Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakka on järjettömän kallista nykyään.

Vierailija
03.08.2025 |

Vielä 20 vuotta sitten maksoi aski 4,20e. Nyt sama aski on 13,40e. Aivan posketon hinta kun miettii, että askilla pärjää vaan sen1-2 päivää. Ja kyllä. Tupakointi on epäterveellistä, mutta niin on moni muukin asia maailmassa. Tämä tupakoitsijoiden kyykyttäminen on nykyään ihan mielivaltaista! Ulkomailtakaan ei saa tuoda kuin 10 askia kerralla. Joku kohtuus tähän hinnoitteluun olisi saatava! Ihmisiä me tupakoitsijatkin ollaan!

Kommentit (444)

Vierailija
61/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on järjetöntä. 

Periaatteessa on, mutta niin on samalla opilla suklaan syöminenkin. Eikä suklaalevy silti maksa 13 euroa!

Ap

Ei voi verrata. Suklaata syömällä ei pilaa naapureiden ilmaa. Tässä taas tänä aamuna kuunnellut, kuinka yläkerran naapuri ravaa vartin välein parvekkeella köhimässä ja kiskomassa spaddua. Mulla on ollut 3 viikkoa asunnossa 28 astetta lämmintä ja nyt kun ulkona olis vaan 24 astetta, niin olisi kyllä kiva tuulettaa kunnolla, mutta naapuri on eri mieltä. 

Vierailija
62/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten niin "askilla pärjää vain (huom oikea sana) 1-2 päivää". Minä olen pärjännyt yhdellä askilla yli 52 vuotta ja vieläkin on 20 jäljellä. 

Toinen puhuu aidasta niin toinen alkaa puhumaan aidanseipäistä. Hyvin ominaista useinkin täällä palstalla.🤔😬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnoittelu on väkivaltaa puolustuskyvyttömiä vastaan. Vähemmistö ei voi kapinoida käytännössä mitenkään.

Näinhän se on. Ymmärrän, että hinnat nousee vuosien varrella mutta silti tämä nykyinen hintataso on aivan järjetön. Hyväksyin kyllä jonkun 7-9 euroa ihan hyvin mutta kohta kolkutellaan jo 15 euroa. Ei vaan pienituloisilla kohta enää rahat riitä tai sitten täytyy tinkiä jostain muusta. 

Ap

Tämähän juuri korkean hinnan tavoite on. 

Onko tupakka tärkeämpää kuin kaikki muu elämä? Jos on, kannattaisi ehkä vähän pohtia asioita.

No kyllä yleensäkin riippuvuudet, muutkin kuin tupakka, ovat usein tärkeämpää kuin muu elämä. Ensin hankitaan ne tupakat (viinat, huumeet, tms.) ja sitten muut sillä mitä jäljelle jäi.

Vierailija
64/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa on, mutta niin on samalla opilla suklaan syöminenkin. Eikä suklaalevy silti maksa 13 euroa!

Ap

Ei voi verrata. Suklaata syömällä ei pilaa naapureiden ilmaa. Tässä taas tänä aamuna kuunnellut, kuinka yläkerran naapuri ravaa vartin välein parvekkeella köhimässä ja kiskomassa spaddua. Mulla on ollut 3 viikkoa asunnossa 28 astetta lämmintä ja nyt kun ulkona olis vaan 24 astetta, niin olisi kyllä kiva tuulettaa kunnolla, mutta naapuri on eri mieltä. 

Harvemmin se savu ylhäältä alas leijailee noinkin voimakkaasti.

Vierailija
65/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin vois maksaa vaikka 20e aski

Vierailija
66/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en elä kanssanne hetkeäkään. Teen rauhassa mitä ikinä haluan. 

Vierailija
67/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijoiden aiheuttamat terveyshaitat euroissa on tuplat kerttyyn veroon, eli lisää hintaa.

Vierailija
68/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti askin hinta nostetaan 20 euroon. 

Kyllä minun polttamat pikkusikaarit maksaa hieman ylikin 20 euroa.Sitäpä et sitten tiedäkkään minkä verran niitä minulla menee. Harmittaako😉😉

Vierailija
69/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin vanhana jo lopettaneena tervakeuhkohna täytyy sanoa, että mikään ei ole ärsyttävämpää kuin tietämättömien kommentit "älä polta niin säästyy rahat" "ei ole mikään pakko polttaa" "en ymmärrä miksi poltat".

Nämä ovat todella turhia kommentteja nikotiiniriippuvaiselle ihmiseltä, joka ei ole ikinä polttanut. 

Sinänsä hyväksyn aivan täysin, että tupakanhintaa nostetaan kansanterveydellisistä syistä, koska pahastahan se kaikille on. 

Noh, minä tupakoin 12-vuotiaasta 47-vuotiaaksi eli komiat 35 vuotta. Lopetin kertaheitolla 2020 keväällä, kun korona riehui. Ei ollut vaikeeta, kun olin päätöksen tehnyt. Nyttemmin en ymmärrä yhtään, kuinka kukaan haluaa polttaa rahansa savuna ilmaan ja siinä samalla vielä pilata oman terveytensä ja muiden lähistöllä olevien ilman. Eli vaikka olen vanha tervakeuhko, en ymmärrä, enkä hyväksy. Minä en käyttänyt mitään korvaustuotteita, mutta niitähän on saatavilla vaikka mitä tänä päivänä. Ja lääkäriltä saa reseptillä pillereitäkin lopettamisen tueksi eli vaihtoehtoja riippuvuuden selättämikseksi kyllä on.

Vierailija
70/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti askin hinta nostetaan 20 euroon. 

Kyllä minun polttamat pikkusikaarit maksaa hieman ylikin 20 euroa.Sitäpä et sitten tiedäkkään minkä verran niitä minulla menee. Harmittaako😉😉

Ei harmita, hyviä keuhkoahtauma vuosia ennen kuolemaa, olkoon noiden vuosien määrä runsas ja antoisa

Vierailija
71/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIkö se kannattaisi kääriä ne sätkät itse, niin pääset sentään noin puolella hintaa. Lisäksi itse pidän enemmän sätkätupakan mausta ja niiden rullailusta laitteella. Jokainen tupakka on askarreltava ja täydellisen vötkäleen jälkeen sitä on ilo polttaa. 

Kauan kesti oppia , mutta minä teen ilman konetta. Aivan laskimella olen laskenutkin mitä tulee askille hintaa kun käärii säkkiä. Ihmisiähän kehoitetaankin harrastamaan askartelua ja käsitöitä😁😁

Vierailija
72/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsijoiden aiheuttamat terveyshaitat euroissa on tuplat kerttyyn veroon, eli lisää hintaa.

Tämä on höpöhöpöä. Vain kymmenen vuoden tupakointi kuittaa jo omat kulut ja läheskään kaikki polttajat eivät kuole tai sairastu tupakoinnista. Kaikkein kallein on sellainen ihminen, joka asuu vuosikymmenen tai parikin julkisilla varoilla vanhainkodissa. Se on kallista se.

Vierailija
73/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tupakoimaton on maksanut veroina rintasyöpänsä hoidosta? Ei yhtään, vaikka tieten tahtoen on syönyt esimerkiksi margariinia.

Vierailija
74/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Harvemmin se savu ylhäältä alas leijailee noinkin voimakkaasti.

Niinhän sitä luulis. Naapuri nautiskelee syöpäkääryleestään nojailemalla rennosti parvekkeensa kaiteeseen, joten kyllä vaan, tuuli pyöräyttää kaikki käryt mun olohuoneeseen, jos mulla on partsin ovi auki.

Vierailija
75/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta ilman. En olisi lopettanut jos olisin tiennyt kuinka paljon eri vaivoja saan, olisin säästänyt röökirahan vaikka ruuasta. Läskien myötä meni selkä ja polvet, tutut ei meinaa tunnistaa kun posketkin näkyy takaapäin, sopivia vaatteita ei meinaa löytyä ym.

Vierailija
76/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta tupakoinnista pitäisi tehdä laitonta koko maailmassa välittömästi.

Ja alkoholista myös tasapuolisuuden nimissä. Montako tappoa, murhaa sekä muita rikoksia on tehnyt ihminen nikotiiniriippuvuuden tilassa, entä alkoholin käyttäjät. Kumpi tapa on enemmän saanut aikaan järkyttäviä tapahtumia. Sairastumisista puhuttaessa: juuri oli kirjoitus miten paljon on nuorilla ( tupakomattomilla) nykyään todettu keuhkosyöpää 🤔🤔. Tähän varmaan nyt palstan " asiantuntijat" kykenee antamaan tyhjentävän vastauksen. Sitä odotellessa😮😮

Vierailija
77/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä missä olen niin boxi 20 kpl maksaa 2€ mutta täällä ei ihmistä kuristeta veroilla.

Pietarissa?

Vierailija
78/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvata sitten itse, täysin laillista ja helppo kasvi, virgianan tupakan siemeniä saa netistä.

OOn jo toinen vuosi kun kasvatan. Nyt olen hankkinut tietoa kuivaamisesta ym tarvikkeet,. Paperin ostan laivalta kun on niin halpaa. 👍🏻

Minä en jaksanut hifistellä. Vanha sähköhella vanhan navetan karjakeittiössä muutama tunti miedolla lämmöllä 70-90 astetta, ei saa liian nopeaa kuivahtaa eikä liikaakaan. Aika riippui lähtökosteudesta. Maustelin joskus kuusenkerkällä vai nokkosilla tai mitä nyt keksikään. Useimmiten oli huti kuin hitti mutta kuusenpihka oli hyvä :)

Vierailija
79/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin vanhana jo lopettaneena tervakeuhkohna täytyy sanoa, että mikään ei ole ärsyttävämpää kuin tietämättömien kommentit "älä polta niin säästyy rahat" "ei ole mikään pakko polttaa" "en ymmärrä miksi poltat".

Nämä ovat todella turhia kommentteja nikotiiniriippuvaiselle ihmiseltä, joka ei ole ikinä polttanut. 

Sinänsä hyväksyn aivan täysin, että tupakanhintaa nostetaan kansanterveydellisistä syistä, koska pahastahan se kaikille on. 

Noh, minä tupakoin 12-vuotiaasta 47-vuotiaaksi eli komiat 35 vuotta. Lopetin kertaheitolla 2020 keväällä, kun korona riehui. Ei ollut vaikeeta, kun olin päätöksen tehnyt. Nyttemmin en ymmärrä yhtään, kuinka kukaan haluaa polttaa rahansa savuna ilmaan ja siinä samalla vielä pilata oman terveytensä ja muiden lähistöllä olevien ilman. Eli vaikka olen vanha tervakeuhko, en ymmärrä, enkä hyväksy. Minä

Joillakin se lopettaminen onnistuu jopa ilman vieroitusoireita tai hyvin vähäisillä oireilla, ja sitten onkin hyvä rehennellä omalla vahvuudellaan. Kaikille se ei ole niin helppoa. Mutta onneksi olkoon vaan että olet saanut lopetettua.

Vierailija
80/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälle ei ole mitään todisteita. Toistatte tätäkin ylisukupolvista traumaanne.

Eniten verovaroja vievät mielialahäiriöiset, kaikki psyykkisesti ongelmaiset ja sairaat ihmiset.

Myös vammaiset.

Uhrit.

Eläkeläiset.

Yms.

Oliko muuta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän