Tupakka on järjettömän kallista nykyään.
Vielä 20 vuotta sitten maksoi aski 4,20e. Nyt sama aski on 13,40e. Aivan posketon hinta kun miettii, että askilla pärjää vaan sen1-2 päivää. Ja kyllä. Tupakointi on epäterveellistä, mutta niin on moni muukin asia maailmassa. Tämä tupakoitsijoiden kyykyttäminen on nykyään ihan mielivaltaista! Ulkomailtakaan ei saa tuoda kuin 10 askia kerralla. Joku kohtuus tähän hinnoitteluun olisi saatava! Ihmisiä me tupakoitsijatkin ollaan!
Kommentit (444)
Vierailija kirjoitti:
Minä en tule pääsemään tupakasta eroon. Vuosia olen jo sätkiä polttanut ja toppa maksaa muistaakseni 12e. Rizlat ulkomailta. Polttelen neljä päivää tuosta topasta. Kunpa pystyis edes vähentämään, mutta ei itsehillintää ja mun ainoa tapa rentoutua, kun juo en lainkaan.
Ala ihmeessä juomaan, vaikka tylsää voi olla myös vaikka olisi viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti askin hinta nostetaan 20 euroon.
Kyllä minun polttamat pikkusikaarit maksaa hieman ylikin 20 euroa.Sitäpä et sitten tiedäkkään minkä verran niitä minulla menee. Harmittaako😉😉
Ei harmita, hyviä keuhkoahtauma vuosia ennen kuolemaa, olkoon noiden vuosien määrä runsas ja antoisa
Miksi minulla ei ole todettu sitten minkäänlaista oirettakaan keuhkoahtaumasta, ei astmaa eikä muutakaan. Ja älä sinä sure kohtaloani , olen 75 vuotias , ei niitä antoisia vuosia minulla niin kovin runsaasti enää edessäni ole. Ja ne vuodet mitä minulla on niin aion ne nauttia pikkusikaarien kera.
Nikotiinin saa helpoiten purukumista, nikotiinipusseista tai nuuskasta. Noitahan nuoremmat kuluttaa tupakoinnin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta tupakoinnista pitäisi tehdä laitonta koko maailmassa välittömästi.
Ja alkoholista myös tasapuolisuuden nimissä. Montako tappoa, murhaa sekä muita rikoksia on tehnyt ihminen nikotiiniriippuvuuden tilassa, entä alkoholin käyttäjät. Kumpi tapa on enemmän saanut aikaan järkyttäviä tapahtumia. Sairastumisista puhuttaessa: juuri oli kirjoitus miten paljon on nuorilla ( tupakomattomilla) nykyään todettu keuhkosyöpää 🤔🤔. Tähän varmaan nyt palstan " asiantuntijat" kykenee antamaan tyhjentävän vastauksen. Sitä odotellessa😮😮
Alkoa vetävät eivät sit polta ja röökaajat ei koskaan juo?
En lainkaan käytä alkoholia, minä vain tupakoin. Ja naapurini käyttävät alkoholia mutta eivät tupakoi. Me tasapainotetaan toisiamme.😁😁
Vierailija kirjoitti:
Nikotiinin saa helpoiten purukumista, nikotiinipusseista tai nuuskasta. Noitahan nuoremmat kuluttaa tupakoinnin sijaan.
Noita on tupakointia helpompi kuluttaa. Voit käyttää vaikka kokouksessa, teatterissa ja lentokoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, että mitä koulutetumpi ihminen, sitä harvemmin polttaa...
Tärkeys.
Pikemmin äly, josta on elämässä paljon hyötyä. Osaa suunnitella, mihin rahaa kannattaa käyttää ja mihin ei. Ymmärtää tupakan terveysvaikutukset lyhyellä JA pitkällä tähtäimellä. Vastuuntunto, erityisesti, jos on lapsia: ei näytä huonoa esimerkkiä lapsille ja nuorille, omille ja muille. Tyylitaju: kuinka tyhmältä näyttää kääryle keltaisten hampaitten välissä. Ei halua haista pahalle myöskään.
Kyllä minäkin osaan ja osaan opettaa lapsille myös sen kuinka ei arvostella ihmisiä eikä arvoteta minkään perusteella. Mitenkäs tämä sinunlaiseltasi älykkäältä ihmiseltä luonnistuu?
Hyvä syy siis lopettaa? Vähennät annosta yhdellä tupakalla päivässä viikon/kuukauden välein niin kehosi tottuu alentuneeseen nikotiinin tasoon ja sitten sen viimeisen tupakan kohdalla helpompi päästää irti. Vaihtaa vaikka nikotiini tarraan/purukumiin silloin kun tuntuu että vieroitus oireet pahimmillaan ja lopulta niistäkin sitten eroon?
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, että mitä koulutetumpi ihminen, sitä harvemmin polttaa...
Esim. entinen pää ministeri, muita mi nistereitä, valtiopäämiehiä, jopa kirurgeja jne. No, viimeksimainitut ovat koulutettuja muista niin tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä syy siis lopettaa? Vähennät annosta yhdellä tupakalla päivässä viikon/kuukauden välein niin kehosi tottuu alentuneeseen nikotiinin tasoon ja sitten sen viimeisen tupakan kohdalla helpompi päästää irti. Vaihtaa vaikka nikotiini tarraan/purukumiin silloin kun tuntuu että vieroitus oireet pahimmillaan ja lopulta niistäkin sitten eroon?
Nikotiiniriippuvuus on suurimmaksi osaksi psyykkistä, eikä vieroitusoireita ole nimeksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nikotiiniriippuvuus on suurimmaksi osaksi psyykkistä, eikä vieroitusoireita ole nimeksikään.
Silti toimii tuo vähittäinen lopettaminen, koska on siinä myös se aine riippuvuus taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Hinnoittelu on väkivaltaa puolustuskyvyttömiä vastaan. Vähemmistö ei voi kapinoida käytännössä mitenkään.
Tottakai voi. Olemalla tupakoimatta. Säästyy rahat, ei tule tupakan terveyshaittoja, ei tarvitse pakonomaisesti käydä tupakalla, ei haise karsealle koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten paljon matalapalkka-aloilla työskentelevät polttavat tupakkaa kuten hoitajat ja siivoojat.
Varmaan stressi, kun rahat on muutenkin niin tiukilla. Jos näillä ihmisillä olisi normaali tai jopa hyvä palkka uskon, että tupakoivien määrä pienenisi puolella.
Eli tupakanhimo on yhteiskunnan vika???
Kyllä ihminen on ITSE vastuussa siitä, pilaako terveytenssä vai ei.
Jos tuo pitäisi paikkaansa, niin R-kioskilta saisi heroiinia. Mutta kun asia ei ole niin yksinkertainen kuin te yksinkertaiset ihmiset luulette sen olevan.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoijat ovat yksinkertaisia, kuten tästäkin ketjusta näkee.
Tupakasta säästyneella rahalla olisi 50 vuodessa miljonääri, mutta kun ei. On paljon hauskempaa sairastua keuhkosyöpään ja tuhota luontoa.
Joko sulla on miljoona tilillä? Ai ei ole. Sitähän minäkin, "älykkö".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti toimii tuo vähittäinen lopettaminen, koska on siinä myös se aine riippuvuus taustalla.
Liennyttää tietysti pelkoa, joka on suurin syy lopettamisen vaikeuteen. Pelon voittaminen on se millä tupakoinnista pääsee eroon. Tai ylipäätään mistä vaan, vaikka ylipainosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnoittelu on väkivaltaa puolustuskyvyttömiä vastaan. Vähemmistö ei voi kapinoida käytännössä mitenkään.
Näinhän se on. Ymmärrän, että hinnat nousee vuosien varrella mutta silti tämä nykyinen hintataso on aivan järjetön. Hyväksyin kyllä jonkun 7-9 euroa ihan hyvin mutta kohta kolkutellaan jo 15 euroa. Ei vaan pienituloisilla kohta enää rahat riitä tai sitten täytyy tinkiä jostain muusta.
Ap
Tämähän juuri korkean hinnan tavoite on.
Onko tupakka tärkeämpää kuin kaikki muu elämä? Jos on, kannattaisi ehkä vähän pohtia asioita.
Eikö ole. Tupakan korkean hinnan tarkoitus on kerätä mahdollisimman paljon verotuloja tupakoijilta. Tämä lukee ihan hallitusohjelmassa. Muuten tupakan hintaa korotettaisiin kerralla enemmän eikä monta kertaa vuodessa hieman. Kertakorotuksen tiedetään vähentävän tupakointia, mikä vähentäisi verotuloja.
Lopeta se tupakointi.
Siihen saa kyllä apua jos motivaation etsit itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten paljon matalapalkka-aloilla työskentelevät polttavat tupakkaa kuten hoitajat ja siivoojat.
Varmaan stressi, kun rahat on muutenkin niin tiukilla. Jos näillä ihmisillä olisi normaali tai jopa hyvä palkka uskon, että tupakoivien määrä pienenisi puolella.
Jos tuo pitäisi paikkaansa, niin R-kioskilta saisi heroiinia. Mutta kun asia ei ole niin yksinkertainen kuin te yksinkertaiset ihmiset luulette sen olevan.
Lapsellista sotkea laittomuuksia tähän. R-kioskilta saa myös cola- ja energiajuomia, jotka ovat liiaksi nautittuna epäterveellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta tupakoinnista pitäisi tehdä laitonta koko maailmassa välittömästi.
Ja alkoholista myös tasapuolisuuden nimissä. Montako tappoa, murhaa sekä muita rikoksia on tehnyt ihminen nikotiiniriippuvuuden tilassa, entä alkoholin käyttäjät. Kumpi tapa on enemmän saanut aikaan järkyttäviä tapahtumia. Sairastumisista puhuttaessa: juuri oli kirjoitus miten paljon on nuorilla ( tupakomattomilla) nykyään todettu keuhkosyöpää 🤔🤔. Tähän varmaan nyt palstan " asiantuntijat" kykenee antamaan tyhjentävän vastauksen. Sitä odotellessa😮😮
Uskaltaisin väittää, että tupakoijan keukosyöpäalttius on kuitenkin suurempi kuin alkoholistin tappo-/murha-alttius.
Ok. Pelataan tuota peliä. Oletetaan, että olet tupakoimaton etkä sairastu keuhkosyöpään. Elätkö nyt ikuisesti terveenä? Et tietenkään. Korkea ikä altistaa lähes kaikille sairauksille ja mitä vanhempi henkilö on, sitä enemmän hän aiheuttaa terveydenhuollon kustannuksia. Missä kohtaa se tupakoimattomuuden aiheuttama säästö siis tapahtuu, kun henkilö vain elää kauemmin ja aiheuttaa enemmän kuluja ja lopulta kuolee johonkin sairauteen siinä missä tupakoijakin?
Vierailija kirjoitti:
V i t t u töihin
Alapää pitää laittaa töihin? Kuules kun kaikki ei ole samaa mieltä itsensä myymisen normalisoinnista.