Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mistään enää nykyään älytöntä (ei äly)televisiota?

Vierailija
03.08.2025 |

Rasittavia nämä älytelevisiot, jouduin ostamaan semmosen tämän HD jupakan takia vähillä rahoillani (ja kuvanlaatu ei loppupeleissä ole yhtään erilainen, itse en mitään eroa huomaa). Se on paljon hitaampi käynnistymään kuin vanha telkkarini, ja se on täynnä kaikennäköstä turhaa, pitää painaa montaa nappia ennen kuin pääsee televisioon! Ja varmaan tämä google tässä televisiossa vakoileekin jotenkin. Voi hyvää päivää mihin tämä maailma mennyt..

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se elämä teillä mummoilla sitten todella vaikeaa kun kaikkea kehitystä täytyy vastustaa. 

Vierailija
22/52 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on se elämä teillä mummoilla sitten todella vaikeaa kun kaikkea kehitystä täytyy vastustaa. 

👵

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin? Entäs meillä ei-mummoilla jotka haluamme television ainoastaan talokaapeliin? Peruskanavat riittää, nettiä ei tarvita televisiossa. Onko pahaakin kehityksen vastustamista? 

Vierailija
24/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko älytelkkari pakko kytkeä nettiyhteyteen?

Iltapaske kuvittelee suomalaisten olevan niin tyhmiä etteivät ymmärrä ilman artikkelia mitä ne kaukosäätimen värilliset napit ovat, esittävät ikäänkuin ne muka olisivat jotain uutta, mutta jo minun vm. 1999 Nokia telkkarin kaukosäätimessä on nuo samat värilliset napit!

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011430465.html?utm_medium=prom…

Vierailija
25/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskuksista kannattaa käydä etsimässä. 

Vierailija
26/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää ostaa oikeanlainen äly TV. Mun äly TV aukeaa ensimmäisenä suoraan normaaliin TV lähetykseen.

Samoin. En ymmärrä ollenkaan aloittajan ongelmaa. Ehkä televisiokohtaista? 

Vierailija
27/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopealla googlettamisella löysin Prismasta useammankin Finluxin jossa ei ole älyominaisuuksia.

Vierailija
28/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi 13.5 vuotta vanha älytön töllöni vielä toimii ja käytettyjä älyttömiä saa varmaan edullisesti tai melkein ilmaiseksi kun käy hakemassa. Samassa kerrostalossa asuva nuoripari kantoi sisään todella ison telkkarin ja monitorin ja hetken päästä veivät talon roskikseen telkkarin ja monitorin jotka oli paljon pienempiä kooltaan kuin just sisään viety ....  

Veivät talon roskikseen. Voi Jeesus näitä pentuja. Huolehtisivat itse kierrätyksestään, ei ole muiden velvollisuus kollektiivisesti maksaa heidän romujensa kärräämisestä. Se myyntiliike ois ottanut ne vastaan ilmaiseksi, jos olisivat ottaneet mukaan kaupoille lähtiessään. 

Ja muutenkin niille kyllä kierrätyspisteet löytyy, itsellä se on matkan varrella kätevästi. 

Vierailija
29/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HD-digiboksilla saa näkymään vanhemmastakin telkusta. 

Olen miettinyt, että jos ja kun omasta loppuu tietoturva, siitä saa tulla tyhmä näyttö jollekin tuollaiselle viritykselle. Se lähtee sitten irti internetistä. 

Vierailija
30/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, että jos ja kun omasta loppuu tietoturva, siitä saa tulla tyhmä näyttö jollekin tuollaiselle viritykselle. Se lähtee sitten irti internetistä. 

Ja huom. kuva ei tietenkään telkussa muutu maagisesti HD-tasoiseksi, mutta näkyy kuitenkin. 

Tätä on aika vähän pidetty esillä. Omat vanhemmat teki noin. Nettitikusta tuli kustannuksia pari-kolmekymmentä euroa hyvästä tarjouksesta, ja onneksi ovat vielä eläkkeellä ajassa kiinni, osasivat itse asentaakin. Onhan niissä ohjekirjat. 

Vierailija
31/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kattoo enää tv-ohjelmia? Niitä voi kattoa läppäriltäkin tarvittaessa. 

Vierailija
32/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja huom. kuva ei tietenkään telkussa muutu maagisesti HD-tasoiseksi, mutta näkyy kuitenkin. 

Tätä on aika vähän pidetty esillä. Omat vanhemmat teki noin. Nettitikusta tuli kustannuksia pari-kolmekymmentä euroa hyvästä tarjouksesta, ja onneksi ovat vielä eläkkeellä ajassa kiinni, osasivat itse asentaakin. Onhan niissä ohjekirjat. 

Nettitikku = HD-virittimellä varustettu pieni digiviritin, joka kytketään televisioon. 

Vierailija
33/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän niistä vanhoista televisioista ei näy kanavat, että miksi ostaa sellainen.

Meillä on vuonna 2006 hankittu "typerä" TV ja siinä näkyy HD-kanavat.

Vierailija
34/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen ympäristöteon katsomalla lineaarista televisiota. Samalla toki harjoitan edes vähän myös omaa keskittymiskykyäni, kun en voi pausettaa, hyppiä taaksepäin tai eteenpäin. Tekee aivoille hyvää. 

Toki oikea aivojen kunnossapito kombinaatiolla liikunta, ajattelua vaativat tehtävät, käsityöt ja kirjat. 

Mutta kyllä se suoratoiston kanssa pelleily kans mahdollistaa keskeytykset ja hälyn. 

Vierailija
35/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä: vaikka ei olisikaan huolestunut vakoilusta niin näihin televisioihin ei saa päivityksiä kovin montaa vuotta. Tämän jälkeen ne on sitten käytännössä takaportteja kotiisi. Pahikset voivat sitten käyttää sinun televisiota osana bottihyökkäyksiä vaikkapa yhteiskunnan tärkeitä palveluita vastaan.

Ei sitä tvtä ole pakko netissä pitää kiinni.

Ei niin. Se voi jopa toimiakin, mutta ei välttämättä pitkään kun mainostajat yms. saavat tahtonsa läpi. Siellähän voi olla vaikka joku piilomokkula jota et voi kytkeä pois.

Mokkula tai ei, TV ei saa yhteyttä nettiin, jos sille ei anna langattoman verkon salasanoja tai jos ei kytke verkkopiuhaa seinään.

Vierailija
36/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä: vaikka ei olisikaan huolestunut vakoilusta niin näihin televisioihin ei saa päivityksiä kovin montaa vuotta. Tämän jälkeen ne on sitten käytännössä takaportteja kotiisi. Pahikset voivat sitten käyttää sinun televisiota osana bottihyökkäyksiä vaikkapa yhteiskunnan tärkeitä palveluita vastaan.

Eivät ole ellei ne ole kytkettynä internettiin,

Vierailija
37/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka katselee telkkaria /c reiän kokoiselta näytöltä...

Vierailija
38/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on läppärissä 17,3" näyttö joten kyllä tämänkokoiselta näytöltä hyvinkin katselee esim. yle areenalta joko suoria lähetyksiä tai tallenteita, puhumattakaan youtube videoista ym.

Vierailija
39/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kirppikseltä Lenco kannettavan minitelkkarin neljällä eurolla. Mielenkiinnon latisti heti se, että ensikäynnistyksellä valikoiden kielenä oli venäjä :/

Vierailija
40/52 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se pois internetistä jos olet sen siihen kytkenyt. Nopeutui meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän