle.

Vierailija
35/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt toista lääkettä kuusi viikkoa. Alussa BMI 23 ja nyt 22. Käytän pienintä määrää vielä pari kuukautta. Suosittelen, mutta lihaskuntoa pitää rasittaa paljon tai paino lähtee lihaksista. 

Näillä lääkkeillä on kriteerit, eikä kenellekkään BMI 23 sitä määrätä

Vierailija
36/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko suomalainen iskelmälaulaja?

Kuka niistä. 

Avaudu.

Vierailija
37/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeellä on paljon epämiellyttäviä ja terveydelle haitallisia sivuvaikutuksia.

Saattavat ilmetä vasta pidemmällä käytöllä.

Kauanko ajattelit jatkaa lääkkeen syömistä ja suunnitelmasi jos paino alkaa nousta lääkkeen lopetuksen jälkeen? 

Minun lukemani mukaan lääkkeellä on päinvastoin monia hyviä ja terveyttä edistäviä siuvaikutuksia. Hidastaa ikääntymistä ja parantaa sydän-ja verisuonielimiä. 

Toinen Ozempicin käyttäjä

Vierailija
38/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ja miten usein pistät ? Itse lopetin pistettävän sytostaatin, pistäminen ei sopinut minulle.

Pistän mihin kädet ylettää. Aika usein kylkeen, nivusiin, tissien paikkeille, palleaan tai kasvoissa poskiin.

Vierailija
39/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko iskelmälaulaja? Kuka niistä.

Vierailija
40/57 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko iskelmälaulaja? Kuka niistä. Kerro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän